ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΪΟΥ

Ύστερα από περίπου δύο μήνες θα μπορέσουμε από αυτή την Κυριακή 17/5 της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, να συμμετάσχουμε πάλι στη θεία Λειτουργία της ενορίας μας.

Όμως, ισχύουν ακόμα κάποια περιοριστικά μέτρα. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, να γνωρίζετε:

1. Παρακαλούμε πολύ ηλικιωμένους ανθρώπους ή κάποιους από τους συνανθρώπους μας που έχουν υποκείμενα νοσήματα (πνευμονολογικά, καρδιακά κλπ.) ή κάποιους που αυτή την εποχή αντιμετωπίζουν κρυολόγημα και βήχουν, να αποφύγουν προς το παρόν να έλθουν στο Ναό.

2. Τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις, υπάρχει μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός προσώπων που μπορούν να παρευρίσκονται στο Ναό. Αυτό σημαίνει ότι ίσως δεν χωρέσουν όλοι μέσα στον κυρίως Ναό και επίσης ότι δεν μπορούμε να κάτσουμε όπου θέλουμε.

3. Για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας, οι θέσεις είναι ήδη καθορισμένες. Ακολουθούμε λοιπόν, τις οδηγίες των Εκκλ. Επιτρόπων και των συνεργατών του Ναού (θα φέρουν διακριτικό σήμα για να τους αναγνωρίζετε) και καθόμαστε όπου μας υποδείξουν, ώστε να διευκολύνουμε την καλύτερη πρόσβαση όλων.

4. Ο Ναός μας θα ανοίξει την Κυριακή περίπου στις 6.30 το πρωί. Οι πρώτοι θα καταλάβουν θέσεις στον κυρίως Ναό. Νέες κοπέλες και κυρίες μπορούν να ανέβουν στον Γυναικονίτη ακολουθώντας κι εκεί τις οδηγίες των συνεργατών μας.

Οικογένειες μαζί με παιδιά ή κάποιοι μεγαλύτεροι άνθρωποι είναι προτιμότερο να εκκλησιαστούν στην ισόγεια αίθουσα του Ναού, όπου θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση με εικόνα και ήχο. Προφανώς οι οικογένειες θα καταλάβουν μαζί κάποιο χώρο. Δεν θα κάτσουν μεμονωμένα.

5. Όταν γεμίσει ο κυρίως Ναός και ο Γυναικονίτης, τότε θα οδηγούμαστε στην ισόγεια αἰθουσα του Ναού, όπου πάλι θα ακολουθούμε τις σχετικές οδηγίες, όμορφα και ήσυχα. Αν γεμίσει και η ισόγεια αίθουσα, τότε αναγκαστικά θα παραμείνουμε στον προαύλιο χώρο. Θα προσπαθήσουμε να υπάρχουν θείες Λειτουργίες και μέσα στην βδομάδα, ώστε να μπορούν να εκκλησιαστούν περισσότεροι.

6. Κεράκι μπορούμε να ανάψουμε είτε πάνω στο Ναό, είτε κάτω στο Παρεκκλήσι.

7. Σε κάθε είσοδο-έξοδο υπάρχουν αντισηπτικά και μαντηλάκια που μπορείτε να χρησιμοποιείτε.

8. Την ώρα της Θείας Κοινωνίας, όσοι βρίσκονται στον κυρίως Ναό και τον Γυναικονίτη, έχουν ετοιμαστεί και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά τηρώντας τις αποστάσεις, προς τον Σολέα, την Ωραία Πύλη.

Όσοι βρίσκονται στην ισόγεια αίθουσα και θέλουν να κοινωνήσουν, δεν θα μετακινηθούν. Θα κατέβει εκεί ο ιερέας.

Όσοι βρίσκονται έξω από τον Ιερό Ναό και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά προς την ισόγεια αίθουσα από τη είσοδο της οδού Θεομήτορος.

9. Όλοι θα θέλαμε να ήταν κάπως αλλιώς τα πράγματα, και να μην χρειάζονταν όλα αυτά. Όμως οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Και να θυμόμαστε πάντα ότι δίνουμε «εξετάσεις» αξιοπρέπειας, σεβασμού και πίστης.

10. Ζητούμε συγγνώμη και ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ να ακολουθήσετε πιστά τις παραπάνω οδηγίες.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2014

Οι δέκα καλύτεροι τρόποι προστασίας από την άνοια


diabasma
Βρετανοί επιστήμονες δημιούργησαν τον «χρυσό δεκάλογο προστασίας από την άνοια» – έναν κατάλογο με δέκα απλές συμβουλές που μπορεί να μας βοηθήσουν διατηρήσουμε μυαλό «ξυράφι» μέχρι τα βαθιά μας γηρατειά.
Ο δεκάλογος ουσιαστικά αποτελείται από δέκα «καλές συνήθειες», οι οποίες υπόσχονται να μειώσουν κατά το ήμισυ τον κίνδυνο άνοιας που ο καθένας μας διατρέχει.
Οι δέκα κανόνες είναι:

* Να προσλαμβάνετε επαρκείς ποσότητες από βιταμίνες όπως η Β6 και η Ε
* Να προσλαμβάνετε επαρκείς ποσότητες ιχθυελαίων
* Να πίνετε πράσινο τσάι
* Να πίνετε ένα ποτηράκι κόκκινο κρασί την ημέρα
* Να μην μεθάτε
* Να ασχολείστε καθημερινά με κάτι δραστήριο σωματικά
* Να διατηρείτε το μυαλό σας απασχολημένο
* Να μάθετε χορούς
* Να μην ανησυχείτε για τη ζωή
* Να απολαμβάνετε ένα πλούσιο και γεμάτο ερεθίσματα περιβάλλον
Όπως εξηγούν οι επιστήμονες από το Κέντρο Ανάπτυξης Υπηρεσιών Άνοιας του Πανεπιστημίου του Στέρλινγκ, που κατήρτισαν τον οδηγό, ο χορός συνιστάται διότι όταν προσπαθεί κάποιος να θυμηθεί τα βήματα, γυμνάζει το μυαλό του.
Η συστηματική φυσική δραστηριότητα, εξάλλου, σε πολλές μελέτες έχει φανεί ότι δρα προστατευτικά εναντίον της νόσου.
Την περασμένη εβδομάδα, λ.χ., ερευνητές από το φημισμένο Ίδρυμα Καρκίνου Dana Farber, στη Βοστώνη, δημοσίευσαν στην επιθεώρηση «Cell Metabolism» μία νέα μελέτη που έδειξε ότι μια βόλτα με γρήγορο βήμα την ημέρα μπορεί να συμβάλλει στην αναγέννηση των εγκεφαλικών κυττάρων, προστατεύοντάς μας έτσι από την άνοια.
Εξίσου πολλά είναι και τα ευρήματα για τον ρόλο του στρες και της διατροφής. Στις αρχές του μήνα λ.χ. επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Γκότενμπουργκ, στη Σουηδία, δημοσίευσαν στην επιθεώρηση «BMJ Open» μελέτη που έδειξε ότι το στρες στη μέση ηλικία αυξάνει τον κίνδυνο άνοιας αργότερα στη ζωή.
Μάλιστα, η μελέτη έδειξε ότι νοσήματα όπως η νόσος Αλτσχάιμερ μπορεί να συσχετίζονται με την ένταση του στρες που έχει βιώσει κάποιος έως και τέσσερις δεκαετίες νωρίτερα.
Αντίστοιχα, ορισμένες βιταμίνες όπως η Β6 και η Ε φαίνεται ότι μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης του Αλτσχάιμερ, ενώ ένα ποτηράκι κόκκινο κρασί την ημέρα επίσης θεωρείται ωφέλιμο.
Αντιθέτως, η κατάχρηση αλκοόλ φαίνεται ότι αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο, κατά την δρα Τζουν Άντριους, καθηγήτρια Φροντίδας Άνοιας στο Πανεπιστήμιο του Στέρλινγκ και επικεφαλής της ομάδας επιστημόνων που κατήρτισαν τον δεκάλογο εναντίον του Αλτσχάιμερ.
Μάλιστα η δρ Άντριους προειδοποιεί ότι ο αριθμός των μεσηλίκων που εμφανίζουν άνοια αυξάνεται εξαιτίας της υπερκατανάλωσης αλκοόλ.
Πολλές μελέτες, τέλος, έχουν δείξει ότι όσοι τρώνε άφθονα ωμέγα λιπαρά οξέα, που υπάρχουν πρωτίστως στα λιπαρά ψάρια και στα ιχθυέλαια διατρέχουν μειωμένο κίνδυνο άνοιας.
Και μετά την εκδήλωσή της, πάντως, τα ιχθυέλαια μπορεί να επιβραδύνουν την εξέλιξή της, σύμφωνα με άλλες μελέτες.
«Προσπαθήσαμε να καταρτίσουμε έναν κατάλογο από θετικά πράγματα που όλοι μπορούν να κάνουν για να προστατεύσουν το μυαλό τους», δήλωσε η δρ Άντριους.
«Οι συμβουλές μας δεν πρόκειται να βλάψουν κανέναν, ενώ οι έως τώρα μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να δράσουν προστατευτικά», πρόσθεσε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...