Ἡ
ἐλάττωσις
τοῦ
κακοῦ
γεννᾶ
τὴν
ἀποχὴ
ἀπὸ
τὸ
κακό.
Ἡ
ἀποχὴ
ἀπὸ
τὸ
κακὸ
εἶναι
ἡ
ἀρχὴ
τῆς
μετανοίας.
Ἡ
ἀρχὴ
τῆς
μετανοίας εἶναι
ἡ
ἀρχὴ
τῆς
σωτηρίας.
Ἡ
καλὴ
πρόθεσις γεννᾶ
τοὺς
κόπους.
Ἀρχὴ
τῶν
κόπων εἶναι
οἱ
ἀρετές.
Ἡ
ἀρχὴ
τῶν
ἀρετῶν
εἶναι
τὸ
ἄνθος
τῆς
πνευματικῆς
ζωῆς.
Τὸ
ἄνθος
τῆς
ἀρετῆς
εἶναι
ἡ
ἀρχὴ
τῆς
πνευματικὴς
ἐργασίας.
Ἡ
πνευματικὴ
ἐργασία
εἶναι
τέκνο τῆς
ἀρετῆς
καὶ
αὐτῆς
τέκνο ἡ
συνέχισις καὶ
συχνότης τῆς
ἐργασίας.
Καρπὸς
καὶ
τέκνο τῆς
συνεχοῦς
καὶ
ἐπιμελοῦς
ἐργασίας
εἶναι
ἡ
ἕξις:
(ἡ
μόνιμη δηλαδὴ
συνήθεια).
Τέκνο
τῆς
ἕξεως
εἶναι
ἡ
ποίωσις (νὰ
γίνει δηλαδὴ
ἡ
ἀρετὴ
ἕνα
μὲ
τὴν
ψυχή. Φυσικὴ
κατάστασίς της).
Ἡ
ποίωσις στὸ
καλὸ
γεννᾶ
τὸ
φόβο τοῦ
Θεοῦ.
Ὁ
φόβος γεννᾶ
τὴν
τήρηση τῶν
ἐντολῶν
- εἶτε
τῶν
ἐπουρανίων
εἶτε
τῶν
ἐπιγείων.
Ἡ
τήρησις τῶν
ἐντολῶν
εἶναι
ἀπόδειξις
τῆς
ἀγάπης
πρὸς
τὸν
Θεόν.
Ἀρχὴ
τῆς
ἀγάπης
εἶναι
τὸ
πλῆθος
τῆς
ταπεινώσεως.
Τὸ
πλῆθος
δὲ
τῆς
ταπεινώσεως εἶναι
θυγατέρα τῆς
ἀπαθείας.
Ἡ
ἀπόκτησις
τῆς
ἀπαθείας
εἶναι
ἡ
πληρότης τῆς
ἀγάπης,
δηλαδὴ
ἡ
πλήρης κατοίκησις τοῦ
Θεοῦ
σὲ
ὅσους
ἔγιναν
μὲ
τὴν
ἀπάθεια
«καθαροὶ
τῇ
καρδίᾳ
ὅτι
αὐτοὶ
τὸν
Θεὸ
ὄψονται».
Ἡ
ἱστορία
εἶναι
μιὰ
μακρόχρονη προεργασία τοκετοῦ:
ἐδῶ
κάτω ὑφαίνεται
ἀργὰ
τὸ
πνευματικὸ
σῶμα
μας, ὅπως
τὸ
φυσικὸ
σῶμα
μέσα στὸν
κόλπο τῆς
μητέρας.
Ἀντίθετα
ὅμως
ἀπ᾿
ὅ,τι
τὸ
παιδὶ
μέσα στὸ
μητρικὸ
κόλπο, ὁ
ἄνθρωπος
στὴν
πορεία του γιὰ
τὸν
ἐξαγνισμό,
δέχεται πολλὲς
ἀποκαλύψεις,
γιὰ
τὴ
ζωὴ
στὴν
ὁποία
πρόκειται νὰ
γεννηθεῖ.
Άγιος
Νικόλαος Καβάσιλας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου