ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΪΟΥ

Ύστερα από περίπου δύο μήνες θα μπορέσουμε από αυτή την Κυριακή 17/5 της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, να συμμετάσχουμε πάλι στη θεία Λειτουργία της ενορίας μας.

Όμως, ισχύουν ακόμα κάποια περιοριστικά μέτρα. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, να γνωρίζετε:

1. Παρακαλούμε πολύ ηλικιωμένους ανθρώπους ή κάποιους από τους συνανθρώπους μας που έχουν υποκείμενα νοσήματα (πνευμονολογικά, καρδιακά κλπ.) ή κάποιους που αυτή την εποχή αντιμετωπίζουν κρυολόγημα και βήχουν, να αποφύγουν προς το παρόν να έλθουν στο Ναό.

2. Τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις, υπάρχει μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός προσώπων που μπορούν να παρευρίσκονται στο Ναό. Αυτό σημαίνει ότι ίσως δεν χωρέσουν όλοι μέσα στον κυρίως Ναό και επίσης ότι δεν μπορούμε να κάτσουμε όπου θέλουμε.

3. Για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας, οι θέσεις είναι ήδη καθορισμένες. Ακολουθούμε λοιπόν, τις οδηγίες των Εκκλ. Επιτρόπων και των συνεργατών του Ναού (θα φέρουν διακριτικό σήμα για να τους αναγνωρίζετε) και καθόμαστε όπου μας υποδείξουν, ώστε να διευκολύνουμε την καλύτερη πρόσβαση όλων.

4. Ο Ναός μας θα ανοίξει την Κυριακή περίπου στις 6.30 το πρωί. Οι πρώτοι θα καταλάβουν θέσεις στον κυρίως Ναό. Νέες κοπέλες και κυρίες μπορούν να ανέβουν στον Γυναικονίτη ακολουθώντας κι εκεί τις οδηγίες των συνεργατών μας.

Οικογένειες μαζί με παιδιά ή κάποιοι μεγαλύτεροι άνθρωποι είναι προτιμότερο να εκκλησιαστούν στην ισόγεια αίθουσα του Ναού, όπου θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση με εικόνα και ήχο. Προφανώς οι οικογένειες θα καταλάβουν μαζί κάποιο χώρο. Δεν θα κάτσουν μεμονωμένα.

5. Όταν γεμίσει ο κυρίως Ναός και ο Γυναικονίτης, τότε θα οδηγούμαστε στην ισόγεια αἰθουσα του Ναού, όπου πάλι θα ακολουθούμε τις σχετικές οδηγίες, όμορφα και ήσυχα. Αν γεμίσει και η ισόγεια αίθουσα, τότε αναγκαστικά θα παραμείνουμε στον προαύλιο χώρο. Θα προσπαθήσουμε να υπάρχουν θείες Λειτουργίες και μέσα στην βδομάδα, ώστε να μπορούν να εκκλησιαστούν περισσότεροι.

6. Κεράκι μπορούμε να ανάψουμε είτε πάνω στο Ναό, είτε κάτω στο Παρεκκλήσι.

7. Σε κάθε είσοδο-έξοδο υπάρχουν αντισηπτικά και μαντηλάκια που μπορείτε να χρησιμοποιείτε.

8. Την ώρα της Θείας Κοινωνίας, όσοι βρίσκονται στον κυρίως Ναό και τον Γυναικονίτη, έχουν ετοιμαστεί και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά τηρώντας τις αποστάσεις, προς τον Σολέα, την Ωραία Πύλη.

Όσοι βρίσκονται στην ισόγεια αίθουσα και θέλουν να κοινωνήσουν, δεν θα μετακινηθούν. Θα κατέβει εκεί ο ιερέας.

Όσοι βρίσκονται έξω από τον Ιερό Ναό και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά προς την ισόγεια αίθουσα από τη είσοδο της οδού Θεομήτορος.

9. Όλοι θα θέλαμε να ήταν κάπως αλλιώς τα πράγματα, και να μην χρειάζονταν όλα αυτά. Όμως οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Και να θυμόμαστε πάντα ότι δίνουμε «εξετάσεις» αξιοπρέπειας, σεβασμού και πίστης.

10. Ζητούμε συγγνώμη και ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ να ακολουθήσετε πιστά τις παραπάνω οδηγίες.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Τετάρτη, 11 Ιουνίου 2014

Προγαμιαίες σχέσεις-Γάμος-Κοινωνία προσώπων.


-να γνωστό μου ζευγάρι πού πγε νά ξομολογηθ πέστρεψε πογοητευμένο πειδή πνευματικός δέν τούς πέτρεψε νά κοινωνήσουν. Ατία ταν ο προγαμιαες σχέσεις τους. ταν σωστό ατό;
Πρόκειται γιά μιά πολύ συχνή ατία πικρίας τν σημερινν νθρώπων πού καταλήγει στήν πομάκρυνσή τους πό τήν κκλησία. Γιά νά κατανοήσουμε τό πνεμα ατς τς "παγόρευσης" χρειάζεται νά θυμηθομε σα ναφέραμε ρχικά γιά τό μυστήριο το γάμου.

λέξη μυστήριο προέρχεται πό τό ρμα μυ πού σημαίνει εσάγω σέ κάτι, μεταδίδω μιάν λήθεια. Ατός πού μυεται λέγεται μυημένος. Τό πρωταρχικό νόημα, λοιπόν, ατς τς διαδικασίας βρίσκεται στή Θεία Λειτουργία, τό κατ' έξοχήν μυστήριο. Ατός πού βαπτίζεται καί χρίεται γίνεται μυημένος, μέ λλα λόγια μπορε πλέον νά συμμετέχη στά δυτα τς γάπης το Θεο (πού εναι Θεία Εχαριστία) καί παντ στόν ερέα (σήμερα τό κάνει ψάλτης ς ντιπρόσωπος το λαο), νά κούη τά λεγόμενα, νά μεταλαμβάνη Σμα καί Αμα Χριστο. Συναποτελε μέ τούς λλους πιστούς τό σμα τς κκλησίας, δηλαδή κείνους πού νσωματώθηκαν στήν λήθεια καί στή Ζωή (πού εναι Χριστός: ωάν. 14, 6).
πό τό γεγονός ατό καί μετά λα εναι διαφορετικά, λα (πρέπει νά) λαμβάνουν χώρα κάτω πό τό φς ατς τς σύλληπτης δωρες. λόκληρη ζωή το Χριστιανο παίρνει νόημα πό τήν νταξή του στήν κκλησία. Τίποτε δέν μπορε νά γίνη ξω πό τήν ελογία της, χι διότι τό πιβάλλει κάποιος κανονισμός μιά θρησκοληψία, λλά διότι κκλησία ποτελε τρόπο ζως. γκαλιάζει λόκληρη τή ζωή το νθρώπου, γι' ατό καί πάρχουν πλθος προσευχν καί εδικν κολουθιν γιά λες τίς δραστηριότητές της: φαγητό, κπαίδευση, πολτική, μεταφορές, μπόριο, γεωργία, βιομηχανία κ.. Θά ταν διανόητο νά πουσιάζη ψυχοσωματική νωση δύο νθρώπων πό τήν κκλησιαστική ελογία (ν καί μέ τό γάμο συντρέχουν περισσότεροι λόγοι, δέν εναι μια πλ δραστηριότητα).
τσι λοιπόν, γκράτεια πρίν πό τόν γάμο παίρνει τό νόημα μις θεληματικς σκησης προκειμένου νά παραμείνη κάποιος νταγμένος στήν κκλησία. Μέ τό βάπτισμα καί τό χρίσμα πιστός ποκτ τήν γενική ερωσύνη, τήν ερωσύνη τν λαϊκν. Μετέχοντας καί ατός στό ερατικό ξίωμα το Χριστο (πού προσέφερε τόν αυτό Του θυσία ς Μέγας ρχιερεύς) προσφέρει καί ατός θυσία τήν σκησή του καί κάθε εδους σκηση (φο ατή λαμβάνει χώρα στήν ψυχή καί στό σμα του), στό δέ συγκεκριμένο θέμα τήν γκράτεια. ν ρνηθ ατή τήν σκηση ατονομεται πό τό κκλησιαστιό σμα, διότι προηγουμένως ατονόμησε τήν ρωτική -σεξουαλική λειτουργία πό τήν ν Χριστ ζωή. Μέ λλα λόγια, τό νά μήν κοινωνήση δέν ποτελε τιμωρία, λλά φανέρωση ατο πού δη χει συμβ μέσα του.
Βέβαια στήν πράξη πολλές φορές γίνεται λεγόμενη οκονομία, δηλαδή μία πιεικής ντιμετώπιση ατο το τόσο γενικευμένου προβλήματος, νάλογα μέ τήν γωνιστικότητα πού δείχνει πιστός. Εναι φανερό τι λλη σημασία χει νά γνωρίζη κάποιος τόν στόχο καί νά γωνίζεται λλά μερικές φορές νά ποτυγχάνη στήν πίτευξή του, καί λλη τό νά γνο τόν στόχο νά τόν περιφρονε κιόλας. σημερινή δυσκολία εναι ποτέλεσμα καί τς διχασμένης ταυτότητας το νεοέλληνα, ποος παραπαίει νάμεσα σέ μιά θρησκευτικότητα παραδοσιακή καί χωρίς πίγνωση καί σέ να δονοθηρικό τρόπο ζως, γνοώντας τσι τί πραγματικά εναι κκλησία. Πάντως να τέτοιο πιτίμιο ποχς πό τήν Θεία Κοινωνία μέ κανένα τρόπο δέν θά πρέπει νά γίνεται φορμή νά διακόπτει πιστός τή σχέση του μέ τήν κκλησία νά χαλαρώνη τήν προσευχή του καί τήν πνευματική ζωή, πως δυστυχς συχνά συμβαίνει.

