ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΪΟΥ

Ύστερα από περίπου δύο μήνες θα μπορέσουμε από αυτή την Κυριακή 17/5 της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, να συμμετάσχουμε πάλι στη θεία Λειτουργία της ενορίας μας.

Όμως, ισχύουν ακόμα κάποια περιοριστικά μέτρα. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, να γνωρίζετε:

1. Παρακαλούμε πολύ ηλικιωμένους ανθρώπους ή κάποιους από τους συνανθρώπους μας που έχουν υποκείμενα νοσήματα (πνευμονολογικά, καρδιακά κλπ.) ή κάποιους που αυτή την εποχή αντιμετωπίζουν κρυολόγημα και βήχουν, να αποφύγουν προς το παρόν να έλθουν στο Ναό.

2. Τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις, υπάρχει μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός προσώπων που μπορούν να παρευρίσκονται στο Ναό. Αυτό σημαίνει ότι ίσως δεν χωρέσουν όλοι μέσα στον κυρίως Ναό και επίσης ότι δεν μπορούμε να κάτσουμε όπου θέλουμε.

3. Για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας, οι θέσεις είναι ήδη καθορισμένες. Ακολουθούμε λοιπόν, τις οδηγίες των Εκκλ. Επιτρόπων και των συνεργατών του Ναού (θα φέρουν διακριτικό σήμα για να τους αναγνωρίζετε) και καθόμαστε όπου μας υποδείξουν, ώστε να διευκολύνουμε την καλύτερη πρόσβαση όλων.

4. Ο Ναός μας θα ανοίξει την Κυριακή περίπου στις 6.30 το πρωί. Οι πρώτοι θα καταλάβουν θέσεις στον κυρίως Ναό. Νέες κοπέλες και κυρίες μπορούν να ανέβουν στον Γυναικονίτη ακολουθώντας κι εκεί τις οδηγίες των συνεργατών μας.

Οικογένειες μαζί με παιδιά ή κάποιοι μεγαλύτεροι άνθρωποι είναι προτιμότερο να εκκλησιαστούν στην ισόγεια αίθουσα του Ναού, όπου θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση με εικόνα και ήχο. Προφανώς οι οικογένειες θα καταλάβουν μαζί κάποιο χώρο. Δεν θα κάτσουν μεμονωμένα.

5. Όταν γεμίσει ο κυρίως Ναός και ο Γυναικονίτης, τότε θα οδηγούμαστε στην ισόγεια αἰθουσα του Ναού, όπου πάλι θα ακολουθούμε τις σχετικές οδηγίες, όμορφα και ήσυχα. Αν γεμίσει και η ισόγεια αίθουσα, τότε αναγκαστικά θα παραμείνουμε στον προαύλιο χώρο. Θα προσπαθήσουμε να υπάρχουν θείες Λειτουργίες και μέσα στην βδομάδα, ώστε να μπορούν να εκκλησιαστούν περισσότεροι.

6. Κεράκι μπορούμε να ανάψουμε είτε πάνω στο Ναό, είτε κάτω στο Παρεκκλήσι.

7. Σε κάθε είσοδο-έξοδο υπάρχουν αντισηπτικά και μαντηλάκια που μπορείτε να χρησιμοποιείτε.

8. Την ώρα της Θείας Κοινωνίας, όσοι βρίσκονται στον κυρίως Ναό και τον Γυναικονίτη, έχουν ετοιμαστεί και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά τηρώντας τις αποστάσεις, προς τον Σολέα, την Ωραία Πύλη.

Όσοι βρίσκονται στην ισόγεια αίθουσα και θέλουν να κοινωνήσουν, δεν θα μετακινηθούν. Θα κατέβει εκεί ο ιερέας.

Όσοι βρίσκονται έξω από τον Ιερό Ναό και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά προς την ισόγεια αίθουσα από τη είσοδο της οδού Θεομήτορος.

9. Όλοι θα θέλαμε να ήταν κάπως αλλιώς τα πράγματα, και να μην χρειάζονταν όλα αυτά. Όμως οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Και να θυμόμαστε πάντα ότι δίνουμε «εξετάσεις» αξιοπρέπειας, σεβασμού και πίστης.

10. Ζητούμε συγγνώμη και ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ να ακολουθήσετε πιστά τις παραπάνω οδηγίες.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Κυριακή, 11 Φεβρουαρίου 2018

Τα όπλα μας...

Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καστορίας κ.κ. Σεραφείμ
Εισήλθαμε στο στάδιο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
Προσπαθούμε καθημερινά να θεραπευθούμε από τα πάθη μας, τα οποία σαν πελώρια κύματα είναι έτοιμα να καταποντίσουν το πλοιάριο της υπάρξεώς μας.
Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή είναι ένα στάδιο. Και το στάδιο αυτό δεν έχει κερκίδες. Δεν μπορεί κανείς να είναι θεατής παρά μόνο αγωνιστής.
Η πάλη μας δεν είναι προς αίμα και σάρκα αλλά προς τας αρχάς, προς τας εξουσίας, προς τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, προς τα πνευματικά της πονηρίας εν τοις επουρανίοις (Προς Εφεσίους 6, 12).



