ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΪΟΥ

Ύστερα από περίπου δύο μήνες θα μπορέσουμε από αυτή την Κυριακή 17/5 της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, να συμμετάσχουμε πάλι στη θεία Λειτουργία της ενορίας μας.

Όμως, ισχύουν ακόμα κάποια περιοριστικά μέτρα. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, να γνωρίζετε:

1. Παρακαλούμε πολύ ηλικιωμένους ανθρώπους ή κάποιους από τους συνανθρώπους μας που έχουν υποκείμενα νοσήματα (πνευμονολογικά, καρδιακά κλπ.) ή κάποιους που αυτή την εποχή αντιμετωπίζουν κρυολόγημα και βήχουν, να αποφύγουν προς το παρόν να έλθουν στο Ναό.

2. Τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις, υπάρχει μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός προσώπων που μπορούν να παρευρίσκονται στο Ναό. Αυτό σημαίνει ότι ίσως δεν χωρέσουν όλοι μέσα στον κυρίως Ναό και επίσης ότι δεν μπορούμε να κάτσουμε όπου θέλουμε.

3. Για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας, οι θέσεις είναι ήδη καθορισμένες. Ακολουθούμε λοιπόν, τις οδηγίες των Εκκλ. Επιτρόπων και των συνεργατών του Ναού (θα φέρουν διακριτικό σήμα για να τους αναγνωρίζετε) και καθόμαστε όπου μας υποδείξουν, ώστε να διευκολύνουμε την καλύτερη πρόσβαση όλων.

4. Ο Ναός μας θα ανοίξει την Κυριακή περίπου στις 6.30 το πρωί. Οι πρώτοι θα καταλάβουν θέσεις στον κυρίως Ναό. Νέες κοπέλες και κυρίες μπορούν να ανέβουν στον Γυναικονίτη ακολουθώντας κι εκεί τις οδηγίες των συνεργατών μας.

Οικογένειες μαζί με παιδιά ή κάποιοι μεγαλύτεροι άνθρωποι είναι προτιμότερο να εκκλησιαστούν στην ισόγεια αίθουσα του Ναού, όπου θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση με εικόνα και ήχο. Προφανώς οι οικογένειες θα καταλάβουν μαζί κάποιο χώρο. Δεν θα κάτσουν μεμονωμένα.

5. Όταν γεμίσει ο κυρίως Ναός και ο Γυναικονίτης, τότε θα οδηγούμαστε στην ισόγεια αἰθουσα του Ναού, όπου πάλι θα ακολουθούμε τις σχετικές οδηγίες, όμορφα και ήσυχα. Αν γεμίσει και η ισόγεια αίθουσα, τότε αναγκαστικά θα παραμείνουμε στον προαύλιο χώρο. Θα προσπαθήσουμε να υπάρχουν θείες Λειτουργίες και μέσα στην βδομάδα, ώστε να μπορούν να εκκλησιαστούν περισσότεροι.

6. Κεράκι μπορούμε να ανάψουμε είτε πάνω στο Ναό, είτε κάτω στο Παρεκκλήσι.

7. Σε κάθε είσοδο-έξοδο υπάρχουν αντισηπτικά και μαντηλάκια που μπορείτε να χρησιμοποιείτε.

8. Την ώρα της Θείας Κοινωνίας, όσοι βρίσκονται στον κυρίως Ναό και τον Γυναικονίτη, έχουν ετοιμαστεί και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά τηρώντας τις αποστάσεις, προς τον Σολέα, την Ωραία Πύλη.

Όσοι βρίσκονται στην ισόγεια αίθουσα και θέλουν να κοινωνήσουν, δεν θα μετακινηθούν. Θα κατέβει εκεί ο ιερέας.

Όσοι βρίσκονται έξω από τον Ιερό Ναό και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά προς την ισόγεια αίθουσα από τη είσοδο της οδού Θεομήτορος.

9. Όλοι θα θέλαμε να ήταν κάπως αλλιώς τα πράγματα, και να μην χρειάζονταν όλα αυτά. Όμως οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Και να θυμόμαστε πάντα ότι δίνουμε «εξετάσεις» αξιοπρέπειας, σεβασμού και πίστης.

10. Ζητούμε συγγνώμη και ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ να ακολουθήσετε πιστά τις παραπάνω οδηγίες.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Τρίτη, 27 Δεκεμβρίου 2016

Πρόσκληση γι’ ανάπαυση


Πρόσκληση γι’ ανάπαυση
π. Ανδρέα Αγαθοκλέους
Αν η γύρω και μέσα μας κατάσταση χαρακτηρίζεται από σύγχυση, άγχος, πίεση και αναστάτωση, η Εκκλησία  του Χριστού είναι στον κόσμο για να δώσει, σε όσους θέλουν, την ειρήνη της καρδίας, την ανάπαυση και τη χαρά.

Ο Χριστός κάλεσε τους «κοπιώντας και πεφορτισμένους» της ζωής  για  να τους αναπαύσει. Ο Λόγος  Του «Δεύτε προς με πάντες οι κοπιώντες και πεφορτισμένοι, καγώ αναπαύσω υμάς» (Ματθ.11,28) έχει σιγουριά και ελπίδα. Δεν είναι υποσχέσεις χωρίς περιεχόμενο. Αποδεικνύεται σ’ εκατομμύρια ανθρώπους, όταν πήγαν κοντά Του και  βρήκαν ανάπαυση.
Το «ελάτε σε μένα» είναι κλήση, έκφραση αγάπης. Δεν λέγεται αν δεν μπορεί να το κάνει. Ούτε επιβάλλεται. Προσφέρεται, αν θέλεις, όποτε θέλεις. Η ελευθερία είναι η βάση για να κινηθείς προς Εκείνον. Γιατί η πορεία προς Εκείνον δεν είναι λεκτική, δεν  έχει θεωρία. Στηρίζεται στο σταυρό, όπως η πορεία του Χριστού στην Ανάσταση.
Οι «κοπιώντες και πεφορτισμένοι», όσοι δηλαδή κοπιάζουν και είναι φορτωμένοι από τα προβλήματα, τον πόνο, τις δοκιμασίες, τη θλίψη που συντρίβει, απ’ όλα  όσα κάνουν τον άνθρωπο να λυγίσει, μπορούν να αναπαυτούν, να στηριχτούν και να ξεκουραστούν στον Εσταυρωμένο και Αναστάντα  Κύριό τους. Υπό την προϋπόθεση ότι «θα σηκώσουν πάνω τους το ζυγό Του και θα διδαχθούν από το δικό Του παράδειγμα»(Ματθ.11,29).
Γιατί η ανάπαυση περνά μέσα από τη θλίψη, όπως η Ανάσταση μέσα από το θάνατο. Όχι ως προϋπόθεση αλλά ως συνέπεια ζωής. Από μόνος του ο σταυρός, η θλίψη και η δυσκολία δεν χαρίζουν νόημα ζωής. Κανείς δεν τα θέλει! Όμως η υπομονή, η εμπιστοσύνη στην πρόνοια και αγάπη του Θεού, θα φέρουν την ανάπαυση, την προσωπική μας ανάσταση, όπως η δύσκολη θεραπευτική αγωγή την υγεία.
Η ανάπαυση, που ο Χριστός υπόσχεται ότι θα δώσει στις καρδιές μας, δεν έρχεται μόνο με την επιθυμία του. Χρειάζεται και η δική μας έμπρακτη συγκατάθεση που φαίνεται στην αποδοχή του όποιου σταυρού μας, όχι μοιρολατρικά αλλά με λεβεντιά ως τέκνα της Αναστάσεως.
Τότε κατανοείς πως η δοκιμασία έγινε ευεργεσία, γιατί σε οδήγησε σε μια άλλη γνώση του εαυτού σου, του Θεού και του κόσμου, που δεν υπήρχε πριν. Και ακόμα, πως η ανάπαυση, που στο βάθος ζητά η ψυχή σου, δεν είναι απλά μια ζωή χωρίς προβλήματα, αλλά η παρουσία της χάριτος  του Θεού στην καρδιά σου που σου χαρίζει τη βεβαιότητα ότι ο ζυγός του Κυρίου «είναι απαλός και το φορτίο του ελαφρύ» (Ματθ.11,30). Γιατί, ακόμα και στα προβλήματα, θα βιώνεις την ειρήνη, την ελπίδα, τη δύναμη και τη χαρά ως δώρα της παρουσίας Του

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...