ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΪΟΥ

Ύστερα από περίπου δύο μήνες θα μπορέσουμε από αυτή την Κυριακή 17/5 της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, να συμμετάσχουμε πάλι στη θεία Λειτουργία της ενορίας μας.

Όμως, ισχύουν ακόμα κάποια περιοριστικά μέτρα. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, να γνωρίζετε:

1. Παρακαλούμε πολύ ηλικιωμένους ανθρώπους ή κάποιους από τους συνανθρώπους μας που έχουν υποκείμενα νοσήματα (πνευμονολογικά, καρδιακά κλπ.) ή κάποιους που αυτή την εποχή αντιμετωπίζουν κρυολόγημα και βήχουν, να αποφύγουν προς το παρόν να έλθουν στο Ναό.

2. Τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις, υπάρχει μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός προσώπων που μπορούν να παρευρίσκονται στο Ναό. Αυτό σημαίνει ότι ίσως δεν χωρέσουν όλοι μέσα στον κυρίως Ναό και επίσης ότι δεν μπορούμε να κάτσουμε όπου θέλουμε.

3. Για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας, οι θέσεις είναι ήδη καθορισμένες. Ακολουθούμε λοιπόν, τις οδηγίες των Εκκλ. Επιτρόπων και των συνεργατών του Ναού (θα φέρουν διακριτικό σήμα για να τους αναγνωρίζετε) και καθόμαστε όπου μας υποδείξουν, ώστε να διευκολύνουμε την καλύτερη πρόσβαση όλων.

4. Ο Ναός μας θα ανοίξει την Κυριακή περίπου στις 6.30 το πρωί. Οι πρώτοι θα καταλάβουν θέσεις στον κυρίως Ναό. Νέες κοπέλες και κυρίες μπορούν να ανέβουν στον Γυναικονίτη ακολουθώντας κι εκεί τις οδηγίες των συνεργατών μας.

Οικογένειες μαζί με παιδιά ή κάποιοι μεγαλύτεροι άνθρωποι είναι προτιμότερο να εκκλησιαστούν στην ισόγεια αίθουσα του Ναού, όπου θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση με εικόνα και ήχο. Προφανώς οι οικογένειες θα καταλάβουν μαζί κάποιο χώρο. Δεν θα κάτσουν μεμονωμένα.

5. Όταν γεμίσει ο κυρίως Ναός και ο Γυναικονίτης, τότε θα οδηγούμαστε στην ισόγεια αἰθουσα του Ναού, όπου πάλι θα ακολουθούμε τις σχετικές οδηγίες, όμορφα και ήσυχα. Αν γεμίσει και η ισόγεια αίθουσα, τότε αναγκαστικά θα παραμείνουμε στον προαύλιο χώρο. Θα προσπαθήσουμε να υπάρχουν θείες Λειτουργίες και μέσα στην βδομάδα, ώστε να μπορούν να εκκλησιαστούν περισσότεροι.

6. Κεράκι μπορούμε να ανάψουμε είτε πάνω στο Ναό, είτε κάτω στο Παρεκκλήσι.

7. Σε κάθε είσοδο-έξοδο υπάρχουν αντισηπτικά και μαντηλάκια που μπορείτε να χρησιμοποιείτε.

8. Την ώρα της Θείας Κοινωνίας, όσοι βρίσκονται στον κυρίως Ναό και τον Γυναικονίτη, έχουν ετοιμαστεί και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά τηρώντας τις αποστάσεις, προς τον Σολέα, την Ωραία Πύλη.

Όσοι βρίσκονται στην ισόγεια αίθουσα και θέλουν να κοινωνήσουν, δεν θα μετακινηθούν. Θα κατέβει εκεί ο ιερέας.

Όσοι βρίσκονται έξω από τον Ιερό Ναό και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά προς την ισόγεια αίθουσα από τη είσοδο της οδού Θεομήτορος.

9. Όλοι θα θέλαμε να ήταν κάπως αλλιώς τα πράγματα, και να μην χρειάζονταν όλα αυτά. Όμως οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Και να θυμόμαστε πάντα ότι δίνουμε «εξετάσεις» αξιοπρέπειας, σεβασμού και πίστης.