Τα όπλα μας σ’ αυτή την πάλη μας τα περιγράφει ο ιερός υμνογράφος σε ένα από τα τροπάρια των αίνων, της Κυριακής της Τυρινής.
Α) Η πανοπλία του Σταυρού. Εμείς οι Χριστιανοί έχουμε ως όπλο τον Τίμιο Σταυρό. Το αποτρόπαιο όργανο της καταδίκης του Ιησού Χριστού, έγινε τρόπαιο νίκης, σημαία θριάμβου, θυρεός πίστεως, όπλον ακαταμάχητον και δαιμόνων αντίπαλος.
Θα είναι όμως βοηθός ο Σταυρός στη ζωή μας, αν πιστεύουμε στο Σταυρωθέντα και Αναστάντα Κύριό μας και αν τον σημειώνουμε, δηλαδή το Σταυρό, σωστά στο σώμα μας.
Γιατί απλούστατα εμείς οι νεοέλληνες ανάμεσα στα άλλα που ξεχάσαμε, αστοχήσαμε στο να κάνουμε το σημείο του Σταυρού και όταν κάνουμε το Σταυρό μας να μη το σχηματίζουμε σωστά, ενώ θα έπρεπε να αρχίζουμε και να κλείνουμε την ημέρα μας μ’ αυτό ζητώντας τη βοήθεια του Θεού και να μην εμπαίζουμε το πάθος του Κυρίου μας. Απομακρυνθήκαμε, ακόμα, από το Χριστό αφού ντρεπόμαστε να κάνουμε το Σταυρό μας, όπως επιτάσσει η παράδοσή μας.
Β) Το τείχος της πίστεως. Κεφάλαιο για τον πνευματικό μας αγώνα αποτελεί η πίστη μας.
Πιστεύουμε όπως διδάσκει η Εκκλησία μας. Κι όταν ακόμη συμφωνούμε με τη δογματική της Εκκλησίας μας αυτό δεν είναι αρκετό. Αποτελεί κατά το Μέγα Βασίλειο φλυαρία.
Η πίστη μας πρέπει να είναι καρπός και συγχρόνως φωτισμός του Αγίου Πνεύματος. Τότε θα έχουμε τη σύζευξη ορθοδοξίας και ορθοπραξίας.
Γ) Η προσευχή ως θώραξ. Όπως ένας στρατιώτης χρησιμοποιεί την ανάλογη ενδυμασία, προκειμένου να διαφύγει τα βέλη του εχθρού, έτσι και ο Χριστιανός στον αγώνα του χρησιμοποιεί ως θώρακα την προσευχή.
Η παράδοση των Πατέρων μας και η εμπειρία της Εκκλησίας, μάς έχει αφήσει σαν πολύτιμη παρακαταθήκη το «Ιησού ονόματι μάστιζε πολεμίους».
Μέσα σε λίγες φράσεις το «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με» και το «Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς», συνοψίζεται όλη η διδασκαλία της Εκκλησίας μας για την προσευχή. Μακάρι στη ζωή μας μαζί με την Κυριακή Προσευχή να τις χρησιμοποιούσαμε κι αυτές.
Θα ήμασταν οι πιο ευτυχισμένοι άνθρωποι!
Δ) Ως περικεφαλαία η ελεημοσύνη. Η αγάπη μας προς το Θεό εκφράζεται συγχρόνως και αγάπη προς το συνάνθρωπο.
Δεν μπορεί κανείς να πει ότι προσεύχεται και ότι αγαπά το Θεό, αν συγχρόνως δεν αγαπά και την εικόνα του Θεού που είναι ο άνθρωπος.
Η ελεημοσύνη θα καλύψει πλήθος αμαρτιών.
Θα μας ετοιμάσει τόπο στη Βασιλεία των Ουρανών.
Θα συνηγορήσει για μας στο φοβερό κριτήριο κατά τη Δευτέρα Παρουσία.
Θα είναι ο μόνος θησαυρός τον οποίο θα πάρουμε μαζί μας στο ουράνιο ταξίδι μας.
Γι’ αυτό και στην παράδοσή μας τα χέρια αυτών που ελεούν καθημερινά παραμένουν αδιάλυτα και ευωδιάζοντα. Δείγματα της μεγάλης αρετής της ελεημοσύνης.
Ε) Η νηστεία ως μάχαιρα. Το μαχαίρι που αποκόπτει κάθε κακία συνυφασμένο με τις παραπάνω αρετές είναι η νηστεία. Όχι απλώς σαν μια αλλαγή τροφών αλλά με τη στενή και την ευρεία σημασία της λέξεως.
Νηστεία σημαίνει ολιγάρκεια για να συντηρήσουμε τον εαυτό μας προκειμένου να ασκήσουμε την αρετή της ελεημοσύνης.
Νηστεία ακόμη ως «εγκράτεια γλώσσης, θυμού αποχή, επιθυμιών χωρισμός, καταλαλιάς ψεύδους και επιορκίας», όπως γράφει ο Μέγας Βασίλειος και ψάλλει ο ιερός υμνογράφος.
Είθε να μας βοηθήσει ο Θεός με τις πολλές πρεσβείες της Υπεραγίας Θεοτόκου και πάντων των Αγίων να χρησιμοποιήσουμε τα όπλα αυτά για να διανύσουμε την περίοδο της αμώμου νηστείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...