-Μήπως ξεχνμε τίς σημερινές συνθκες ζως πού τόσο πέχουν πό τήν παραδοσιακή κοινωνία; Καθώς χει μπορευματοποιηθ σεξουαλικότητα καί πό τήν λλη καθυστερε λικία γάμου, λο καί πιό δύσκολη γίνεται προγαμιαία γκράτεια.
χετε δίκιο. Θά λέγαμε τι σήμερα γκράτεια σοδυναμε μέ θαμα. λλά πως λα τά θαύματα παιτον δύναμη Θεο καί πίστη το νθρώπου, τσι καί ατή εναι φικτή ταν νθρωπος τό θελήση πολύ καί ζητήσει τή βοήθεια το Θεο. λλωστε ς μή λησμονομε τι, φο κκλησιολογικά μόνο δικαιώνεται ατή γκράτεια μόνο μέσα στή ζωή τς κκλησίας μπορε νά πραγματοποιηθ. Μόνο νας συνηδειτά πιστός, πού μελετ, προσεύχεται, ξομολογεται, κοινωνε, εναι σέ θέση νά διατηρήση μέσα του μία τμόσφαιρα μπιστοσύνης στόν Θεό καί πνευματικς γωνιστικότητας. Τό μαρτυρον ο χιλιάδες νεαρν πιστν πού τό πιτυγχάνουν καί σήμερα. Στήν ποχή μας πάρχει πληθώρα βιβλίων σχετικν μέ τό νόημα το γάμου, τσι στε ποιος θέλει μπορε νά μβαθύνη. λλωστε τό σεξουαλικό ζήτημα δέν ξαντλεται στήν προγαμιαία γκράτεια. Χρειάζεται μακροχρόνιος γώνας στε νά θέση κανείς τή λειτουργία ατή στήν πηρεσία τς γάπης, τς νότητας, τς κατανόησης, τς τρυφερότητας, τς βαθεις κοινωνίας.
Μπήκαμε σ' ναν καινούργιο αἰῶνα πού φιλοδοξε νά καθιερώσει ναλλακτικές μορφές οκογένειας, πλς καί μόνο γιά νά κανοποιήση κάθε φτηνή πιθυμία καί γιά νά διαδώση τό δανικό νός "γάμου"- πλο συμβολαίου. Σ' να κόσμο πού κλυδωνίζεται πό τήν καχυποψία καί τήν χθρότητα, πού ποδιοργανώνεται πό τόν δονισμό καί τήν κμετάλλευση, χρειαζόμαστε τόν κκλησιαστικό γάμο περισσότερο πό ποτέ στήν στορία τς νθρωπότητος. χι ς πλή τελετή, λλά ς κεντρικό ξονα τς ζως πό τόν ποο παίρνουν νόημα λες ο πόλοιπες πτυχές της. κόσμος δέν θά σωθ οτε πό τόν φελ ρομαντισμό τς δθεν γάπης, οτε πό τήν πρόσωπη πόλαυση πού λθε νά τόν ντικαταστήση, τά ποα δη κάποιοι μπορεύονται. λπίδα του παραμένει νας γάμος πού τρέφεται πό τό Σμα καί τό Αμα το Χριστο, πού διατηρε ς ραμα τήν νιδιοτελ γάπη, πού γωνίζεται (σκληρά μερικές φορές) νά μεταποι καθημερινά τό φυσικό σέ θεανθρώπινο. νας γάμος πού λοποιε τήν αώνια βούληση το Θεο γιά τόν τρόπο τς σχέσης: τή βαθειά κοινωνία τν προσώπων.

π.Βασίλειος Θερμός 
(Πρωτοπρεσβύτερος, Δρ. Θεολογίας-Παιδοψυχίατρος )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...