ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΪΟΥ

Ύστερα από περίπου δύο μήνες θα μπορέσουμε από αυτή την Κυριακή 17/5 της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, να συμμετάσχουμε πάλι στη θεία Λειτουργία της ενορίας μας.

Όμως, ισχύουν ακόμα κάποια περιοριστικά μέτρα. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, να γνωρίζετε:

1. Παρακαλούμε πολύ ηλικιωμένους ανθρώπους ή κάποιους από τους συνανθρώπους μας που έχουν υποκείμενα νοσήματα (πνευμονολογικά, καρδιακά κλπ.) ή κάποιους που αυτή την εποχή αντιμετωπίζουν κρυολόγημα και βήχουν, να αποφύγουν προς το παρόν να έλθουν στο Ναό.

2. Τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις, υπάρχει μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός προσώπων που μπορούν να παρευρίσκονται στο Ναό. Αυτό σημαίνει ότι ίσως δεν χωρέσουν όλοι μέσα στον κυρίως Ναό και επίσης ότι δεν μπορούμε να κάτσουμε όπου θέλουμε.

3. Για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας, οι θέσεις είναι ήδη καθορισμένες. Ακολουθούμε λοιπόν, τις οδηγίες των Εκκλ. Επιτρόπων και των συνεργατών του Ναού (θα φέρουν διακριτικό σήμα για να τους αναγνωρίζετε) και καθόμαστε όπου μας υποδείξουν, ώστε να διευκολύνουμε την καλύτερη πρόσβαση όλων.

4. Ο Ναός μας θα ανοίξει την Κυριακή περίπου στις 6.30 το πρωί. Οι πρώτοι θα καταλάβουν θέσεις στον κυρίως Ναό. Νέες κοπέλες και κυρίες μπορούν να ανέβουν στον Γυναικονίτη ακολουθώντας κι εκεί τις οδηγίες των συνεργατών μας.

Οικογένειες μαζί με παιδιά ή κάποιοι μεγαλύτεροι άνθρωποι είναι προτιμότερο να εκκλησιαστούν στην ισόγεια αίθουσα του Ναού, όπου θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση με εικόνα και ήχο. Προφανώς οι οικογένειες θα καταλάβουν μαζί κάποιο χώρο. Δεν θα κάτσουν μεμονωμένα.

5. Όταν γεμίσει ο κυρίως Ναός και ο Γυναικονίτης, τότε θα οδηγούμαστε στην ισόγεια αἰθουσα του Ναού, όπου πάλι θα ακολουθούμε τις σχετικές οδηγίες, όμορφα και ήσυχα. Αν γεμίσει και η ισόγεια αίθουσα, τότε αναγκαστικά θα παραμείνουμε στον προαύλιο χώρο. Θα προσπαθήσουμε να υπάρχουν θείες Λειτουργίες και μέσα στην βδομάδα, ώστε να μπορούν να εκκλησιαστούν περισσότεροι.

6. Κεράκι μπορούμε να ανάψουμε είτε πάνω στο Ναό, είτε κάτω στο Παρεκκλήσι.

7. Σε κάθε είσοδο-έξοδο υπάρχουν αντισηπτικά και μαντηλάκια που μπορείτε να χρησιμοποιείτε.

8. Την ώρα της Θείας Κοινωνίας, όσοι βρίσκονται στον κυρίως Ναό και τον Γυναικονίτη, έχουν ετοιμαστεί και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά τηρώντας τις αποστάσεις, προς τον Σολέα, την Ωραία Πύλη.

Όσοι βρίσκονται στην ισόγεια αίθουσα και θέλουν να κοινωνήσουν, δεν θα μετακινηθούν. Θα κατέβει εκεί ο ιερέας.

Όσοι βρίσκονται έξω από τον Ιερό Ναό και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά προς την ισόγεια αίθουσα από τη είσοδο της οδού Θεομήτορος.

9. Όλοι θα θέλαμε να ήταν κάπως αλλιώς τα πράγματα, και να μην χρειάζονταν όλα αυτά. Όμως οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Και να θυμόμαστε πάντα ότι δίνουμε «εξετάσεις» αξιοπρέπειας, σεβασμού και πίστης.

10. Ζητούμε συγγνώμη και ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ να ακολουθήσετε πιστά τις παραπάνω οδηγίες.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Τετάρτη, 14 Σεπτεμβρίου 2016

Κυριακή Γ' Νηστειών:η εποχή μας δεν αγαπά τον Σταυρό.



γία μας κκλησία προβάλλει σήμερα ες προσκύνησιν τν Τίμιο κα Ζωοποι Σταυρ το Κυρίου μας, γι ν μς νδυναμώσ στν πνευματικό μας γώνα, καθς φθάσαμε μέχρι τ μέσα το δρόμου τς σκήσεως, μέχρι τ μέσον τς γίας κα Μεγάλης Τεσσαρακοστς.
Σταυρς ποτελε τ σύμβολο τς νίκης τς ζως π το θανάτου. Εναι σύμβολο δόξης αωνίου, σύμβολο δοξασμο το νθρώπου, φο Υἱὸς νθρώπου, σαρκωθες Θεός, κατέβηκε π τν ορανό, μοιράστηκε θυσιαζόμενος σ λόκληρη τν νθρωπότητα, τν ποία κα νεβίβασε στ δεξι το Θεο Πατρός. Σταυρς εναι σύμβολο νίκης, πειδ προδιαθέτει τν γώνα. Κανες γωνιζόμενος δν στεφανώνεται, ἐὰν δν γωνιστ. Κα γι τος χριστιανος Σταυρς το Χριστο γίνεται οκεος, ταν ο διοι οκειωθον τ παθήματα κα τν θυσία Του, μ σκοπ πάντοτε ν γίνουν μέτοχοι τν ορανίων στεφάνων δι τς νίκης το Σταυρο.

