(απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα από ομιλία του Ιερομονάχου Σάββα Αγιορείτη)
«Η αμαρτωλή ψυχή, που δεν γνωρίζει τον Κύριο, φοβάται τον θάνατο. Και νομίζει πως ο Κύριος δεν θα της συγχωρέσει τις αμαρτίες της».
Αυτή είναι η απάτη του διαβόλου. Παρουσιάζει τον Θεό σαν έναν φοβερό, εκδικητικό, θεό- αστυνομικό ο οποίος είναι έτοιμος να μας κόψει το κεφάλι με την ρομφαία του. Όμως δεν είναι έτσι. Ο Θεός είναι όλος αγάπη και συγχωρεί όλες τις αμαρτίες του ανθρώπου, που μετανοεί. Όταν όμως ο άνθρωπος είναι αμετανόητος, δεν το καταλαβαίνει αυτό, ενώ αντίθετα αποδέχεται τις υποβολές του πονηρού (ότι ο Θεός είναι κάτι σαν αστυνόμος που εκδικείται).
«Γίνεται αυτό», παρατηρεί ο Όσιος Σιλουανός, «επειδή η ψυχή δεν γνωρίζει τον Κύριο και πόσο πολύ μας αγαπά. Αν όμως το γνώριζε αυτό ο κόσμος κανένας δεν θα απελπιζόταν. Γιατί ο Κύριος όχι μόνον συγχωρεί αλλά και χαίρεται πολύ για την επιστροφή του αμαρτωλού. Ακόμη και να πλησίασε ο θάνατος πίστευε ακράδαντα πως, μόλις παρακαλέσεις, θα λάβεις αμέσως τη άφεση»2.
Τι πρέπει να κάνουμε όταν είμαστε πεσμένοι;
Είναι μια μεγάλη απάτη του διαβόλου αυτή, το να μας ρίχνει σε απελπισία μόλις αμαρτήσουμε.
-Έπεσες;… Τέλος πάντων… Γιατί όμως μετά απελπίζεσαι; Γιατί καταθέτεις τα όπλα σαν να χάθηκαν τα πάντα; Αυτό είναι υπακοή στην υποβολή του διαβόλου. Θα πρέπει να πεις στο Θεό:
«Θεέ μου ναι! έπεσα. Μα και τι άλλο μπορούσα να κάνω; Τέτοιος που είμαι …Τι άλλο μπορείς να περιμένεις από μένα παρά μόνο πτώσεις; Εσύ όμως είσαι εύσπλαχνος, είσαι όλος αγάπη και κάνε σύμφωνα με αυτό το οποίο είσαι: δείξε μου το ελεός Σου».
Δεν υπάρχει περίπτωση να μην δείξει ο Θεός το ελεός Του. Διότι ακριβώς γι’ αυτό σταυρώθηκε, γι’ αυτό πέθανε. Θα λάβεις λοιπόν αμέσως την άφεση και μην αφήσεις τον λογισμό σου να πει: «Άραγε με συγχώρεσε ο Θεός τώρα;». Σίγουρα σε συγχώρεσε. Είναι βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος να πεις: «Μήπως δεν με συγχώρεσε;». Δεν υπάρχει περίπτωση να πάει κάποιος στον Θεό, να ζητήσει συγγνώμη και να μην τον συγχωρέσει ο Οικτίρμων και Ελεήμων Κύριος.
Ιερομόναχος Σάββας ο Αγιορείτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου