ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΪΟΥ

Ύστερα από περίπου δύο μήνες θα μπορέσουμε από αυτή την Κυριακή 17/5 της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, να συμμετάσχουμε πάλι στη θεία Λειτουργία της ενορίας μας.

Όμως, ισχύουν ακόμα κάποια περιοριστικά μέτρα. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, να γνωρίζετε:

1. Παρακαλούμε πολύ ηλικιωμένους ανθρώπους ή κάποιους από τους συνανθρώπους μας που έχουν υποκείμενα νοσήματα (πνευμονολογικά, καρδιακά κλπ.) ή κάποιους που αυτή την εποχή αντιμετωπίζουν κρυολόγημα και βήχουν, να αποφύγουν προς το παρόν να έλθουν στο Ναό.

2. Τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις, υπάρχει μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός προσώπων που μπορούν να παρευρίσκονται στο Ναό. Αυτό σημαίνει ότι ίσως δεν χωρέσουν όλοι μέσα στον κυρίως Ναό και επίσης ότι δεν μπορούμε να κάτσουμε όπου θέλουμε.

3. Για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας, οι θέσεις είναι ήδη καθορισμένες. Ακολουθούμε λοιπόν, τις οδηγίες των Εκκλ. Επιτρόπων και των συνεργατών του Ναού (θα φέρουν διακριτικό σήμα για να τους αναγνωρίζετε) και καθόμαστε όπου μας υποδείξουν, ώστε να διευκολύνουμε την καλύτερη πρόσβαση όλων.

4. Ο Ναός μας θα ανοίξει την Κυριακή περίπου στις 6.30 το πρωί. Οι πρώτοι θα καταλάβουν θέσεις στον κυρίως Ναό. Νέες κοπέλες και κυρίες μπορούν να ανέβουν στον Γυναικονίτη ακολουθώντας κι εκεί τις οδηγίες των συνεργατών μας.

Οικογένειες μαζί με παιδιά ή κάποιοι μεγαλύτεροι άνθρωποι είναι προτιμότερο να εκκλησιαστούν στην ισόγεια αίθουσα του Ναού, όπου θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση με εικόνα και ήχο. Προφανώς οι οικογένειες θα καταλάβουν μαζί κάποιο χώρο. Δεν θα κάτσουν μεμονωμένα.

5. Όταν γεμίσει ο κυρίως Ναός και ο Γυναικονίτης, τότε θα οδηγούμαστε στην ισόγεια αἰθουσα του Ναού, όπου πάλι θα ακολουθούμε τις σχετικές οδηγίες, όμορφα και ήσυχα. Αν γεμίσει και η ισόγεια αίθουσα, τότε αναγκαστικά θα παραμείνουμε στον προαύλιο χώρο. Θα προσπαθήσουμε να υπάρχουν θείες Λειτουργίες και μέσα στην βδομάδα, ώστε να μπορούν να εκκλησιαστούν περισσότεροι.

6. Κεράκι μπορούμε να ανάψουμε είτε πάνω στο Ναό, είτε κάτω στο Παρεκκλήσι.

7. Σε κάθε είσοδο-έξοδο υπάρχουν αντισηπτικά και μαντηλάκια που μπορείτε να χρησιμοποιείτε.

8. Την ώρα της Θείας Κοινωνίας, όσοι βρίσκονται στον κυρίως Ναό και τον Γυναικονίτη, έχουν ετοιμαστεί και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά τηρώντας τις αποστάσεις, προς τον Σολέα, την Ωραία Πύλη.

Όσοι βρίσκονται στην ισόγεια αίθουσα και θέλουν να κοινωνήσουν, δεν θα μετακινηθούν. Θα κατέβει εκεί ο ιερέας.

Όσοι βρίσκονται έξω από τον Ιερό Ναό και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά προς την ισόγεια αίθουσα από τη είσοδο της οδού Θεομήτορος.

9. Όλοι θα θέλαμε να ήταν κάπως αλλιώς τα πράγματα, και να μην χρειάζονταν όλα αυτά. Όμως οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Και να θυμόμαστε πάντα ότι δίνουμε «εξετάσεις» αξιοπρέπειας, σεβασμού και πίστης.

10. Ζητούμε συγγνώμη και ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ να ακολουθήσετε πιστά τις παραπάνω οδηγίες.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Παρασκευή, 8 Ιουνίου 2018

Τα «κλειδιά» για τη διατροφή ενός παιδιού όταν διαβάζει

Ο κλινικός διαιτολόγος - διατροφολόγος Χάρης Γεωργακάκης εξηγεί πώς η διατροφή των μαθητών κατά την περίοδο των εξετάσεων μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της πνευματικής τους απόδοσης
eating_and_readingΧάρης Γεωργακάκης
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc



Μπαίνουμε σε μια περίοδο που πολλά παιδιά βρίσκονται σε περίοδο εξετάσεων και διαβάσματος, με ιδιαίτερο άγχος, τόσο από τους μαθητές όσο και από τους γονείς. Βασική επιδίωξη είναι η καλύτερη δυνατή απόδοση, που θα οδηγήσει σε επίτευξη των στόχων και επιβράβευση των προσπαθειών μιας ολόκληρης χρονιάς.

Η «σωστή» διατροφή των μαθητών κατά τη διάρκεια αυτής της απαιτητικής περιόδου παίζει σημαντικό ρόλο, καθώς μπορεί να προσφέρει όλα τα απαραίτητα συστατικά που θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της πνευματικής τους απόδοσης.


Παρακάτω θα βρείτε χρήσιμες συμβουλές για τη διατροφή των παιδιών στην περίοδο των εξετάσεων:

- Να ξεκινάει τη μέρα με ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό. Η κατανάλωση πρωινού συμβάλλει στην ενίσχυση της πνευματικής απόδοσης, ενώ έχει συσχετιστεί από μελέτες με βελτίωση της μνήμης, της συγκέντρωσης, καθώς και των σχολικών επιδόσεων. Ένα ισορροπημένο πρωινό θα πρέπει ιδανικά να περιλαμβάνει συνδυασμό γάλακτος ή γαλακτοκομικού προϊόντος, δημητριακών ολικής άλεσης ή προϊόντων τους και φρούτων.

- Να καταναλώνει μικρά και συχνά γεύματα. Αυτό θα βοηθήσει στην καλύτερη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης μέσα στη μέρα, αποτρέποντας απότομες αυξομειώσεις, που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά τη συγκέντρωση και την πνευματική απόδοση. Αντίθετα, τα μεγάλα και «βαριά» γεύματα μπορεί να προκαλέσουν δυσφορία, υπνηλία και αδυναμία συγκέντρωσης.

- Εξασφαλίστε του πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β συμμετέχουν στη ρύθμιση των μεταβολικών διεργασιών του οργανισμού, παρέχοντας την απαραίτητη ενέργεια. Θα τις βρούμε κυρίως στα προϊόντα δημητριακών, στο ψωμί και αλλού. Όσον αφορά το ψωμί, που είναι αγαπημένο στα παιδιά, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά. Για αυτό πρέπει να είναι επιλεγμένο και υψηλής διατροφικής αξίας ψωμί. Ιδανκά να είναι ολικής αλέσεως ή με κατάλληλες πρώτες ύλες, ώστε να είναι πλούσιο σε μέταλλα, βιταμίνες, πρωτεΐνες και να περιέχει και φυτικές ίνες. Προς την κατεύθυνση αυτή μια εξαιρετική επιλογή για ένα παιδί είναι το ψωμί με δίκοκκο σιτάρι. Περιέχει απαραίτητα για το παιδί θρεπτικά συστατικά όπως πρωτεΐνες, φώσφορο, χαλκό και βιταμίνες συμπλέγματος Β, που θα το βοηθήσουν να έχει μια ομαλή σωματική και πνευματική ανάπτυξη και υγεία.

- Βάλτε στη διατροφή του ω3 λιπαρά. Τα ω-3 λιπαρά οξέα συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου και σχετίζονται με ενίσχυση της μνήμης. Θα τα βρείτε κυρίως στο ψάρι, τα θαλασσινά και ξηρούς καρπούς όπως τα καρύδια.

- Προσοχή στο σίδηρο. Πολύ σημαντική είναι και η επαρκής πρόσληψη σιδήρου, καθώς η έλλειψή του μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση συμπτωμάτων όπως κόπωση και αδυναμία συγκέντρωσης. Ενισχύστε τη διατροφή του σε κόκκινο κρέας, όπως το μοσχάρι.

- Φροντίστε για την επαρκή ενυδάτωσή του. Η σωστή ενυδάτωση είναι απαραίτητη, ώστε να διατηρηθεί η καλή λειτουργία και απόδοση του σώματος. Γενικά, ακόμη και μικρή απώλεια υγρών μπορεί να προκαλέσει αδυναμία συγκέντρωσης και απόδοσης. Επομένως, θα πρέπει να εξασφαλίζεται επαρκής πρόσληψη υγρών, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην κατανάλωση νερού, φρούτων και λαχανικών.

- Να καταναλώνει ποικιλία φρούτων και λαχανικών. Τα εν λόγω τρόφιμα προσφέρουν πλήθος πολύτιμων θρεπτικών συστατικών τα οποία είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της υγείας και ευεξίας του οργανισμού. Παράλληλα, αποτελούν πηγή υδατανθράκων που είναι το «καύσιμο» του εγκεφάλου. Δώστε έμφαση στην ποικιλία και τα έντονα χρώματα.

- «Όχι» στις αυστηρές δίαιτες. Οι περιοριστικές δίαιτες δεν αποτελούν κατάλληλη μέθοδο ελέγχου του σωματικού βάρους κατά την παιδική και εφηβική ηλικία και θα πρέπει να αποφεύγονται ούτως ή άλλως. Ειδικότερα, κατά την περίοδο των εξετάσεων μπορεί να οδηγήσουν στην εμφάνιση διατροφικών ελλείψεων, επιδρώντας αρνητικά στη νοητική λειτουργία.

- Προσοχή στην κατανάλωση αλκοόλ. Αν και μια βόλτα με φίλους μπορεί να είναι χαλαρωτική και να βοηθήσει στη διαχείριση του άγχους, η κατανάλωση αλκοόλ δεν είναι και πολύ καλή ιδέα, αφού μπορεί να έχει αρνητική επίπτωση στην πνευματική απόδοση.


- Συμπληρώματα διατροφής. Η λήψη πολύ-βιταμινούχων συμπληρωμάτων αποτελεί συνήθη πρακτική σε περιόδους εξετάσεων. Ωστόσο, θα πρέπει να λάβετε υπόψιν πως τα συμπληρώματα διατροφής δε μπορούν να υποκαταστήσουν ένα ισορροπημένο διατροφικό πρότυπο. Σε κάθε πηγή περίπτωση, η γνώμη ενός ειδικού επαγγελματία υγείας μπορεί να είναι από χρήσιμη έως και απαραίτητη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...