"Όταν ο Χριστός μας 2000 χρόνια πριν έλεγε στους μαθητές και Αποστόλους του να πάνε σ’ όλη τη γη και να διαδώσουν το Ευαγγέλιο της σωτηρίας (Ματθ. 28, 19) είναι βέβαιο ότι γνώριζε ήδη πως η ανθρώπινη εφευρετικότητα θα άνοιγε νέους ορίζοντες προκειμένου να καταργήσει τις αποστάσεις, να διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων και άρα να αυξήσει την διεισδυτικότητα του Θείου Λόγου.
Σήμερα μπροστά στην πραγματικότητα της απίστευτης διάδοσης των νέων τεχνολογιών και κυρίως της προσβασιμότητας στο ίντερνετ από εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπων σ’ όλο τον πλανήτη είναι προφανές ότι η έννοια του ευαγγελισμού δηλαδή της διάδοσης του Λόγου του Θεού στα μήκη και τα πλάτη της γης αποκτά και νέες διαστάσεις και προοπτικές.
To internet αποτελεί ένα μοναδικό «εργαλείο» για την προσέγγιση ειδικά των νέων ανθρώπων, ένα συγκλονιστικό περιβάλλον στο οποίο οι νέες ιδέες και βέβαια οι πάντα επίκαιρες αξίες του Ευαγγελίου μπορούν να βρουν γόνιμο έδαφος να ανθίσουν".

Κυριακή, 16 Δεκεμβρίου 2012

Η έννοια της ελεημοσύνης


Tι εννοούμε όταν αναφερόμαστε στην αρετή αυτή.
Ελεημοσύνη, είναι η πρόθυμη και σπλαχνική μετάδοση
Κάθε καλού και αγαθού πράγματος
Το οποίον εμείς έχουμε
Και μπορούμε να το μεταδώσουμε σ όποιον έχει ανάγκη.
Η ελεημοσύνη δεν περιορίζεται σ ένα άκαρπο αίσθημα
Αλλά στην έμπρακτη χειρονομία.
Ένα χωρίο του αποστόλου Ιακώβου
Μας βοηθά να καταλάβουμε ότι η ελεημοσύνη
Είναι έμπρακτη χειρονομία
Εάν υπάρχει αδελφός η αδελφή που δεν έχει τα αναγκαία
Και του πει κάποιος πηγαίνετε στο καλό, ζεσταθείτε, χορτασθήτε καλά
Και δεν του δώσει αυτά που χρειάζεται, τι το όφελος; (᾿Ι‐ακ.2,15)
Ώστε ελεημοσύνη είναι η εκδήλωση έμπρακτης αγάπης.
Η έννοια της ελεημοσύνης δεν περιορίζεται στη μετάδοση λίγων ή πολλών χρημάτων
Τα οποία πολλές φορές δίνουμε στους φτωχούς επιδειχτικά.
Η ελεημοσύνη έχει πολλές μορφές και εκδηλώσεις, υλικές, ηθικές και πνευματικές
Ανάλογα με το βαθμό της αγάπης που έχει ο άνθρωπος.
Ο ιερός Χρυσόστομος, μιλώντας πάνω στο μακαρισμό του ελεήμονος
"Μακάριοι οι ελεήμονες ότι αυτοί ελεηθήσονται" (Ματθ. 5. 7) λέγει:
Ενταύθα ου τους δια χρημάτων μόνον εμοί δοκεί λέγειν, αλλά και τούς δια πραγμάτων.
Ποικίλος γαρ ο της ελεημοσύνης τρόπος και πλατεία η εντολή.
Εγώ νομίζω, λέγει, ότι εδώ δεν εννοεί εκείνους μόνον που ελεούν με χρήματα
Αλλά και εκείνους που ελεούν και με πράγματα.
Η εντολή είναι πλατιά και έχει πολλούς και διάφορους τρόπους να ελεήσει κάποιος.
Η ελεημοσύνη λοιπόν, δεν είναι μόνο η μετάδοση χρημάτων
Αλλά και κάθε άλλων αγαθού ή πράξης, ικανοτήτων και ταλάντων.
Για παράδειγμα, ελεημοσύνη είναι, και όταν ο τεχνίτης μεταδίδει την τέχνη του
Ο δάσκαλος, ο επιστήμονας, ο γιατρός, όταν μεταδίδουν τις γνώσεις και τη βοήθειά τους
Σ΄ αυτούς που έχουν ανάγκη.
Αλλά και η συμπαράσταση στον κλονιζόμενο στην πίστη
Η επίσκεψη στους ασθενείς
Και η ηθική και πνευματική βοήθεια στις χήρες και τα ορφανά.
Και ένας καλός λόγος για παρηγοριά είναι μεγάλη ελεημοσύνη όπως λέγει και η Γραφή.
''Ουχί καύσων αναπαύη δρόσος; ούτω κρείσσον λόγος η δοσις. Και ιδού λόγος υπέρ δόμα αγαθόν..''
Δηλαδή, δεν θεραπεύει η δροσιά τη μεγάλη ζέστη;
Έτσι και ο λόγος ο καλός αναπαύει, περισσότερο από τα χρήματα.
Και ιδού, ο λόγος ο καλός είναι πιο μεγάλο αγαθό από τη χρηματική δόση.
Η ελεημοσύνη επεκτείνεται και στη συγχώρηση αυτών που μας έβλαψαν.
Συγχώρεσες;
Ελέησες την ψυχή αυτού που σου έφταιξε.
Και η ελεημοσύνη της ψυχής είναι ανώτερη από την ελεημοσύνη του σώματος.
Αυτά για την έννοια της ελεημοσύνης
Και νομίζω είναι ικανά να αντιληφθούμε ως που εκτείνονται τα όριά της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...