Τ πνεμα τς θυσίας δν φορ μως ποκλειστικ τν στάση μας πέναντι στος συνανθρώπους μας. Συνηθίσαμε, ταν γίνεται λόγος γι θυσία, ν ννοομε τν θυσία πρ τν δελφν. Σταυρς μως εναι πρωτίστως θυσία πρ τς σωτηρίας μας, θυσία πρ το καινο αυτο μας, το κατ χάριν Χριστο ν μν. Συνήθως εναι εκολότερο ν νταποκριθομε στ κάλεσμα το πλησίον γι βοήθεια, ν συνηθέστερα θυσιαζόμαστε εχάριστα γι τος νθρώπους πο γαπομε, γι τ παιδιά μας, τος γονες μας γι να δανικό. μως ν μν κατ χάριν Χριστός, κληθες στν ξομοίωση μ τν Χριστ δι τς μεταμορφώσεως τν παθν αυτός μας, βυθισμένος μέσα στ λάσπη τς φθορς, βο κα κραυγάζει μ γωνία, καθς ναζητ ν τν νασύρουμε π τν βορκο τν παθν μας, γι ν ρθωθ καθαρς κα λαμπερός, ς ραος ν τάφου τριήμερος ξελθν Χριστός. Μς θλίβει μως, δελφοί μου, προσπάθεια ν νασύρουμε τν καινούριο αυτό μας π μέσα μας, γιατ μεταμορφωθες κα ναστηθες αυτός μας εναι τεκμήριο λλαγς, κι μες δν θέλουμε ν λλάξουμε. Τν φοβόμαστε ξαστράπτοντα, πως τ σκοτάδι φοβται τ φς, γιατ ζομε κα κινούμαστε μέσα στ σκοτάδι. Τρομάζουμε στ θέα το καθαρο, γιατ συνηθίσαμε τς μαρες ποχρώσεις τς βρωμις μας πο φαντάζει καθαριότητα στ λασπωμένα κα λλήθωρα πνευματικά μας μάτια.
Σήμερα μς καλε κκλησία ν δομε σταυρωμένο τον αυτό μας, νεκρωθέντα τ μαρτί, νεκρ γι τν μαρτία κα τν κόσμο, γι ν χαρομε δικαίως κα τν νάστασή του μέσα στς κτνες τς θείας χάριτος. Σήμερα προσκυνομε τν Σταυρ κα προσπίπτουμε νώπιόν του, ζητντας π τν σταυρωθέντα Χριστ ν μς λεήσ κα ν μς παράσχ τ δύναμη, στε ν συνεχίσουμε τν ραο γνα κατ τν παθν, π τν ποο φείλουμε ν ξέλθουμε καθαροί, φωτεινοί, γιασμένοι, στ βαθμ πο ποδεχόμαστε συνειδητ τ κάλεσμα τς θυσίας το αυτο μας κα νταποκρινόμαστε, συσταυρούμενοι μ τν γαπημένο μας ησο.
Κάποτε ο κοινο γονες τς νθρωπότητος θέλησαν ν γευθον π τν παγορευμένο καρπ το ξύλου τς γνώσεως το καλο κα το κακο, γι ν προλάβουν δίχως καμία διάθεση ατοθυσίας ν γίνουν θεο χωρς τν Θεό. Τ βλέπουμε ατ πλέον στν ποχή μας, πο δυστυχς δν γαπ τν Σταυρό, μλλον τν πολεμ, ς δαιμονοκρατούμενη. Κα δν γαπ τν Σταυρό, γιατ μισε τν θυσία το πρ κόσμου θυσιασθέντος ν ατ, ησο Χριστο. Εναι ποχ πο προβάλλει μ κάθε τρόπο τν θυσία πρ τάχα τς δικαιοσύνης, πρ τάχα τς ερήνης, πρ τάχα τς λληλεγγύης, πρ τάχα τς νωσης τν λαν, μως εναι ποχ πο μισε θανάσιμα τν θυσία πρ τς καλς λλοιώσεως το νθρωπίνου προσώπου κα τς ξομοιώσεώς του μ τν ληθιν Σωτρα, ποχ ναντία Χριστο, ντίθετη μ Ατν κα τς νέργειές Του, ποχ ντίθεη, κατ το ντως νθρώπου κα τν καλν εκόνων Του. Ζομε στν ποχή, που ναμένεται νας ψευδομεσσίας, νας χριστς ξένος Σταυρο κατ τ πατερικς ρμηνευόμενο χ ξ σγμα τα τς ποκαλύψεως.
Σταυρς εναι πλο κατ το διαβόλου· μπροστά του φρίττει κα τρέμει πανστρατι τν δαιμόνων. Σταυρός, δελφοί μου, εναι μαχαίρι δίκοπο, πο σκισε τν κοιλι το δη κα λευθέρωσε τ κατομμύρια τν νεκρν, εναι κλειδ σωτηρίας, πο νοιξε τν κεκλεισμένη δέμ, εναι «δνδρον εσκιόφυλλον», κάτω π τ ποο βρίσκουν παρηγορι ο κουρασμένοι διαβάτες τς σκήσεως, εναι τ κατάρτι το πλοίου τς κκλησίας πο πορεύεται πρς τ λιμάνι τς νωθεν Βασιλείας.
Κυριακ τς Σταυροπροσκυνήσεως εναι κάλεσμα στν γιορτ το Σταυρο κα το σταυρώματος τν παθν μας. ς νταποκριθομε μ χαρά, γι ν χαρομε κα τν νάσταση, το Κυρίου κα τν δική μας.

π. Στυλιανός Μακρής 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...