Κόνιτσα, Μεσογέφυρα, ιερέας,1913 |
Το
έργο του Φρεντ Μπουασονά, αν και γνωστό στην Ευρώπη των αρχών του 20ου αιώνα,
αξίζει σήμερα μια δεύτερη ανάγνωση. Η πρόοδος σε τεχνικά θέματα, η ανακάλυψη του
χρώματος, η ευχρηστία των μηχανών και οι ανέσεις του ταξιδιού, μπορεί σήμερα να
καθιστούν το έργο του απαρχαιωμένο, αλλά η ιστορική ματιά αποκαλύπτει τον
μοντερνισμό του σε σύγκριση με άλλους φωτογράφους που περιπλανήθηκαν στην
Ελλάδα.
Φρεντ Μπουασονά (1858-1946) |
Ο
καλλιτέχνης, πέρα από το καταγραφικό ενδιαφέρον του για όλα όσα εξαφανίζονται,
μας δίνει μια εικόνα της Ελλάδας που εκτείνεται πέρα από την εθνογραφική
μαρτυρία.
Η
μεγάλη πίστη και ο θαυμασμός του για τη χώρα αυτή μεταδίδονται μέσα από το έργο
του με μια τρυφερότητα και μια αγάπη που η δύναμη τους ακόμη και σήμερα, μετά
από τόσα χρόνια, δίνει ψυχή σ’ αυτά τα κομμάτια χαρτιού, τα οποία θα μπορούσαν
να είχαν παραμείνει απλές φωτογραφίες.
O
Φιλέλληνας Ελβετός Fred Boissonnas είναι ο πρώτος ξένος φωτογράφος που
περιηγήθηκε τόσο πολύ στον ελληνικό χώρο, από το 1903 και για περίπου τρεις
δεκαετίες αργότερα. Ταξίδεψε από την Πελοπόννησο ως την Κρήτη και τον Όλυμπο και
από την Ιθάκη ως το Άγιο Όρος.
Περιηγήθηκε,
φωτογράφισε, έγραψε. Το έργο του, πρωτοποριακό αλλά και καθοριστικό για την
εξέλιξη της ελληνικής φωτογραφίας κατά τον 20ό αιώνα.
Μέσα
από τις φωτογραφίες και τα λευκώματά του παρουσιάζει ένα πανόραμα της Ελλάδας
του μεσοπολέμου, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης για
την Ελλάδα την ίδια περίοδο.
Κρήτη, εσωτερικό σπιτιού, 1911 |
Κρήτη, εσωτερικό σπιτιού στο χωριό Λάκκοι, 1911 |
Μετέωρα, το μαγκάνι, 1908 |
Ανδρίτσαινα, εσωτερικό σπιτιού, 1903 |
Μετέωρα, ανάβαση του FRED BOISSONNAS με το καλάθι, 1908 |
Ζεμενό Κορινθίας, η οικογένεια του ιερέα 1913 |
Άθως, η μονή μεγίστης Λαύρας, 1929 |
Πρόβατα κάτω από την Ακρόπολη, 1903 |
Ακράτα, αυλές 1903 |
Γιορτή στο Γαστούρι Κέρκυρας, 1903 |
Όλυμπος, καταυλισμός κτηνοτροφών, 1914 |
Βοσκοί στην κορυφή του Παρνασσού, 1903 |
Αμοργός, γυναίκες, 1911 |
Κοκκινόπουλο, Ελασσόνα, 1913 |
Άποψη της Ακρόπολης από το Θησειο,1920 |
Έδεσσα, 1908 |
Κλεισούρα Καστοριάς, εσωτερικό αρχοντικού, 1911 |
Καβαλάρι Ζαγορίου, παλικάρι, 1913 |
Μέτσοβο, στη βρύση,
1913
|
Αθήνα, οδός Αθηνάς, 1920 |
Μπάγια ( Κήποι) Ζαγορίου, γυναίκα, 1913 |
Μεσογέφυρα Κόνιτσας, χωρικοί 1913 |
Αθήνα, Πλάκα, 1920 |
Καστρί Πρεβέζης, Ιερέας στην κατεστραμμένη από τον πόλεμο εκκλησιά, 1913 |
Κηφισιά, 1920 |
Παραμυθιά, κρεοπωλεία, 1913 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου