"Όταν ο Χριστός μας 2000 χρόνια πριν έλεγε στους μαθητές και Αποστόλους του να πάνε σ’ όλη τη γη και να διαδώσουν το Ευαγγέλιο της σωτηρίας (Ματθ. 28, 19) είναι βέβαιο ότι γνώριζε ήδη πως η ανθρώπινη εφευρετικότητα θα άνοιγε νέους ορίζοντες προκειμένου να καταργήσει τις αποστάσεις, να διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων και άρα να αυξήσει την διεισδυτικότητα του Θείου Λόγου.
Σήμερα μπροστά στην πραγματικότητα της απίστευτης διάδοσης των νέων τεχνολογιών και κυρίως της προσβασιμότητας στο ίντερνετ από εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπων σ’ όλο τον πλανήτη είναι προφανές ότι η έννοια του ευαγγελισμού δηλαδή της διάδοσης του Λόγου του Θεού στα μήκη και τα πλάτη της γης αποκτά και νέες διαστάσεις και προοπτικές.
To internet αποτελεί ένα μοναδικό «εργαλείο» για την προσέγγιση ειδικά των νέων ανθρώπων, ένα συγκλονιστικό περιβάλλον στο οποίο οι νέες ιδέες και βέβαια οι πάντα επίκαιρες αξίες του Ευαγγελίου μπορούν να βρουν γόνιμο έδαφος να ανθίσουν".

Τρίτη, 11 Ιουνίου 2013

Γέροντας Σωφρόνιος:Η απιστία των παιδιών οφείλεται στους γονείς;

- Τ παιδι μας γιναν νίκανα γι τν πίστη ξ ατίας τν γονέων...Πς γιατί συμβαίνουν λα ατά;

Γέροντας Σωφρόνιος: [...]πειδ ο γυνακες τς ποχς μας χασαν τν ψηλ ατ συνείδηση, ρχισαν ν γεννον προπαντς κατ σάρκα. Τ παιδι μας γιναν νίκανα γι τν πίστη. Συχν δυνατον ν πιστέψουν τι εναι εκόνα το Αωνίου Θεο. μεγαλύτερη μαρτία στς μέρες μας γκειται στ τι ο νθρωποι βυθίστηκαν στν πόγνωση κα δν πιστεύουν πι στν νάσταση. θάνατος το νθρώπου κλαμβάνεται π ατος ς τελειωτικς θάνατος, ς κμηδένιση, ν πρέπει ν θεωρεται ς στιγμ λλαγς τς μορφς τς πάρξεώς μας ς μέρα γεννήσεώς μας στν νώτερη ζωή, σ λόκληρο πλέον τ πλήρωμα τς ζως πο νήκει στ Θεό. λήθεια, τ Εαγγέλιο λέει: « πιστεύων ες τν Υἱὸν χει ζων αώνιον δ πειθν τ Υἱῷ οκ ψεται ζων» (ωάν. 3,36). «μήν, μν λέγω μν τι… πιστεύων τ πέμψαντί με χει ζων αώνιον, κα ες κρίσιν οκ ρχεται, λλ μεταβέβηκεν κ το θανάτου ες τν ζων» (ωάν. 5,24). «μήν, μν λέγω μν, ἐὰν τις τν λόγον τν μν τηρήσ, θάνατον ο μ θεωρήσ ες τν αἰῶνα» (ωάν. 8,51). Παρόμοιες λοιπν κφράσεις μπορομε ν ναφέρουμε πολλές.Συχν κούω π τος νθρώπους: Πς γιατί συμβαίνουν λα ατά;

Γιατί πλειονότητα τν νθρώπων χασε τν κανότητα ν πιστεύει; Δν εναι ραγε νέα πιστία συνέπεια τς ερύτερης μορφώσεως, ταν ατ πο λέει Γραφ γίνεται μύθος, πραγματοποίητο νειρο;
πίστη, κανότητα γι τν πίστη, δν ξαρτται πρωτίστως π τν βαθμ μορφώσεως το νθρώπου. Πράγματι παρατηρομε τι στν ποχή μας, κατ τν ποία διαδίδεται μόρφωση, πίστη λαττώνεται, ν θ πρεπε οσιαστικ ν συμβαίνει τ ντίθετο σο δηλαδ πλατύτερες γίνονται ο γνώσεις το νθρώπου, τόσο περισσότερες φορμς χει γι ν ναγνωρίζει τ μεγάλη σοφία τς δημιουργίας το κόσμου. Σ τί λοιπν συνίσταται ρίζα τς πιστίας;
Πρν πλα φείλουμε ν πομε τι τ θέμα ατ εναι πρωτίστως ργο τν γονέων, τν πατέρων κα τν μητέρων. ν ο γονες φέρονται πρς τν πράξη τς γεννήσεως το νέου νθρωπου μ σοβαρότητα, μ τ συνείδηση τι τ γεννώμενο βρέφος μπορε ν εναι ληθιν «υἱὸς νθρώπου» κατ’ εκόνα το Υο το νθρώπου, δηλαδ το Χριστο, τότε προετοιμάζονται γι τν πράξη ατ χι πως συνήθως γίνεται ατό. Ν να πέροχο παράδειγμα Ζαχαρίας κα λισάβετ προσεύχονταν γι πολ καιρ ν τος χαρισθε τέκνο… Κα τί συνέβη λοιπόν; «φθη δ ατ Ζαχαρί) γγελος Κυρίου στς κ δεξιν το θυσιαστηρίου το θυμιάματος. Κα ταράχθη Ζαχαρίας δών, κα φόβος πέπεσεν π’ ατόν. Επε δ πρς ατν γγελος μ φοβο, Ζαχαρία διότι εσηκούσθη δέησίς σου, κα γυνή σου λισάβετ γεννήσει υἱὸν σοι, κα καλέσεις τ νομα ατο ωάννην κα σται χαρ σοι κα γγαλίασις, κα πολλο π τ γεννήσει ατο χαρήσονται. σται γρ μέγας νώπιόν το Κυρίου… κα Πνεύματος γίου πλησθήσεται τι κ κοιλίας μητρς ατο, κα πολλος τν υἱῶν σραλ πιστρέψει π Κύριον τν Θεν ατν» (Λουκ. 1,11-16).
Βλέπουμε μάλιστα στ συνέχεια τι ωάννης, ερισκόμενος κόμη στν κοιλι τς μητέρας του, ναγνώρισε τν πίσκεψη τς μητέρας το Χριστο, σκίρτησε π χαρ κα χαρ του μεταδόθηκε στ μητέρα του. Τότε κείνη γέμισε μ προφητικ πνεμα. λλο παράδειγμα εναι προφήτιδα ννα.
τσι κα τώρα ν ο πατέρες κα ο μητέρες θ γεννον παιδι συναισθανόμενοι τν κρα σπουδαιότητα το ργου ατο, τότε τ παιδιά τους θ γεμίζουν π Πνεμα γιο, δη π τν κοιλι τς μητέρας κα πίστη στν Θεό, τν Δημιουργ τν πάντων, ς πρς τν Πατέρα τους, θ γίνει γιατ φυσική, κα καμία πιστήμη δν θ μπορέσει ν κλονίσει τν πίστη ατή, γιατί «τ γεννώμενον κ Πνεύματος πνεμα στίν». παρξη λοιπν το Θεο κα γγύτητά του σ μς εναι γι μία τέτοια ψυχ φθαλμοφανς γεγονός. Κα πιστία τν πολυμαθν τν μαθν στ μάτια τν τέκνων ατν το Θεο θ εναι πλς πόδειξη τι ο νθρωποι κενοι δν γεννήθηκαν κόμη νωθεν, κα κριβς ξαιτίας το γεγονότος ατο δν πιστεύουν στν Θεό, διότι εναι ξολοκλήρου σάρκα, γεννημένοι π σάρκα.
κενο μως πο ποτελε πραγματικ πρόβλημα γι τν κκλησία, τν προορισμό της, εναι τ πς ν πείσει τος νθρώπους τι εναι ληθιν τέκνα κα θυγατέρες το αωνίου Πατρς πς ν δείξει στν κόσμο τ δυνατότητα μις λλης ζως, μοιας πρς τ ζω το δίου το Χριστο, τ ζω τν προφητν κα τν γίων. κκλησία φείλει ν φέρει στν κόσμο χι μόνο τν πίστη στν νάσταση, λλ κα τ βεβαιότητα γι’ ατήν. Τότε περιττεύει παίτηση γι ποιεσδήποτε λλες θικιστικς διδασκαλίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...