ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΪΟΥ

Ύστερα από περίπου δύο μήνες θα μπορέσουμε από αυτή την Κυριακή 17/5 της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, να συμμετάσχουμε πάλι στη θεία Λειτουργία της ενορίας μας.

Όμως, ισχύουν ακόμα κάποια περιοριστικά μέτρα. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, να γνωρίζετε:

1. Παρακαλούμε πολύ ηλικιωμένους ανθρώπους ή κάποιους από τους συνανθρώπους μας που έχουν υποκείμενα νοσήματα (πνευμονολογικά, καρδιακά κλπ.) ή κάποιους που αυτή την εποχή αντιμετωπίζουν κρυολόγημα και βήχουν, να αποφύγουν προς το παρόν να έλθουν στο Ναό.

2. Τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις, υπάρχει μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός προσώπων που μπορούν να παρευρίσκονται στο Ναό. Αυτό σημαίνει ότι ίσως δεν χωρέσουν όλοι μέσα στον κυρίως Ναό και επίσης ότι δεν μπορούμε να κάτσουμε όπου θέλουμε.

3. Για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας, οι θέσεις είναι ήδη καθορισμένες. Ακολουθούμε λοιπόν, τις οδηγίες των Εκκλ. Επιτρόπων και των συνεργατών του Ναού (θα φέρουν διακριτικό σήμα για να τους αναγνωρίζετε) και καθόμαστε όπου μας υποδείξουν, ώστε να διευκολύνουμε την καλύτερη πρόσβαση όλων.

4. Ο Ναός μας θα ανοίξει την Κυριακή περίπου στις 6.30 το πρωί. Οι πρώτοι θα καταλάβουν θέσεις στον κυρίως Ναό. Νέες κοπέλες και κυρίες μπορούν να ανέβουν στον Γυναικονίτη ακολουθώντας κι εκεί τις οδηγίες των συνεργατών μας.

Οικογένειες μαζί με παιδιά ή κάποιοι μεγαλύτεροι άνθρωποι είναι προτιμότερο να εκκλησιαστούν στην ισόγεια αίθουσα του Ναού, όπου θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση με εικόνα και ήχο. Προφανώς οι οικογένειες θα καταλάβουν μαζί κάποιο χώρο. Δεν θα κάτσουν μεμονωμένα.

5. Όταν γεμίσει ο κυρίως Ναός και ο Γυναικονίτης, τότε θα οδηγούμαστε στην ισόγεια αἰθουσα του Ναού, όπου πάλι θα ακολουθούμε τις σχετικές οδηγίες, όμορφα και ήσυχα. Αν γεμίσει και η ισόγεια αίθουσα, τότε αναγκαστικά θα παραμείνουμε στον προαύλιο χώρο. Θα προσπαθήσουμε να υπάρχουν θείες Λειτουργίες και μέσα στην βδομάδα, ώστε να μπορούν να εκκλησιαστούν περισσότεροι.

6. Κεράκι μπορούμε να ανάψουμε είτε πάνω στο Ναό, είτε κάτω στο Παρεκκλήσι.

7. Σε κάθε είσοδο-έξοδο υπάρχουν αντισηπτικά και μαντηλάκια που μπορείτε να χρησιμοποιείτε.

8. Την ώρα της Θείας Κοινωνίας, όσοι βρίσκονται στον κυρίως Ναό και τον Γυναικονίτη, έχουν ετοιμαστεί και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά τηρώντας τις αποστάσεις, προς τον Σολέα, την Ωραία Πύλη.

Όσοι βρίσκονται στην ισόγεια αίθουσα και θέλουν να κοινωνήσουν, δεν θα μετακινηθούν. Θα κατέβει εκεί ο ιερέας.

Όσοι βρίσκονται έξω από τον Ιερό Ναό και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά προς την ισόγεια αίθουσα από τη είσοδο της οδού Θεομήτορος.

9. Όλοι θα θέλαμε να ήταν κάπως αλλιώς τα πράγματα, και να μην χρειάζονταν όλα αυτά. Όμως οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Και να θυμόμαστε πάντα ότι δίνουμε «εξετάσεις» αξιοπρέπειας, σεβασμού και πίστης.

10. Ζητούμε συγγνώμη και ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ να ακολουθήσετε πιστά τις παραπάνω οδηγίες.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου 2014

Πώς να κάνεις έναν έφηβο να ξυπνάει το πρωί

16144032_shutterstock_147741599.limghandler

Η συντριπτική πλειοψηφία των εφήβων βρίσκει εξαιρετικά δύσκολο το να σηκωθεί από το κρεβάτι του το πρωί –ίσως επειδή ξενυχτούν επικοινωνώντας με τους φίλους τους στο Facebook ή μιλώντας στο τηλέφωνο. Υπάρχει τρόπος να τους κάνουμε να σηκωθούν για να φτάσουν στην ώρα τους στο σχολείο, χωρίς να χρειαστεί να αρχίσουμε τις φωνές και τις απειλές; Η Σούζαν Στίφελμαν, συγγραφέας του βιβλίου Parenting Without Power Struggles: Raising Joyful, Resilient Kids While Staying Cool, Calm and Connected, μας δίνει τις δικές της συμβουλές για το καταφέρουμε.

Βρείτε εναλλακτικούς τρόπος για να τους ξυπνάτε. Παρά τις καλές προθέσεις των γονιών τους, πολλά παιδιά δεν καταφέρνουν να ξυπνήσουν όταν η μαμά ή ο μπαμπάς τα σκουντάει ή τους λέει ότι είναι ώρα να σηκωθούν –ή ξυπνάνε για λίγο, όσο χρειάζεται να αλλάξουν πλευρό και να βυθιστούν ξανά στον ύπνο. Άλλα πάλι, σηκώνονται όλο νεύρα όταν ακούν τον ενοχλητικό ρυθμικό ήχο του ξυπνητηριού. Ίσως είναι προτιμότερο να τα ξυπνήσετε βάζοντάς τους, για παράδειγμα, να ακούσουν μουσική ή ανοίγοντας σιγά σιγά τα παραθυρόφυλλα ώστε να μπαίνει σταδιακά στο δωμάτιο όλο και περισσότερο φως. Ενθαρρύνετε το παιδί να βρει μόνο τον καλύτερο τρόπο για να ξυπνάει –ιδανικά, αυτός ο τρόπος είναι καλό να μην απαιτεί τη δική σας συμμετοχή.

Μην το κάνετε ζήτημα. Όσο λιγότερο προσωπικά παίρνετε τη συμπεριφορά τους τόσο πιο ήρεμα θα μπορείτε να την αντιμετωπίσετε. Μην αρχίζετε να τους κατηγορείτε, ούτε να προσπαθείτε να δικαιολογήσετε τον εαυτό σας ή και να τον κατηγορείτε που δεν σηκώνονται από το κρεβάτι. Απλά θα κάνετε τα πράγματα χειρότερα.

Δώστε τους ένα κίνητρο. Εάν ο μόνος λόγος που έχει για να σηκωθεί είναι προκειμένου να σταματήσετε εσείς να αγχώνεστε, μάλλον δεν θα το κάνει. Αντί γι’ αυτό, δώστε του μερικούς λόγους για τους οποίους θα ήθελε ο ίδιος να είναι στην ώρα του στο σχολείο. Έτσι, εσείς θα μεταμορφωθείτε αυτόματα από τον «εχθρό» που θέλει να του χαλάσει την ησυχία, στο «σύμμαχο» που θέλει να βοηθήσει.

Μη λέτε πολλά. Ένας κοιμισμένος ή μισο-κοιμισμένος έφηβος δεν είναι σε κατάσταση να κάνει μια κανονική συζήτηση ή να αντιληφθεί σωστά μια κατάσταση. Αποφύγετε, λοιπόν, να του υπενθυμίσετε για μια ακόμη φορά πόσο ανόητο ήταν που κοιμήθηκε τα ξημερώματα. Προσπαθήστε να βρείτε μαζί μια λύση για να κάνετε τα πρωινά στο σπίτι πιο ήρεμα και λειτουργικά μόνο σε κάποια στιγμή που δεν θα είναι εκνευρισμένος, θυμωμένος ή κουρασμένος.  

Ξυπνήστε τον εγκέφαλό τους (και το σώμα θα ακολουθήσει). Βάλτε του να ακούσει το αγαπημένο του hard rock τραγούδι ή πείτε του ότι τον περιμένει ένα καλό πρωινό (οι περισσότεροι έφηβοι ξυπνούν πεινασμένοι).

Βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχει κάποιο άλλο πρόβλημα. Οι έφηβοι που νιώθουν θλίψη συχνά δυσκολεύονται να βρουν ένα κίνητρο να ξεκινήσουν τη μέρα τους. Εκείνοι, πάλι, που έχουν έντονο άγχος μπορεί να θέλουν να κρυφτούν όσο περισσότερο μπορούν κάτω από τα σκεπάσματα γιατί εκεί νιώθουν πιο ασφαλείς. Τέλος, όσοι καταναλώνουν αλκοόλ ή ναρκωτικές ουσίες μπορεί επίσης να έχουν δυσκολία στο να σηκωθούν το πρωί από το κρεβάτι τους. Βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας είναι απλά κουρασμένο και δεν υπάρχουν άλλοι λόγοι που εξηγούν την τεμπελιά του.

Αφήστε τους να κοιμηθούν. Όπως διαπιστώνουν συχνά και με διάφορες αφορμές οι γονείς, μόνο όταν το παιδί τους βιώσει τις συνέπειες μια συμπεριφοράς αρχίζει να προσπαθεί να την αλλάξει. Εάν δεν χρειαστεί να περπατήσει μέχρι το σχολείο επειδή έχασε το σχολικό ή εσείς δεν μπορείτε να τον περιμένετε και φύγετε για τη δουλειά σας, πιθανότατα δεν θα κάνει καμία προσπάθεια να είναι έτοιμος στη ώρα του το πρωί. Εξηγήστε του ότι δεν πρόκειται να επιμείνετε περισσότερο κι ότι το πρωινό ξύπνημα –και ό,τι συνεπάγεται- είναι δική του υποχρέωση. Άλλωστε, είναι σε μια ηλικία που πρέπει να μάθει να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και την ευθύνη του εαυτού του.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...