ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΪΟΥ

Ύστερα από περίπου δύο μήνες θα μπορέσουμε από αυτή την Κυριακή 17/5 της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, να συμμετάσχουμε πάλι στη θεία Λειτουργία της ενορίας μας.

Όμως, ισχύουν ακόμα κάποια περιοριστικά μέτρα. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, να γνωρίζετε:

1. Παρακαλούμε πολύ ηλικιωμένους ανθρώπους ή κάποιους από τους συνανθρώπους μας που έχουν υποκείμενα νοσήματα (πνευμονολογικά, καρδιακά κλπ.) ή κάποιους που αυτή την εποχή αντιμετωπίζουν κρυολόγημα και βήχουν, να αποφύγουν προς το παρόν να έλθουν στο Ναό.

2. Τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις, υπάρχει μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός προσώπων που μπορούν να παρευρίσκονται στο Ναό. Αυτό σημαίνει ότι ίσως δεν χωρέσουν όλοι μέσα στον κυρίως Ναό και επίσης ότι δεν μπορούμε να κάτσουμε όπου θέλουμε.

3. Για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας, οι θέσεις είναι ήδη καθορισμένες. Ακολουθούμε λοιπόν, τις οδηγίες των Εκκλ. Επιτρόπων και των συνεργατών του Ναού (θα φέρουν διακριτικό σήμα για να τους αναγνωρίζετε) και καθόμαστε όπου μας υποδείξουν, ώστε να διευκολύνουμε την καλύτερη πρόσβαση όλων.

4. Ο Ναός μας θα ανοίξει την Κυριακή περίπου στις 6.30 το πρωί. Οι πρώτοι θα καταλάβουν θέσεις στον κυρίως Ναό. Νέες κοπέλες και κυρίες μπορούν να ανέβουν στον Γυναικονίτη ακολουθώντας κι εκεί τις οδηγίες των συνεργατών μας.

Οικογένειες μαζί με παιδιά ή κάποιοι μεγαλύτεροι άνθρωποι είναι προτιμότερο να εκκλησιαστούν στην ισόγεια αίθουσα του Ναού, όπου θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση με εικόνα και ήχο. Προφανώς οι οικογένειες θα καταλάβουν μαζί κάποιο χώρο. Δεν θα κάτσουν μεμονωμένα.

5. Όταν γεμίσει ο κυρίως Ναός και ο Γυναικονίτης, τότε θα οδηγούμαστε στην ισόγεια αἰθουσα του Ναού, όπου πάλι θα ακολουθούμε τις σχετικές οδηγίες, όμορφα και ήσυχα. Αν γεμίσει και η ισόγεια αίθουσα, τότε αναγκαστικά θα παραμείνουμε στον προαύλιο χώρο. Θα προσπαθήσουμε να υπάρχουν θείες Λειτουργίες και μέσα στην βδομάδα, ώστε να μπορούν να εκκλησιαστούν περισσότεροι.

6. Κεράκι μπορούμε να ανάψουμε είτε πάνω στο Ναό, είτε κάτω στο Παρεκκλήσι.

7. Σε κάθε είσοδο-έξοδο υπάρχουν αντισηπτικά και μαντηλάκια που μπορείτε να χρησιμοποιείτε.

8. Την ώρα της Θείας Κοινωνίας, όσοι βρίσκονται στον κυρίως Ναό και τον Γυναικονίτη, έχουν ετοιμαστεί και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά τηρώντας τις αποστάσεις, προς τον Σολέα, την Ωραία Πύλη.

Όσοι βρίσκονται στην ισόγεια αίθουσα και θέλουν να κοινωνήσουν, δεν θα μετακινηθούν. Θα κατέβει εκεί ο ιερέας.

Όσοι βρίσκονται έξω από τον Ιερό Ναό και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά προς την ισόγεια αίθουσα από τη είσοδο της οδού Θεομήτορος.

9. Όλοι θα θέλαμε να ήταν κάπως αλλιώς τα πράγματα, και να μην χρειάζονταν όλα αυτά. Όμως οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Και να θυμόμαστε πάντα ότι δίνουμε «εξετάσεις» αξιοπρέπειας, σεβασμού και πίστης.

10. Ζητούμε συγγνώμη και ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ να ακολουθήσετε πιστά τις παραπάνω οδηγίες.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου 2014

Εις υγείαν! Μπορεί ο ελληνικός καφές να γίνει το «διαβατήριο» για τη μακροζωία;

353702489B4FC39FE42864F2110B34ECΠοιος από εμάς θα φανταζόταν ότι η συστηματική κατανάλωση μυρωδάτου, ελληνικού καφέ θα αποτελούσε βασικό συστατικό στη συνταγή της μακροζωίας; Κι όμως εκτός από άρωμα και γεύση φαίνεται ότι ο καφές προσφέρει «υγεία» στο ενδοθήλιο, το κυτταρικό στρώμα της εσωτερικής επιφάνειας των αιμοφόρων αγγείων, σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης που διεξήγαγε η ομάδα του καθηγητή Καρδιολογίας Χριστόδουλου Στεφανάδη, διευθυντή της Α’ Καρδιολογικής Κλινικής και του Ομώνυμου Εργαστηρίου Πανεπιστημίου Αθηνών ΓΝΑ Ιπποκράτειο, με τον επίκουρο καθηγητή της Ιατρικής Σχολής Γεράσιμο Σιάσο, η οποία δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Vascular Medicine.
Πιο αναλυτικά, λίγα χρόνια πριν ομάδα επιστημόνων υγείας παρατήρησε ότι σε ορισμένες περιοχές – μεταξύ των οποίων και το ελληνικό νησί της Ικαρία, οι κάτοικοι εμφάνιζαν τα υψηλότερα ποσοστά υπερήλικων σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό το αναμφισβήτητα πολύ σημαντικό εύρημα έγινε η κινητήριος δύναμη για την επιστημονική κοινότητα, η οποία και αποφάσισε να διερευνήσει εις βάθος το θέμα και να «λύσει» το μυστήριο της μακροζωίας στις συγκεκριμένες περιοχές.
Στα πλαίσια των παραπάνω επιδημιολογικών παρατηρήσεων, η Α’ Καρδιολογική Κλινική της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με επικεφαλή τον καθηγητή Καρδιολογίας Χριστόδουλο Στεφανάδη, ξεκίνησε μια μελέτη καταγραφής των κλινικών και περιβαλλοντικών χαρακτηριστικών καθώς και των συνηθειών τρόπου ζωής των κατοίκων μέσης και προχωρημένης ηλικίας του νησιού Ικαρίας. Σε ορισμένες περιπτώσεις οι υποψίες των επιστημόνων για τους «υπεύθυνους» της μακροζωίας επιβεβαιώθηκαν με τα αποτελέσματα της έρευνας. Σε άλλες πάλι, τα ευρήματα εξέπληξαν τους πάντες.
Ο καφές διαπιστώθηκε ότι προσφέρει «υγεία» στο ενδοθήλιο, το κυτταρικό στρώμα της εσωτερικής επιφάνειας των αιμοφόρων αγγείων, καθώς οι αναλύσεις έδειξαν ότι όσοι έπιναν τακτικά ελληνικό καφέ, είχαν καλύτερη λειτουργία του ενδοθηλίου σε σχέση με όσους έπιναν άλλα είδη καφέ και κατ’ επέκταση παρουσίασαν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης εμφράγματος του μυοκαρδίου. Ακόμα και στους ηλικιωμένους που είχαν υψηλή αρτηριακή πίεση, η κατανάλωση ελληνικού καφέ σχετιζόταν με καλύτερη κατάσταση του ενδοθηλίου των αρτηριών.
Η μέτρια περιεκτικότητά του ελληνικού καφέ σε καφεΐνη έναντι της υψηλής περιεκτικότητάς του σε πολυφαινόλες και αντιοξειδωτικές ουσίες είναι η αιτία που τον κάνει να ξεχωρίζει έναντι άλλων ειδών καφέ (Siasos et al, 2013*). Κάθε 150 ml (1 φλ.) καφέ -ανεξαρτήτως προέλευσης, μεθόδου καβουρντίσματος και αλέσματος- περιέχει 120 mg πολυφαινόλες. Δεν εξαιρούνται οι στιγμιαίος καφές και ο ντεκαφεϊνέ. Πρόσφατα σε δημοσίευση του επιστημονικού εντύπου Journal of Agriculture and Food Chemistry, η υψηλότερη συνολική αντιοξειδωτική δράση του κατέταξε τον καφέ σε καλύτερη θέση συγκριτικά με άλλα ροφήματα που γνωρίζαμε ότι είναι εξίσου πλούσια σε αντιοξειδωτικά.
Επίσης, δύο νέες έρευνες αναδεικνύουν τη συμβολή του καφέ στην καλή υγεία. Η πρώτη έγινε από ιάπωνες ερευνητές και δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Stroke. Σύμφωνα με αυτή τη μελέτη ο καφές και το πράσινο τσάι μειώνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου. Η έρευνα αφορούσε 83.200 ανθρώπους ηλικίας 45 έως 74 ετών, οι οποίοι είχαν τεθεί υπό ιατρική παρακολούθηση επί 13 χρόνια. Η δεύτερη έρευνα έγινε στην Αυστραλία και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο British Medical Journal.
Οι επιστήμονες διευκρινίζουν δε ότι η ωφέλεια σε σχέση με το προσδόκιμο ζωής αφορά και αυτούς που πίνουν καφέ χωρίς καφεΐνη. Ένδειξη ότι, όποιος και αν είναι ο βιολογικός μηχανισμός μέσω του οποίου ο καφές σχετίζεται θετικά με τη διάρκεια της ζωής, η καφεΐνη δεν ευθύνεται για τη μακροζωία.
Τα συστατικά για την επίτευξη της μακροζωίας λοιπόν είναι:
1) Μεσογειακή διατροφή
2) Ελληνικός καφές
3) Διατήρηση χαμηλού σωματικού βάρους
4) Αυξημένη φυσική δραστηριότητα
5) «Σιέστα» (μεσημεριανός ύπνος)
6) Κοινωνικότητα
7) Αισιοδοξία
8) Αποφυγή στρες
9) Αποφυγή καπνίσματος
10) Ομαλή σεξουαλική ζωή

Και δεν ξεχνάμε φυσικά να:
1) Καταναλώνουμε καθημερινά φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ψάρι, ελαιόλαδο, ελληνικό καφέ και τσάι του βουνού, μιας και λόγω της υψηλής διατροφικής τους αξίας (φυτικές ίνες, μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά, βιταμίνες, αντιοξειδωτικά συστατικά) δρουν προστατευτικά έναντι χρόνιων, εκφυλιστικών νοσημάτων.

2) Φροντίζουμε να διατηρούμε το σωματικό μας βάρος σε υγιή επίπεδα ακολουθώντας μια διατροφή χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες και αυξάνοντας με κάθε τρόπο της φυσική μας δραστηριότητα.
3) Σκεφτόμαστε αισιόδοξα – θετικά για τη ζωή, αγχωνόμαστε λιγότερο, κοιμόμαστε περισσότερο, διατηρούμε ισχυρούς τους δεσμούς της οικογένειας, είμαστε κοινωνικοί και συμμετέχουμε ενεργά σε πάσης φύσεως κοινωνική εκδήλωση.
4) Επιδιώκουμε μια φυσιολογική ερωτική ζωή μιας και τα οφέλη αυτής τόσο σε σωματικό όσο και ψυχικό επίπεδο είναι αδιαμφισβήτητα.
Στο δρόμο που χάραξαν οι «μαθουσάλες» της Ικαρίας λοιπόν.

Πηγή: Siasos G, Oikonomou E., Chrysohoou C., Tousoulis D., Panagiotakos D., Zaromitidou M., Zisimos K., Kokkou E., Marinos G., Papavassiliou A.G, Pitsavos C., Stefanadis C. (2013) Consumption of a boiled Greek type of coffee is associated with improved endothelial function: The Ikaria Study. Vasc Med0(0) 1–8

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...