Του ενορίτου μας κ.Ν.Βοϊνέσκου
Ποιος θα μας δώσει την σωστή απάντηση σε αυτό το σπουδαίο ερώτημα; Ο αποκαλυπτικός λόγος ή ο φιλοσοφικός λόγος; Ασφαλώς, όσοι έχουν λίγη σύνεση θα απαντήσουν, ο αποκαλυπτικός λόγος.
Ο αποκαλυπτικός λόγος είναι ο λόγος του Θεού, τον οποίο κάθε άνθρωπος μπορεί, αν θέλει, να τον μελετήσει διαβάζοντας την Αγία Γραφή. Ο φιλοσοφικός λόγος είναι ο ανθρώπινος λόγος, δηλαδή είναι επινόηση του φτωχού και μικρού μυαλού του ανθρώπου.
Ο αποκαλυπτικός λόγος του Θεού μας φανερώνει ότι ο Θεός θέλει να σωθούν όλοι οι άνθρωποι, πράγμα που βεβαιώνει ο απόστολος Παύλος στην Α΄ προς Τιμόθεον επιστολή του. Άλλωστε για την σωτηρία όλων των ανθρώπων ο υιός του Θεού έγινε άνθρωπος, έζησε ανάμεσά μας και το σπουδαιότερο για χάρη μας σταυρώθηκε, αναστήθηκε και αναλήφθηκε στον ουρανό. Όμως η σωτηρία του κάθε ανθρώπου εξαρτάται από την ελεύθερη προαίρεσή του. Για αυτό όπως μας βεβαιώνει το αλάθητο στόμα του Θεανθρώπου Ιησού στο 25ο κεφάλαιο του κατά Ματθαίον Ευαγγελίου, όταν θα έλθει ο Ίδιος για να κρίνει όλους τους ανθρώπους, τότε θα χωρίσει τους ανθρώπους σε δύο ομάδες, όπως ο βοσκός χωρίζει τα πρόβατα από τα κατσίκια. Και οι άνθρωποι που μοιάζουν με τα πρόβατα, δηλαδή οι μετανοημένοι αμαρτωλοί θα πάνε στην αιώνια ζωή, όσοι δε άνθρωποι μοιάζουν με τα κατσίκια δηλαδή οι αμετανόητοι αμαρτωλοί θα πάνε στην αιώνια κόλαση.
Αντίθετα με τον αποκαλυπτικό λόγο του Θεού ο φιλοσοφικός λόγος του ανθρώπου διδάσκει ότι θα σωθούν όλοι οι άνθρωποι. Δυστυχώς αυτό το ψέμα το δίδαξε πρώτος ένας χριστιανός συγγραφέας του 4ου μ.Χ αιώνος, αλλά το διδάσκουν κακώς και σήμερα κάποιοι θεολόγοι. Αυτοί οι άνθρωποι διδάσκουν αυτό το ψέμα που είναι αίρεση, διότι υπερτονίζουν την αγάπη του Θεού και παραθεωρούν τη δικαιοσύνη του Θεού. Όμως, ο Θεός είναι μόνο αγάπη, είναι μόνο αγαθός; Ασφαλώς όχι. Σύμφωνα με όσα μας φανερώνει ο αποκαλυπτικός λόγος του Θεού στην Αγία Γραφή ο Θεός είναι και δικαιοσύνη, είναι και δίκαιος.
Για την αγάπη και τη δικαιοσύνη του Θεού πολλά θα μπορούσαμε να γράψουμε, αλλά για να μην σας κουράζω θα αναφέρω μόνο κάτι πολύ σημαντικό και πολύ χαρακτηριστικό. Στον τρούλο του ναού της μονής Δαφνίου ο αγιογράφος έχει αγιογραφήσει με τελείως διαφορετικό τρόπο τα μάτια του Χριστού Παντοκράτορος. Στο ένα μάτι το φρύδι είναι ίσιο και το βλέμμα ήρεμο. Αντίθετα στο άλλο μάτι το φρύδι είναι υψωμένο και το βλέμμα είναι άγριο. Όπως καταλαβαίνετε το ένα μάτι δηλώνει την αγάπη του Θεού και το άλλο τη δικαιοσύνη Του.
Αγαπητοί μου, ποτέ να μην πλανηθούμε από την ψεύτικη και αιρετική θεωρία ότι όλοι οι άνθρωποι θα σωθούν. Ο Χριστός μιλάει ξεκάθαρα για αιώνια ζωή και για αιώνια κόλαση. Για αυτό ας αγωνιζόμαστε τον καλό αγώνα της μετανοίας για να χαιρόμαστε πραγματικά την ζωή μας και για να έχουμε την ελπίδα ότι με την χάρη και το έλεος του Χριστού θα είμαστε αιώνια κοντά Του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου