ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΪΟΥ

Ύστερα από περίπου δύο μήνες θα μπορέσουμε από αυτή την Κυριακή 17/5 της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, να συμμετάσχουμε πάλι στη θεία Λειτουργία της ενορίας μας.

Όμως, ισχύουν ακόμα κάποια περιοριστικά μέτρα. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, να γνωρίζετε:

1. Παρακαλούμε πολύ ηλικιωμένους ανθρώπους ή κάποιους από τους συνανθρώπους μας που έχουν υποκείμενα νοσήματα (πνευμονολογικά, καρδιακά κλπ.) ή κάποιους που αυτή την εποχή αντιμετωπίζουν κρυολόγημα και βήχουν, να αποφύγουν προς το παρόν να έλθουν στο Ναό.

2. Τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις, υπάρχει μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός προσώπων που μπορούν να παρευρίσκονται στο Ναό. Αυτό σημαίνει ότι ίσως δεν χωρέσουν όλοι μέσα στον κυρίως Ναό και επίσης ότι δεν μπορούμε να κάτσουμε όπου θέλουμε.

3. Για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας, οι θέσεις είναι ήδη καθορισμένες. Ακολουθούμε λοιπόν, τις οδηγίες των Εκκλ. Επιτρόπων και των συνεργατών του Ναού (θα φέρουν διακριτικό σήμα για να τους αναγνωρίζετε) και καθόμαστε όπου μας υποδείξουν, ώστε να διευκολύνουμε την καλύτερη πρόσβαση όλων.

4. Ο Ναός μας θα ανοίξει την Κυριακή περίπου στις 6.30 το πρωί. Οι πρώτοι θα καταλάβουν θέσεις στον κυρίως Ναό. Νέες κοπέλες και κυρίες μπορούν να ανέβουν στον Γυναικονίτη ακολουθώντας κι εκεί τις οδηγίες των συνεργατών μας.

Οικογένειες μαζί με παιδιά ή κάποιοι μεγαλύτεροι άνθρωποι είναι προτιμότερο να εκκλησιαστούν στην ισόγεια αίθουσα του Ναού, όπου θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση με εικόνα και ήχο. Προφανώς οι οικογένειες θα καταλάβουν μαζί κάποιο χώρο. Δεν θα κάτσουν μεμονωμένα.

5. Όταν γεμίσει ο κυρίως Ναός και ο Γυναικονίτης, τότε θα οδηγούμαστε στην ισόγεια αἰθουσα του Ναού, όπου πάλι θα ακολουθούμε τις σχετικές οδηγίες, όμορφα και ήσυχα. Αν γεμίσει και η ισόγεια αίθουσα, τότε αναγκαστικά θα παραμείνουμε στον προαύλιο χώρο. Θα προσπαθήσουμε να υπάρχουν θείες Λειτουργίες και μέσα στην βδομάδα, ώστε να μπορούν να εκκλησιαστούν περισσότεροι.

6. Κεράκι μπορούμε να ανάψουμε είτε πάνω στο Ναό, είτε κάτω στο Παρεκκλήσι.

7. Σε κάθε είσοδο-έξοδο υπάρχουν αντισηπτικά και μαντηλάκια που μπορείτε να χρησιμοποιείτε.

8. Την ώρα της Θείας Κοινωνίας, όσοι βρίσκονται στον κυρίως Ναό και τον Γυναικονίτη, έχουν ετοιμαστεί και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά τηρώντας τις αποστάσεις, προς τον Σολέα, την Ωραία Πύλη.

Όσοι βρίσκονται στην ισόγεια αίθουσα και θέλουν να κοινωνήσουν, δεν θα μετακινηθούν. Θα κατέβει εκεί ο ιερέας.

Όσοι βρίσκονται έξω από τον Ιερό Ναό και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά προς την ισόγεια αίθουσα από τη είσοδο της οδού Θεομήτορος.

9. Όλοι θα θέλαμε να ήταν κάπως αλλιώς τα πράγματα, και να μην χρειάζονταν όλα αυτά. Όμως οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Και να θυμόμαστε πάντα ότι δίνουμε «εξετάσεις» αξιοπρέπειας, σεβασμού και πίστης.

10. Ζητούμε συγγνώμη και ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ να ακολουθήσετε πιστά τις παραπάνω οδηγίες.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Τρίτη, 14 Μαρτίου 2017

Χριστιανοί 365 μέρες το χρόνο!

xristianoi-365



Λένε οι Πατέρες ότι οι χειρότεροι λογισμοί είναι εκείνοι που μας καλλιεργούν την υποκρισία.
Όταν αγωνιζόμαστε πνευματικά, οι λογισμοί αυτοί γίνονται εντονότεροι και δρουν σε τέτοιο βαθμό που δεν τους καταλαβαίνουμε γιατί φαίνονται μπολιασμένοι με την ευσέβεια και την αρετή.
Πολλοί λοιπόν θα σκεφτούμε, ειδικά τις μέρες αυτές, το πόσο “καλοί χριστιανοί” είμαστε, εφόσον μετά την Καθαρά Δευτέρα θ’ αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες σύμφωνα με τους κανόνες της Εκκλησίας.