10. Ζητούμε συγγνώμη και ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ να ακολουθήσετε πιστά τις παραπάνω οδηγίες.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Τρίτη, 4 Σεπτεμβρίου 2012

Τὰ ὄνειρα, Αγ. Ιγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ

Ο δαίμονες χρησιμοποιον τ νειρα γι ν νοχλήσουν κα ν πληγώσουν τς νθρώπινες ψυχές. Μ παρόμοιο τρόπο ο πειροι στν πνευματικ γώνα Χριστιανο πο δίδουν σημασία στ νειρα κάνουν κακ στν αυτό τους. Εναι, τσι, σημαντικ ν διακρίνουμε τν κριβ σημασία τν νείρων σ κάποιο πρόσωπο πο φύση του δν χει νανεωθε μ τ γιο Πνεμα.
  διάρκεια το πνου κατάσταση νς κοιμωμένου προσώπου εναι τέτοια στε λόκληρος νθρωπος χάνει τν ατοσυνειδησία τς πάρξεώς του κα εναι σ μία κατάσταση λήθης. Κατ τ διάρκεια το πνου λες ο κούσιες δραστηριότητες κα ργασίες σταματον.
Συνεχίζει μόνο ατ δραστηριότητα πο εναι ναγκαία γι τν παρξη κα δν μπορε ν σταματήσει. Στ σμα τ αμα συνεχίζει τν κυκλοφορία του, τ στομάχι χωνεύει τν τροφή, ο πνεύμονες διατηρον τν ναπνοή, τ δέρμα φιδρώνει. Στν ψυχ ο σκέψεις, ο φαντασίες κα ο ασθήσεις συνεχίζουν ν παράγονται, χωρίς, μως, τν ξάρτηση τς θελήσεως κα τς λογικς λλ μ τ δράση τς ποσυνείδητης φύσεώς μας.
να νειρο ποτελεται π τέτοιες φαντασίες συνοδευόμενες π παράξενες σκέψεις κα ασθήματα. Συχν φαίνεται παράξενο τι λα ατ δν χουν καμι σχέση μ τς θεληματικς κα ν πιγνώσει σκέψεις το νθρώπου. ντίθετα παρουσιάζονται ξαφνικ κα παράδοξα σύμφωνα μ τος νόμους κα παιτήσεις τς φύσεως. Συχν να νειρο χει μία χωρς συνοχ ντύπωση τν κουσίων σκέψεων κα πιθυμιν ν λλες εναι ποτέλεσμα μις διαίτερα θικς καταστάσεως το λογικο.
τσι να νειρο δν μπορε κα δν πρέπει καθ’ ατ ν χει ποιαδήποτε σημασία. πιθυμία μερικν νθρώπων ν δον στ παραληρήματα τν νείρων τους πρόβλεψη γι τ μέλλον τους τ μέλλον λλων νθρώπων κάποιο λλο νόημα εναι νόητη κα παράλογη.
Πς μπορε ατ ν εναι τσι, ατ πο δν χει ατία πάρξεως; Ο δαίμονες πο χουν πρόσβαση στς ψυχές μας κατ τ διάρκεια τν ρν πο εμαστε ξύπνιοι χουν πίσης πρόσβαση σ’ ατς κατ τ διάρκεια το πνου. πίσης κατ τ διάρκεια το πνου μς πειράζουν στ ν μαρτήσουμε μ τ ν ναμιγνύουν τ δική τους φαντασία μ τ δική μας. κόμη ταν δον μέσα μας να νδιαφέρον γι νειρα προσπαθον ν αξήσουν τ νδιαφέρον μας γι τ νειρά μας. Σιγ - σιγ μάλιστα μς πείθουν ν τ μπιστευόμαστε. Μία τέτοια μπιστοσύνη συνοδεύεται πάντα π πλάνη κα πλάνη κάνει τς διανοητικές μας πόψεις γι τν αυτό μας ν λανθάνονται, πότε λη μας νεργητικότητα γίνεται σαθρή. Ατ κριβς θέλουν κα ο δαίμονες.
Σ' ατος πο εναι προχωρημένοι σ' ατ τν γωιστικ ατοθεώρηση ο δαίμονες ρχίζουν ν παρουσιάζονται σν γγελοι φωτς στ μορφ μαρτύρων κα γίων κόμη κα ατς τς Μητέρας το Θεο κα το διου το Χριστο. Χαίρονται μ τν τρόπο πο ζον ατο ο πλανεμένοι, τος πόσχονται οράνια στέμματα κα μ' ατ τν τρόπο τος δηγον σ μεγάλο ψος ατοεκτιμήσεως κα περηφάνειας. Ατ τ ψος εναι ταυτόχρονα κα βυσσος το λέθρου τους.
Πρέπει ν ξέρουμε τι ναμφίβολα στν παροσα μας κατάσταση, πο κόμη δν χει νανεωθε μ τ χάρη, δν εμαστε τοιμοι ν δομε λλα νειρα κτς π ατ πο πουλα τοιμάζουν γι μς ο δαίμονες. πως κατ τ διάρκεια πο εμαστε ξύπνιοι ξεσηκώνονται μέσα π τν πεπτωκυία φύση μας προκαλονται π δαίμονες σκέψεις κα πιθυμίες — τσι συμβαίνει κα ταν κοιμόμαστε. πως κα ταν εμαστε ξύπνιοι νοιώθουμε θεία παρηγορι πο πηγάζει π κατάνυξη (λόγω τς ντιλήψεως τς μαρτωλότητάς μας, τς μνήμης θανάτου κα τς Τελικς Κρίσεως). Μόνο ατς ο σκέψεις μφανίζονται μέσα π τ χάρη το Θεο πο φυτεύτηκε μέσα μας μ τ γιο βάπτισμα κα μς μεταφέρονται μέσα μας σ ναλογία μ τ μετάνοιά μας. τσι μ παρόμοιο τρόπο πολ σπάνια κα σ ξαιρετικ νάγκη ο γγελοι το Θεο μς πεικονίζουν μς παρουσιάζουν τ τέλος μας τ βάσανα τς κολάσεως τν Τελικ Κρίση το Θεο πέραν το Τάφου. π τέτοια νειρα ρχόμαστε σ συναίσθηση κα φόβο Θεο σ κατάνυξη, σ μετάνοια. λλ τέτοια νειρα δίδονται πολ σπάνια σ ξαιρετικ νάγκη σ γιασμένες ψυχς λλ κα σ πολ μαρτωλος σύμφωνα μ τν νεξιχνίαστη κα εδικ πρόνοια το Θεο. Δίδονται ξαιρετικ σπάνια χι λόγω τς «τσιγγουνις» τς Θείας Χάρης — χι! λλ διότι ,τι γίνεται σ μς ξω π τ ρουτίνα μς δηγε σ περηφάνεια κα ατοεκτίμηση κα ποσκάπτει τν ταπείνωσή μας πο εναι τόσο σημαντικ γι τ σωτηρία μας.
Τ θέλημα το Θεο, κπλήρωση το ποίου δηγε στ σωτηρία το νθρώπου χει κφρασθε στν γία Γραφ τόσο καθαρά, τόσο δυναμικ κα μ τόση λεπτομέρεια οτως στε εναι ντελς περιττ τ ν βοηθεται σωτηρία το νθρώπου μ τ ν διασπται συνηθισμένη δς τν πραγμάτων.
Σ' ατν πο ζητοσε τν νάσταση νς νεκρο νθρώπου πο θ μποροσε ν ποσταλε κα ν προειδοποιήσει τος δελφούς του επώθηκε: «χουσι Μωϋσέα κα τος προφήτας· κουσάτωσαν ατν. δ επεν οχ πάτερ βραάμ, λλ' ἐὰν τς π νεκρν πορευθ πρς ατος μετανοήσουσιν. Επε δ ατ· ε Μωϋσέως κα τν προφητν οκ κούουσιν, οδ ἐὰν τς κ νεκρν ναστ πεισθήσονται» (Λουκ. ιστ', 27-31).
πείρα χει δείξει τι πολλο πο τος παραχωρήθηκε ν δον στν πνο τους ράματα βασάνων — συγκλονίστηκαν π τ ραμα γι λίγο κα μετ μως ξεχάστηκαν κα μαζ ξέχασαν ,τι εδαν κα ζοσαν μι πρόσεκτη πνευματικ ζωή.
π τν λλη ατο πο δν εχαν ποιαδήποτε ράματα λλ προσεκτικ μελετοσαν τ θεο Νόμο, σταδιακ δηγήθηκαν στ φόβο Θεο, πέκτησαν πνευματικ δύναμη κα νίκη κα μ χαρ πο γεννιέται π τν οκειοποίηση τς σωτηρίας πέρασαν π τ πίγειο πέπλο τν θλίψεων στν ελογημένη αωνιότητα.
γιος ωάννης τς Κλίμακος συζητ τ ρόλο πο παίζεται π τος δαίμονες στ νειρα μ τν κόλουθο τρόπο: «... φο γκαταλείψουμε γι τν Κύριον τ σπίτια μας κα τος οκείους μας κα μ τν ξενιτεία γι τν γάπη το Χριστο πωλήσουμε τν αυτό μας, τότε ο δαίμονες πιχειρον ν μς ταράζουν μ νειρα. Παρουσιάζουν δ σ’ ατ τος δικούς μας τι θρηνον, πεθαίνουν, καταστενοχωρονται κα βασανίζονται ξ ατίας μας. κενος, λοιπόν, πο πιστεύει στ νειρα μοιάζει μ’ ατν πο κυνηγ τ σκι του κα προσπαθε ν τν πιάσει» (Σοφ. Σειρχ λδ', 2).
Ο δαίμονες τς κενοδοξίας μφανίζονται στν πνο μας σν προφτες. Συμπεραίνουν, σν πανοργοι πο εναι, μερικ π τ μέλλοντα ν συμβον κα ν μς τ προαναγγέλουν. Κα ταν ατ πραγματοποιηθον μες μένουμε κθαμβοι κα περηφανεύεται λογισμός μας μ τν δέα τι πλησιάσαμε στ προορατικ χάρισμα». (Κεφ. Γ', 38 - 39).
γιος Κασσιανς διηγεται γι να μοναχ στ Μεσοποταμία πο ζοσε μία πάρα πολ ρημικ κα σκητικ ζω λλ πώλεσε τν ψυχή του, διότι πλανήθηκε π διαβολικ νειρα. Παρατήρησε τι μοναχς δν πολυπρόσεχε τν πνευματική του πρόοδο λλ νδιαφερόταν μόνο γι τος σωματικος κόπους γι τος ποίους κα ασθανόταν περήφανος. διάβολος τότε, λοιπόν, ρχισε ν το παρουσιάζει νειρα πο μ τ διαβολικ πονηρία του ρχισαν ν παληθεύονται. ταν μπιστοσύνη το μοναχο στ νειρα κα στν αυτ του νισχύθηκε, διάβολος το παρουσίασε μπροστά του να θαυμάσιο νειρο: βραίους ν πολαμβάνουν τς μορφις το Παραδείσου — ν ο Χριστιανο ν τυραννιονται μ τ βάσανα τς κολάσεως.
Τότε διάβολος (ντυμένος σν γγελος φωτς) συμβούλεψε τ μοναχ ν ποδεχθε τν ουδαϊσμ τσι στε ν εναι κανς ν χει να μερίδιο π τν ετυχία τν ουδαίων. Ατ τ κανε μοναχς χωρς τν παραμικρ δισταγμό.
Συνεπς ρκετ χουν επωθε, γι ν ξηγήσουν στος γαπητούς μας δελφος Χριστιανούς, πόσο νόητο εναι ν δίνουν σημασία στ νειρα κα κόμη περισσότερο ν τ πιστεύουν κα ν τ μπιστεύονται. π τν προσοχ στ νειρα πωσδήποτε θ μπε μέσα στν ψυχή μας μπιστοσύνη σ’ ατά. Συνεπς παγορεύεται αστηρ κόμη κα τ ν προσέχουμε στ νειρα.
νθρώπινη φύση νανεωμένη μ τ γιο Πνεμα κυβερνται π ντελς διαφορετικος νόμους π τν πεπτωκυία φύση το νθρώπου πο πιμένει στν μαρτωλ κατάσταση.
κυβερνήτης το ναγεννημένου νθρώπου εναι τ γιον Πνεμα. « χάρη το Θείου Πνεύματος τος φωτίζει» λέει Μέγας Μακάριος, «κα κατακάθεται στ βάθη το νο τους». Κα τσι ετε ξύπνιοι εναι κοιμονται ψυχ τους παραμένει μ τν Κύριο χωρς μαρτία, χωρς γήινες σαρκικς πολαύσεις κα φαντασίες. Ο σκέψεις κα ο φαντασίες πο κατ τ διάρκεια το πνου εναι κτός το λέγχου τς νθρώπινης λογικς κα θελήσεως, κα πο νεργον ποσυνείδητα στς παιτήσεις τς φύσεως, δρον μέσα τους κάτω π τν λεγχο το γίου Πνεύματος κα τ νειρα τέτοιων νθρώπων χουν πνευματικ σπουδαιότητα. τσι δίκαιος ωσφ μαθε π να νειρο τ μυστήριο τς νσαρκώσεως το Θείου Λόγου. Μ’ να νειρο διατάχθηκε ν φύγει στν Αγυπτο κα σ' λλο ν πιστρέψει στ σραήλ. Τ νειρα πο στάλησαν π τ Θε φέρνουν μαζί τους μι ναμφισβήτητη πειθ βεβαιότητα. Ατ βεβαιότητα μπορε ν κατανοηθε π τος γίους του Θεο λλ χι π ατος πο κόμη γωνίζονται κατ τν παθν τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...