"Όταν ο Χριστός μας 2000 χρόνια πριν έλεγε στους μαθητές και Αποστόλους του να πάνε σ’ όλη τη γη και να διαδώσουν το Ευαγγέλιο της σωτηρίας (Ματθ. 28, 19) είναι βέβαιο ότι γνώριζε ήδη πως η ανθρώπινη εφευρετικότητα θα άνοιγε νέους ορίζοντες προκειμένου να καταργήσει τις αποστάσεις, να διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων και άρα να αυξήσει την διεισδυτικότητα του Θείου Λόγου.
Σήμερα μπροστά στην πραγματικότητα της απίστευτης διάδοσης των νέων τεχνολογιών και κυρίως της προσβασιμότητας στο ίντερνετ από εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπων σ’ όλο τον πλανήτη είναι προφανές ότι η έννοια του ευαγγελισμού δηλαδή της διάδοσης του Λόγου του Θεού στα μήκη και τα πλάτη της γης αποκτά και νέες διαστάσεις και προοπτικές.
To internet αποτελεί ένα μοναδικό «εργαλείο» για την προσέγγιση ειδικά των νέων ανθρώπων, ένα συγκλονιστικό περιβάλλον στο οποίο οι νέες ιδέες και βέβαια οι πάντα επίκαιρες αξίες του Ευαγγελίου μπορούν να βρουν γόνιμο έδαφος να ανθίσουν".

Κυριακή, 30 Ιουνίου 2013

Ελλάδα (1903-1920) μέσα από τον φακό του Φρεντ Μπουασονά.


Κόνιτσα, Μεσογέφυρα, ιερέας,1913

 
Το έργο του Φρεντ Μπουασονά, αν και γνωστό στην Ευρώπη των αρχών του 20ου αιώνα, αξίζει σήμερα μια δεύτερη ανάγνωση. Η πρόοδος σε τεχνικά θέματα, η ανακάλυψη του χρώματος, η ευχρηστία των μηχανών και οι ανέσεις του ταξιδιού, μπορεί σήμερα να καθιστούν το έργο του απαρχαιωμένο, αλλά η ιστορική ματιά αποκαλύπτει τον μοντερνισμό του σε σύγκριση με άλλους φωτογράφους που περιπλανήθηκαν στην Ελλάδα.
Φρεντ Μπουασονά (1858-1946)
Ο καλλιτέχνης, πέρα από το καταγραφικό ενδιαφέρον του για όλα όσα εξαφανίζονται, μας δίνει μια εικόνα της Ελλάδας που εκτείνεται πέρα από την εθνογραφική μαρτυρία.
Η μεγάλη πίστη και ο θαυμασμός του για τη χώρα αυτή μεταδίδονται μέσα από το έργο του με μια τρυφερότητα και μια αγάπη που η δύναμη τους ακόμη και σήμερα, μετά από τόσα χρόνια, δίνει ψυχή σ’ αυτά τα κομμάτια χαρτιού, τα οποία θα μπορούσαν να είχαν παραμείνει απλές φωτογραφίες.
O Φιλέλληνας Ελβετός Fred Boissonnas είναι ο πρώτος ξένος φωτογράφος που περιηγήθηκε τόσο πολύ στον ελληνικό χώρο, από το 1903 και για περίπου τρεις δεκαετίες αργότερα. Ταξίδεψε από την Πελοπόννησο ως την Κρήτη και τον Όλυμπο και από την Ιθάκη ως το Άγιο Όρος.
Περιηγήθηκε, φωτογράφισε, έγραψε. Το έργο του, πρωτοποριακό αλλά και καθοριστικό για την εξέλιξη της ελληνικής φωτογραφίας κατά τον 20ό αιώνα.
Μέσα από τις φωτογραφίες και τα λευκώματά του παρουσιάζει ένα πανόραμα της Ελλάδας του μεσοπολέμου, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης για την Ελλάδα την ίδια περίοδο.


Κρήτη, εσωτερικό σπιτιού, 1911


Κρήτη, εσωτερικό σπιτιού στο χωριό Λάκκοι, 1911


Μετέωρα, το μαγκάνι, 1908


Ανδρίτσαινα, εσωτερικό σπιτιού, 1903


Μετέωρα, ανάβαση του FRED BOISSONNAS με το καλάθι, 1908


Ζεμενό Κορινθίας, η οικογένεια του ιερέα 1913

Άθως, η μονή μεγίστης Λαύρας, 1929


Πρόβατα κάτω από την Ακρόπολη, 1903


Ακράτα, αυλές 1903


Γιορτή στο Γαστούρι Κέρκυρας, 1903


Όλυμπος, καταυλισμός κτηνοτροφών, 1914


Βοσκοί στην κορυφή του Παρνασσού, 1903


Αμοργός, γυναίκες, 1911

Κοκκινόπουλο, Ελασσόνα, 1913


Άποψη της Ακρόπολης από το Θησειο,1920

Έδεσσα, 1908

Κλεισούρα Καστοριάς, εσωτερικό αρχοντικού, 1911


Καβαλάρι Ζαγορίου, παλικάρι, 1913


Μέτσοβο, στη βρύση, 1913


Αθήνα, οδός Αθηνάς, 1920


Μπάγια ( Κήποι) Ζαγορίου, γυναίκα, 1913


Μεσογέφυρα Κόνιτσας, χωρικοί 1913


Αθήνα, Πλάκα, 1920

Καστρί Πρεβέζης, Ιερέας στην κατεστραμμένη από τον πόλεμο εκκλησιά, 1913


Κηφισιά, 1920


Παραμυθιά, κρεοπωλεία, 1913

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...