ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΪΟΥ

Ύστερα από περίπου δύο μήνες θα μπορέσουμε από αυτή την Κυριακή 17/5 της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, να συμμετάσχουμε πάλι στη θεία Λειτουργία της ενορίας μας.

Όμως, ισχύουν ακόμα κάποια περιοριστικά μέτρα. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, να γνωρίζετε:

1. Παρακαλούμε πολύ ηλικιωμένους ανθρώπους ή κάποιους από τους συνανθρώπους μας που έχουν υποκείμενα νοσήματα (πνευμονολογικά, καρδιακά κλπ.) ή κάποιους που αυτή την εποχή αντιμετωπίζουν κρυολόγημα και βήχουν, να αποφύγουν προς το παρόν να έλθουν στο Ναό.

2. Τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις, υπάρχει μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός προσώπων που μπορούν να παρευρίσκονται στο Ναό. Αυτό σημαίνει ότι ίσως δεν χωρέσουν όλοι μέσα στον κυρίως Ναό και επίσης ότι δεν μπορούμε να κάτσουμε όπου θέλουμε.

3. Για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας, οι θέσεις είναι ήδη καθορισμένες. Ακολουθούμε λοιπόν, τις οδηγίες των Εκκλ. Επιτρόπων και των συνεργατών του Ναού (θα φέρουν διακριτικό σήμα για να τους αναγνωρίζετε) και καθόμαστε όπου μας υποδείξουν, ώστε να διευκολύνουμε την καλύτερη πρόσβαση όλων.

4. Ο Ναός μας θα ανοίξει την Κυριακή περίπου στις 6.30 το πρωί. Οι πρώτοι θα καταλάβουν θέσεις στον κυρίως Ναό. Νέες κοπέλες και κυρίες μπορούν να ανέβουν στον Γυναικονίτη ακολουθώντας κι εκεί τις οδηγίες των συνεργατών μας.

Οικογένειες μαζί με παιδιά ή κάποιοι μεγαλύτεροι άνθρωποι είναι προτιμότερο να εκκλησιαστούν στην ισόγεια αίθουσα του Ναού, όπου θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση με εικόνα και ήχο. Προφανώς οι οικογένειες θα καταλάβουν μαζί κάποιο χώρο. Δεν θα κάτσουν μεμονωμένα.

5. Όταν γεμίσει ο κυρίως Ναός και ο Γυναικονίτης, τότε θα οδηγούμαστε στην ισόγεια αἰθουσα του Ναού, όπου πάλι θα ακολουθούμε τις σχετικές οδηγίες, όμορφα και ήσυχα. Αν γεμίσει και η ισόγεια αίθουσα, τότε αναγκαστικά θα παραμείνουμε στον προαύλιο χώρο. Θα προσπαθήσουμε να υπάρχουν θείες Λειτουργίες και μέσα στην βδομάδα, ώστε να μπορούν να εκκλησιαστούν περισσότεροι.

6. Κεράκι μπορούμε να ανάψουμε είτε πάνω στο Ναό, είτε κάτω στο Παρεκκλήσι.

7. Σε κάθε είσοδο-έξοδο υπάρχουν αντισηπτικά και μαντηλάκια που μπορείτε να χρησιμοποιείτε.

8. Την ώρα της Θείας Κοινωνίας, όσοι βρίσκονται στον κυρίως Ναό και τον Γυναικονίτη, έχουν ετοιμαστεί και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά τηρώντας τις αποστάσεις, προς τον Σολέα, την Ωραία Πύλη.

Όσοι βρίσκονται στην ισόγεια αίθουσα και θέλουν να κοινωνήσουν, δεν θα μετακινηθούν. Θα κατέβει εκεί ο ιερέας.

Όσοι βρίσκονται έξω από τον Ιερό Ναό και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά προς την ισόγεια αίθουσα από τη είσοδο της οδού Θεομήτορος.

9. Όλοι θα θέλαμε να ήταν κάπως αλλιώς τα πράγματα, και να μην χρειάζονταν όλα αυτά. Όμως οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Και να θυμόμαστε πάντα ότι δίνουμε «εξετάσεις» αξιοπρέπειας, σεβασμού και πίστης.

