"Όταν ο Χριστός μας 2000 χρόνια πριν έλεγε στους μαθητές και Αποστόλους του να πάνε σ’ όλη τη γη και να διαδώσουν το Ευαγγέλιο της σωτηρίας (Ματθ. 28, 19) είναι βέβαιο ότι γνώριζε ήδη πως η ανθρώπινη εφευρετικότητα θα άνοιγε νέους ορίζοντες προκειμένου να καταργήσει τις αποστάσεις, να διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων και άρα να αυξήσει την διεισδυτικότητα του Θείου Λόγου.
Σήμερα μπροστά στην πραγματικότητα της απίστευτης διάδοσης των νέων τεχνολογιών και κυρίως της προσβασιμότητας στο ίντερνετ από εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπων σ’ όλο τον πλανήτη είναι προφανές ότι η έννοια του ευαγγελισμού δηλαδή της διάδοσης του Λόγου του Θεού στα μήκη και τα πλάτη της γης αποκτά και νέες διαστάσεις και προοπτικές.
To internet αποτελεί ένα μοναδικό «εργαλείο» για την προσέγγιση ειδικά των νέων ανθρώπων, ένα συγκλονιστικό περιβάλλον στο οποίο οι νέες ιδέες και βέβαια οι πάντα επίκαιρες αξίες του Ευαγγελίου μπορούν να βρουν γόνιμο έδαφος να ανθίσουν".

ΠΡΟΣΟΧΗ. ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗΣ.

Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου 2014

Γιατί αξίζει να διαβάζετε παραμύθια στα παιδιά σας

ξδξδφ
Σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Psychological Science» του Αμερικανικού Συλλόγου Ψυχολογικής Επιστήμης, ένα παραμύθι στο οποίο επαινείται η ειλικρίνεια ενός χαρακτήρα επιδρά θετικότερα στα μικρά παιδιά στο να είναι ειλικρινή συγκριτικά με μια ιστορία που τονίζει τις αρνητικές επιπτώσεις του ψέματος.

Τα ευρήματα αποδεικνύουν ότι παραμύθια όπως «Το αγόρι που φώναζε λύκος» και ο «Πινόκιο» δεν είναι τόσο αποτελεσματικά στο να εμπνέουν ειλικρινή συμπεριφορά στα παιδιά.

Τα παραμύθια χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια για να ενσταλάξουν ηθικές και πολιτιστικές αξίες στα παιδιά, αλλά δεν έχουν γίνει ιδιαίτερες έρευνες όσον αφορά την αποτελεσματικότητά τους.
Ο βασικός συγγραφέας της έρευνας Kang Lee από το Ινστιτούτο Έρευνας για το Παιδί στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο αναφέρει ότι δεν πρέπει να θεωρούμε δεδομένο ότι οι κλασσικές ηθικές ιστορίες θα οδηγήσουν αυτομάτως και σε ηθικές συμπεριφορές.
Η ερευνήτρια και επίσης συγγραφέας της μελέτης Victoria Talwar από το Πανεπιστήμιο Μακ Γκιλ προσθέτει ότι ως γονείς και οι ίδιοι, ήθελαν να μάθουν πόσο αποτελεσματικές είναι οι συγκεκριμένες ιστορίες στο να προωθούν πιο ειλικρινή συμπεριφορά. Άραγε πρόκειται για ιστορίες που τα παιδιά τις ακούν κι ύστερα τις ξεχνούν ή μπορούν πράγματι να τους μεταφέρουν κάποια μηνύματα;
Προκειμένου να καταλήξουν σε σαφή συμπεράσματα, οι Lee, Talwar και οι συνεργάτες τους διεξήγαγαν ένα πείραμα με 268 παιδιά ηλικίας από 3 ως 7 ετών. Το κάθε παιδί έπαιζε με ένα παιχνίδι που έπρεπε να μαντέψει ποιό είναι με βάση τον ήχο που έβγαζε. Στη μέση του παιχνιδιού, ο πειραματιστής έφευγε από το δωμάτιο για ένα λεπτό για να πάρει ένα βιβλίο, λέγοντας στο παιδί να μην κρυφοκοιτάξει το παιχνίδι που υπήρχε στο τραπέζι. Για τα περισσότερα παιδιά ήταν πολύ δύσκολο να μην υποκύψουν στον πειρασμό αυτό.
Όταν ο πειραματιστής επέστρεφε, διάβαζε στο παιδί ένα παραμύθι – είτε το «Ο λαγός και η χελώνα», «Το αγόρι που φώναζε λύκος», τον «Πινόκιο» ή το «Ο Τζώρτζ Ουάσινγκτον και η κερασιά». Στη συνέχεια, ο πειραματιστής ζητούσε από το παιδί να πει την αλήθεια για το αν είχε προηγουμένως κρυφοκοιτάξει το παιχνίδι.
Αντίθετα με τις προσδοκίες των ερευνητών, οι ιστορίες «Πινόκιο» και «Το αγόρι που φώναζε λύκος» οι οποίες συνδέουν το ψέμα με αρνητικές συνέπειες, όπως τη γελοιοποίηση μπροστά σε όλους ή ακόμα και τον θάνατο, δεν ήταν πιο αποτελεσματικές στο να κάνουν τα παιδιά να είναι ειλικρινή συγκριτικά με ένα παραμύθι που δεν σχετίζεται με την ειλικρίνεια, όπως «Ο λαγός και η χελώνα».
Μόνο η πλαστή ιστορία για τον νεαρό Τζώρτζ Ουάσινγκτον φάνηκε ότι έπεισε τα παιδιά να παραδεχτούν ότι είχαν κρυφοκοιτάξει. Όσα από αυτά άκουσαν την ιστορία στην οποία ο μετέπειτα πρόεδρος των ΗΠΑ επαινέθηκε επειδή ομολόγησε το αδίκημά του είχαν 3 φορές περισσότερες πιθανότητες να πουν την αλήθεια από τα υπόλοιπα που άκουσαν διαφορετικές ιστορίες.
Ένα επιπλέον πείραμα έδειξε ότι η θετική εστίαση στην ιστορία του Τζώρτζ Ουάσινγκτον ήταν υπεύθυνη για την έντιμη συμπεριφορά των παιδιών. Όταν οι ερευνητές έδωσαν αρνητικό τέλος στην ιστορία, τα παιδιά δεν είχαν πλέον περισσότερες πιθανότητες να παραδεχτούν ότι κρυφοκοίταξαν.
Η Talwar πιστεύει ότι η αρχική ιστορία με τον Τζώρτζ Ουάσινγκτον είναι αποτελεσματική επειδή τονίζει τις θετικές συνέπειες της ειλικρίνειας, περνώντας το μήνυμα της επιθυμητής συμπεριφοράς ενώ ταυτόχρονα την προβάλλει.
Ο Lee συμπληρώνει πως η μελέτη αποδεικνύει ότι για να ενισχυθεί μια ηθική συμπεριφορά όπως η τιμιότητα, πρέπει να τονιστούν τα θετικά αποτελέσματα της ειλικρίνειας κι όχι οι αρνητικές συνέπειες του ψέματος. Αυτό είναι πιθανόν να ισχύει για άλλες παρόμοιες ηθικές συμπεριφορές.
Οι ερευνητές τονίζουν ότι είναι απαραίτητες περισσότερες μελέτες για να αποδειχτεί αν οι ιστορίες που περιέχουν ηθικά μηνύματα μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά των παιδιών μακροπρόθεσμα.
Ακόμα και τώρα όμως, οι ίδιοι έσπευσαν να επωφεληθούν από τα ευρήματά τους. Η Talwar αναφέρει ότι φαίνεται πως υπάρχουν θετικές επιδράσεις και ήδη το εφαρμόζει στην ανατροφή του δικού της παιδιού.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...