ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΪΟΥ

Ύστερα από περίπου δύο μήνες θα μπορέσουμε από αυτή την Κυριακή 17/5 της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, να συμμετάσχουμε πάλι στη θεία Λειτουργία της ενορίας μας.

Όμως, ισχύουν ακόμα κάποια περιοριστικά μέτρα. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, να γνωρίζετε:

1. Παρακαλούμε πολύ ηλικιωμένους ανθρώπους ή κάποιους από τους συνανθρώπους μας που έχουν υποκείμενα νοσήματα (πνευμονολογικά, καρδιακά κλπ.) ή κάποιους που αυτή την εποχή αντιμετωπίζουν κρυολόγημα και βήχουν, να αποφύγουν προς το παρόν να έλθουν στο Ναό.

2. Τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις, υπάρχει μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός προσώπων που μπορούν να παρευρίσκονται στο Ναό. Αυτό σημαίνει ότι ίσως δεν χωρέσουν όλοι μέσα στον κυρίως Ναό και επίσης ότι δεν μπορούμε να κάτσουμε όπου θέλουμε.

3. Για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας, οι θέσεις είναι ήδη καθορισμένες. Ακολουθούμε λοιπόν, τις οδηγίες των Εκκλ. Επιτρόπων και των συνεργατών του Ναού (θα φέρουν διακριτικό σήμα για να τους αναγνωρίζετε) και καθόμαστε όπου μας υποδείξουν, ώστε να διευκολύνουμε την καλύτερη πρόσβαση όλων.

4. Ο Ναός μας θα ανοίξει την Κυριακή περίπου στις 6.30 το πρωί. Οι πρώτοι θα καταλάβουν θέσεις στον κυρίως Ναό. Νέες κοπέλες και κυρίες μπορούν να ανέβουν στον Γυναικονίτη ακολουθώντας κι εκεί τις οδηγίες των συνεργατών μας.

Οικογένειες μαζί με παιδιά ή κάποιοι μεγαλύτεροι άνθρωποι είναι προτιμότερο να εκκλησιαστούν στην ισόγεια αίθουσα του Ναού, όπου θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση με εικόνα και ήχο. Προφανώς οι οικογένειες θα καταλάβουν μαζί κάποιο χώρο. Δεν θα κάτσουν μεμονωμένα.

5. Όταν γεμίσει ο κυρίως Ναός και ο Γυναικονίτης, τότε θα οδηγούμαστε στην ισόγεια αἰθουσα του Ναού, όπου πάλι θα ακολουθούμε τις σχετικές οδηγίες, όμορφα και ήσυχα. Αν γεμίσει και η ισόγεια αίθουσα, τότε αναγκαστικά θα παραμείνουμε στον προαύλιο χώρο. Θα προσπαθήσουμε να υπάρχουν θείες Λειτουργίες και μέσα στην βδομάδα, ώστε να μπορούν να εκκλησιαστούν περισσότεροι.

6. Κεράκι μπορούμε να ανάψουμε είτε πάνω στο Ναό, είτε κάτω στο Παρεκκλήσι.

7. Σε κάθε είσοδο-έξοδο υπάρχουν αντισηπτικά και μαντηλάκια που μπορείτε να χρησιμοποιείτε.

8. Την ώρα της Θείας Κοινωνίας, όσοι βρίσκονται στον κυρίως Ναό και τον Γυναικονίτη, έχουν ετοιμαστεί και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά τηρώντας τις αποστάσεις, προς τον Σολέα, την Ωραία Πύλη.

Όσοι βρίσκονται στην ισόγεια αίθουσα και θέλουν να κοινωνήσουν, δεν θα μετακινηθούν. Θα κατέβει εκεί ο ιερέας.

Όσοι βρίσκονται έξω από τον Ιερό Ναό και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά προς την ισόγεια αίθουσα από τη είσοδο της οδού Θεομήτορος.

9. Όλοι θα θέλαμε να ήταν κάπως αλλιώς τα πράγματα, και να μην χρειάζονταν όλα αυτά. Όμως οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Και να θυμόμαστε πάντα ότι δίνουμε «εξετάσεις» αξιοπρέπειας, σεβασμού και πίστης.

10. Ζητούμε συγγνώμη και ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ να ακολουθήσετε πιστά τις παραπάνω οδηγίες.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Δευτέρα, 23 Φεβρουαρίου 2015

Γνωρίσματα της αληθινής νηστείας

         
Ορθοδοξία
"Νηστεία καθαρά", κατά τον υμνογράφο, είναι: "μακρυσμός (απομάκρυνση) αμαρτίας, αλλοτρίωσις παθών (αποξένωση από τα πάθη), αγάπη προς Θεόν, προσευχής επιμέλεια, δάκρυα συν κατανύξει (με συντριβή καρδιάς) και πενήτων προμήθεια (φροντίδα για τους φτωχούς), ως ο Χριστός εν Γραφαίς επηγγείλατο".
Αυτή, "η καλή νηστεία" μας λέει άλλος ύμνος, "πιαίνουσα (λιπαίνουσα) την καρδίαν, στάχυν αρετών ώριμον ενθέως εκβλαστάνει. ην ποθήσωμεν εν αγίαις ημέραις". Είναι πράγματι "αγαθώτατος ο καιρός της νηστείας", που η Εκκλησία "δέδωκε πάσι πιστοίς εις αμαρτημάτων αποτροπάς και ιλασμόν σωτήριον και των χαρισμάτων υποδοχήν". Γενικώς ο όλος πνευματικός αγώνας, με τη συνοδεία της νηστείας, ιδιαιτέρως κατά την αγία Σαρακοστή, γίνεται, κατ' άλλον ύμνο "ζωής αιωνίου πρόξενος, εάν εκτείνωμεν χείρας εις ευποιίαν" (αγαθοεργία). Διότι "ουδέν ούτω σώζει ψυχήν ως η μετάδοσις των επιδεομένων". Δηλαδή η άσκηση της ελεημοσύνης και της έμπρακτης αγάπης.

Στο Τριώδιον, το κατ' εξοχήν βιβλίο της νηστείας και μετανοίας, οι πιστοί προτρεπόμαστε όπως "προθύμως το στερρόν (το ισχυρό) όπλον της νηστείας έχοντες ως θυρεόν (ασπίδα), πάσαν μεθοδείαν πλάνης του Εχθρού (διαβόλου) αποτρέψωμεν. Μη θελχθώμεν (γοητευτούμε) ταις ηδοναίς των παθών, μη τω πύρ των πειρασμών δειλιάσωμεν" κατά τον γενικότερο πνευματικό αγώνα μας.
Και κάπου εκεί κοντά πάλι βρίσκουμε το ακόλουθο εύχυμο κείμενο: "Νηστεύσωμεν νηστείαν δεκτήν, ευάρεστον τω Κυρίω. αληθής νηστεία η των κακών αλλοτρίωσις, εγκράτεια γλώσσης, θυμού αποχή, επιθυμιών χωρισμός, καταλαλιάς, ψεύδους και επιορκίας. η τούτων ένδεια νηστεία εστίν αληθής και ευάρεστος". Πρόκειται για κείμενο του Μεγάλου Βασιλείου (περί νηστείας λόγος Α' κεφ. 10), που ο υμνογράφος παραθέτει αυτούσιο. Έχει δε ιδιαίτερη σημασία, γιατί ο "φωστήρ της Καισαρείας" υπήρξε "έργοις και λόγοις" άνθρωπος αυστηρότατης νηστείας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...