10. Ζητούμε συγγνώμη και ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ να ακολουθήσετε πιστά τις παραπάνω οδηγίες.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου 2012

Ο ΓΑΜΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

Του Αρχιμ. Βαρνάβα Λαμπρόπουλου
Πόσο «ελεύθερος» μπορεί να είναι κάποιος, που «δέθηκε» με τα«δεσμά» του γάμου;
 
Το ίδιο ερώτημα «βασανίζει» και τον ορθόδοξο Αμερικανό συγγραφέα Φράνκ Σέφερ. Ο Σέφερ, στο θαυμάσιο βιβλίο του«Χορεύοντας μόνος»,σχολιάζει την πιο συνηθισμένη ευχή, που χρησιμοποιούν οι Αμερικανοί. Αντί για«καλημέρα» λένε «Να έχεις μια όμορφη μέρα!» Και εξηγεί, ότι εδώ η λέξη όμορφη, για τους Αμερικανούς, (και όχι μόνο γι’ αυτούς) σημαίνει ανέμελη και ελεύθερη! Χωρίς σκοτούρες, χωρίς πολλές δεσμεύσεις και μπελάδες. Μετά από μια τέτοια ερμηνεία, φαίνεται αυτονόητο, ότι κάποιος που σέβεται τον ευλογημένο θεσμό του γάμου, κάποιος που θέλει να έχει μια ευλογημένη οικογένεια, ποτέ δεν είναι δυνατόν να ζήσει έστω και μια«όμορφη», ανέμελη και ελεύθερη μέρα!…
 
Και αναρωτιέται ο εν λόγω συγγραφέας «Πώς μπορείς να έχεις μία «όμορφη» μέρα, όταν είναι γεμάτη ευθύνες, θυσία για τους άλλους και ανιδιοτέλεια; Πώς μπορείς να έχεις μια «όμορφη» μέρα, όταν πρέπει να δίνεις και καμιά ξυλιά στα παιδιά σου όταν ατακτούν; Να τα κρατάς στα γόνατά σου; Να εγκαταλείπεις φιλοδοξίες και καριέρα, για να μείνεις στο σπίτι με τα παιδιά;Πώς μπορείς να έχεις μια «όμορφη» μέρα, αν πρέπει να μένεις πιστός στην ίδια γυναίκα, τη σύζυγό σου, – και μάλιστα – όταν πια δεν είναι σαν τη ζωγραφιά, που έχεις κολλήσει πάνω από τον πάγκο σου στο γκαράζ;…
 
Η πραγματική αγάπη θέλει πειθαρχία. Ο γνήσιος γάμος θέλει πειθαρχία. Η αληθινή ζωή θέλει πειθαρχία. Η πειθαρχία όμως δεν είναι διασκέδαση. Δεν είναι «όμορφη». Πώς, λοιπόν, μπορείς να έχεις μια «όμορφη»μέρα, όταν πρέπει να ζεις μια ζωή, γεμάτη πραγματική αγάπη για την ή τον σύζυγό σου και τα παιδιά σου, που…κοστίζει τόσο ακριβά;» Πολύ λογική φαίνεται η απορία του Σέφερ. Τελικά, μήπως ο ευλογημένος γάμος είναι κι αυτός φυλακή και στέρηση της ελευθερίας μας; Μήπως έχει δίκιο ο Αμερικανοεβραίος διανοούμενος Γκορ Βιντάλ, όταν λέει ότι «όλα είναι αποτέλεσμα της συνομωσίας, που έκανε τον άνδρα και τη γυναίκα δέσμιους της χριστιανικής εφεύρεσης, που λέγεται «γάμος»;Ευτυχώς, υπάρχουν κάποιοι (και δεν είναι λίγοι), που επιμένουν να αναζητούν την αληθινή ομορφιά της οικογενειακής ζωής. Όλοι αυτοί κλείνουν πεισματικά τα αυτιά τους σε όλα τα εξυπνακίστικα συνθήματα, που ζητούν -δήθεν- «απελευθέρωση», από τα -δήθεν- τυραννικά δεσμά του γάμου. Ενδεικτικά μόνο θα αναφέρουμε κάτι, πού είπε ένας σημερινός άνθρωπος, ο τραγουδοποιός Διονύσης Τσακνής.
 
Πριν από αρκετό καιρό, κάποιος δημοσιογράφος τον ρώτησε: -Σε λίγους μήνες περιμένεις το τέταρτο παιδί σου. Νομίζω, πως ο τρόπος ζωής, που προκύπτει από το επάγγελμα σου, σου δίνει την ελευθερία να ζεις άνετα και έντονα τη ζωή σου (ταξίδια κλπ.). Επομένως το να κάνεις τέσσερα παιδιά, δείχνει άνθρωπο, που – αν μη τι άλλο – δεν είναι φιλοτομαριστής.
 
Και ο τραγουδοποιός απάντησε:
 
-Σε πληροφορώ ότι ουδέποτε σκεφτήκαμε με τη γυναίκα μου να διακόψουμε μια κύηση, για να μη χάσουμε εμείς κάποιες από τις ελευθερίες μας.Με τα παιδιά η ζωή μας έχει καλυτερέψει. Δεν έχει στριμωχτεί.
 
Η επόμενη ερώτηση του δημοσιογράφου ήταν:

- Με την σύγχρονη σημασία των όρων «ευτυχία» και «νίκη», που βάζεις τον εαυτό σου; Στους νικητές ή στους χαμένους;
 
Και ο τραγουδιστής, ξεφτιλίζοντας την εγωιστική εκδοχή των λέξεων «ευτυχία» και «νίκη» απάντησε: Μα φυσικά ανήκω σ’ αυτούς, που θεωρούνται«χαμένοι»! Αλλά αυτό δεν με πειράζει. Την είδαμε την «νίκη». Όπως την εννοούν!Η «νίκη» γι’ αυτούς είναι σπαρμένη με πτώματα. Γι’ αυτό προτιμώ την «ήττα».Τουλάχιστον αυτή έχει μια λεβεντιά. Μια λεβεντιά, που συνήθως οι τέτοιου είδους«ελεύθεροι νικητές» δεν την έχουν. Ευτυχώς, λοιπόν, που είμαι με τους«χαμένους». Αν ήμουν με τους «νικητές», θα ζούσα πολύ πιο πλούσια, και χωρίς καμιά αγωνία για τα παιδιά μου. Μια τέτοια όμως «ελευθερία» δεν θα ήταν ζωή! Να λοιπόν, που υπάρχει και «ελευθερία», που δεν έχει καμιά σχέση με την αληθινή ζωή. Πρόκειται για μια «ελευθερία», που από μακριά βρωμάει…φυλακή!Βρωμάει…κλουβί εγωισμού!
 
Είναι η «ελευθερία» της λεγόμενης «γκλαμουράτης» ζωής, μιας δήθεν ζωής, μιας ψευτοζωής «γεμάτης» συνήθως με…άδεια μπουκάλια και με ακόμη πιο άδειες καρδιές! Όμως μια άδεια καρδιά, φυλακισμένη στο μπουντρούμι του εγωισμού της, δεν μπορεί να χαίρεται ούτε την ζωή ούτε την ελευθερία της!Μακάριος ο άνθρωπος, που βλέπει τον ευλογημένο γάμο σαν μια ευκαιρία να…βγει από τον εγωισμό του και να ανοιχτεί στην ελευθερία της αγάπης! Να γεμίσει,δηλαδή, την καρδιά του με μια αγάπη, που έχει πρότυπο της όχι…τα φτηνά«ρομάντζα» της τηλεόρασης, αλλά κάτι ασύγκριτα υψηλότερο: την μέχρι θανάτου αγάπη του Χριστού για την Εκκλησία Του!
 
Δεν θα προσθέσουμε τίποτε άλλο στα λόγια του νεαρού καλλιτέχνη. Δόξα τω Θεώ, υπάρχουν σκεπτόμενοι άνθρωποι, που βλέπουν το γάμο και την οικογένεια, όχι σαν κλουβί φυλακής, αλλά σαν άσκηση και εργαστήριο της μόνης αληθινής αγάπης και ελευθερίας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...