Θα σκεφτούμε ότι τάχα είμαστε “πιο κοντά” στο Θεό επειδή νηστεύουμε ή επειδή -κατά την Μεγάλη Τεσσαρακοστή- πηγαίνουμε πιο συχνά στην Εκκλησία. Έπειτα, θ’ αρχίσουμε -μέσα σ’ αυτό τον καταιγισμό λογισμών- να συγκρινόμαστε με αδελφούς μας: προχωράμε στο δρόμο, φερ’ ειπείν, και βλέποντας κάποιον να μη νηστεύει, ο σατανάς λογισμός θα μας πει “μπράβο, μπράβο δεν είναι όλοι σαν κι εσένα, που είσαι τόσο ευσεβής και νηστεύεις!”.
Θα βρεθούμε, επίσης, στον εργασιακό μας χώρο ή σε κάποια συνάντηση φίλων και θα μας προσφέρουν να φάμε κάτι αρτύσιμο, μολονότι Σαρακοστή.
Τότε, θ’ ανταπαντήσουμε στο αρτύσιμο κέρασμα -υψώνοντας και λίγο τον τόνο της φωνής μας ώστε να ακουστούμε στους άλλους- λέγοντας “ευχαριστώ, ευχαριστώ αλλά νηστεύω -είναι Σαρακοστή, ξέρετε…”
Οι χειρότεροι λογισμοί είναι αυτοί που θέλουν να μας πείσουν ότι είμαστε “αγιότεροι” απ’ τους άλλους ότι είμαστε καλύτεροι, πιο χρηστοί και πιο ηθικοί συνάμα.
Την Κυριακή της Τυρινής, ωστόσο, ο Κύριος μας διδάσκει ποια είναι η αληθινή νηστεία, ποιος είναι ο αληθινός δρόμος για τη Σωτηρία.
Ουσιαστικά, στο ευαγγελικό ανάγνωσμα αυτής της Κυριακής συνοψίζεται ολάκερη η διδασκαλία του Χριστού, η οποία δεν ισχύει μονάχα για τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή αλλά για ολόκληρη της ζωή μας.
Άλλωστε, χριστιανοί είμαστε 365 μέρες το χρόνο, δε γινόμαστε “περισσότερο” χριστιανοί για 40 ημέρες κι έπειτα παύουμε να είμαστε!
Μας λέει λοιπόν ο Χριστός να συγχωρούμε τους άλλους ανθρώπους όπως ακριβώς θέλουμε να συγχωρεί τα δικά μας παραπτώματα ο Θεός.
Δε μπορούμε να παρακαλάμε τον Θεό να μας ελεεί αν εμείς -στις σχέσεις μας με τους άλλους- δεν δείχνουμε έλεος!
Αν πάλι πιστεύουμε ότι χωρίς να συγχωρούμε τους άλλους, θα συγχωρέσει εμάς ο Θεός, τότε το λιγότερο που μπορούμε να πούμε για τον εαυτό μας είναι ότι είμαστε παράλογοι…
Μας λέει ο Χριστός ότι όταν νηστεύουμε δε πρέπει να το λέμε! Όταν το διατυμπανίζουμε χάνουμε το μισθό μας!
Όταν λέμε στους άλλους ότι νηστεύουμε, τότε ελλοχεύει ο λογισμός ότι εμείς είμαστε ανώτεροι απ’ τους άλλους.
Ο Χριστός μας λέει ότι τη νηστεία μας πρέπει να την κρατάμε κρυφή σε τέτοιο σημείο ώστε να ''καλλωπίζουμε'' τον εαυτό μας για να μη φαίνεται η αδυναμία του σώματός μας στους άλλους.
Ας μη περιμένουμε τόσο για την επιβράβευση των ανθρώπων…
Έπειτα, ο Χριστός μας λέει ότι τα υλικά πράγματα έχουν ημερομηνία λήξης. Ας μην εμμένουμε σ’ αυτά.
Εργαζόμαστε για να ζήσουμε όχι για να βγάλουμε παραπάνω. Αν κανείς αγκομαχά για το παραπάνω, τότε γίνεται δούλος του πάθους του: δε μπορεί να δει τίποτε άλλο εκτός από τη ματαιότητα της διατήρησης της περιουσίας για την οποία τόσο έχει πασχίσει.
Αν ο θησαυρός μας -δηλαδή ο σκοπός της ζωής μας- περιορίζεται στην ύλη, τότε κι η καρδιά μας μες την ύλη κάπου χάνεται.
Αν ο θησαυρός μας είναι πνευματικός, αν δηλαδή σκοπός της ζωής μας είν’ ο Χριστός, τότε η καρδιά μας φλέγεται απ’ του Χριστού την Αγάπη.
Κι η Αγάπη του Χριστού είναι ατέλειωτη, σε αντίθεση με το χρήμα και την περιουσία που κάποτε θα τελειώσουν, καταδικασμένα εκ φύσεως να αφανιστούν.
Αν δε συγχωρούμε τους άλλους, αν είμαστε υποκριτές κι αν ο σκοπός της ζωής μας είναι η διατήρηση της ύλης, ευκαιρία αποτελεί η Μεγάλη Τεσσαρακοστή ν’ αλλάξουμε στάση ζωής.
Αν επιμένουμε σ’ αυτά, τότε είναι αδύνατο να κάνουμε πνευματική ζωή. Οι προσευχές και οι ιερές ακολουθίες είναι αναγκαίες για τους χριστιανούς αλλά από μόνες τους δε λεν τίποτε.
Αυτό που ζητάει ο Χριστός από ‘μας είναι οι πράξεις μας να συμφωνούν μας τα λόγια μας.
Αν αυτό δε συμβαίνει, τότε η νηστεία μεταλλάσσεται σε έθιμο ή σε σύνολο κανόνων διατροφής…
Κι όμως η Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή είναι “στάδιον αγώνων πνευματικών”, ζωντανό σχολειό για ολόκληρη τη ζωή μας, ένα ακατάπαυστο μάθημα Πίστης, Ελπίδας και Αγάπης.
Ιάσων Ιερομ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...