ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΪΟΥ

Ύστερα από περίπου δύο μήνες θα μπορέσουμε από αυτή την Κυριακή 17/5 της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, να συμμετάσχουμε πάλι στη θεία Λειτουργία της ενορίας μας.

Όμως, ισχύουν ακόμα κάποια περιοριστικά μέτρα. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, να γνωρίζετε:

1. Παρακαλούμε πολύ ηλικιωμένους ανθρώπους ή κάποιους από τους συνανθρώπους μας που έχουν υποκείμενα νοσήματα (πνευμονολογικά, καρδιακά κλπ.) ή κάποιους που αυτή την εποχή αντιμετωπίζουν κρυολόγημα και βήχουν, να αποφύγουν προς το παρόν να έλθουν στο Ναό.

2. Τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις, υπάρχει μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός προσώπων που μπορούν να παρευρίσκονται στο Ναό. Αυτό σημαίνει ότι ίσως δεν χωρέσουν όλοι μέσα στον κυρίως Ναό και επίσης ότι δεν μπορούμε να κάτσουμε όπου θέλουμε.

3. Για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας, οι θέσεις είναι ήδη καθορισμένες. Ακολουθούμε λοιπόν, τις οδηγίες των Εκκλ. Επιτρόπων και των συνεργατών του Ναού (θα φέρουν διακριτικό σήμα για να τους αναγνωρίζετε) και καθόμαστε όπου μας υποδείξουν, ώστε να διευκολύνουμε την καλύτερη πρόσβαση όλων.

4. Ο Ναός μας θα ανοίξει την Κυριακή περίπου στις 6.30 το πρωί. Οι πρώτοι θα καταλάβουν θέσεις στον κυρίως Ναό. Νέες κοπέλες και κυρίες μπορούν να ανέβουν στον Γυναικονίτη ακολουθώντας κι εκεί τις οδηγίες των συνεργατών μας.

Οικογένειες μαζί με παιδιά ή κάποιοι μεγαλύτεροι άνθρωποι είναι προτιμότερο να εκκλησιαστούν στην ισόγεια αίθουσα του Ναού, όπου θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση με εικόνα και ήχο. Προφανώς οι οικογένειες θα καταλάβουν μαζί κάποιο χώρο. Δεν θα κάτσουν μεμονωμένα.

5. Όταν γεμίσει ο κυρίως Ναός και ο Γυναικονίτης, τότε θα οδηγούμαστε στην ισόγεια αἰθουσα του Ναού, όπου πάλι θα ακολουθούμε τις σχετικές οδηγίες, όμορφα και ήσυχα. Αν γεμίσει και η ισόγεια αίθουσα, τότε αναγκαστικά θα παραμείνουμε στον προαύλιο χώρο. Θα προσπαθήσουμε να υπάρχουν θείες Λειτουργίες και μέσα στην βδομάδα, ώστε να μπορούν να εκκλησιαστούν περισσότεροι.

6. Κεράκι μπορούμε να ανάψουμε είτε πάνω στο Ναό, είτε κάτω στο Παρεκκλήσι.

7. Σε κάθε είσοδο-έξοδο υπάρχουν αντισηπτικά και μαντηλάκια που μπορείτε να χρησιμοποιείτε.

8. Την ώρα της Θείας Κοινωνίας, όσοι βρίσκονται στον κυρίως Ναό και τον Γυναικονίτη, έχουν ετοιμαστεί και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά τηρώντας τις αποστάσεις, προς τον Σολέα, την Ωραία Πύλη.

Όσοι βρίσκονται στην ισόγεια αίθουσα και θέλουν να κοινωνήσουν, δεν θα μετακινηθούν. Θα κατέβει εκεί ο ιερέας.

Όσοι βρίσκονται έξω από τον Ιερό Ναό και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά προς την ισόγεια αίθουσα από τη είσοδο της οδού Θεομήτορος.

9. Όλοι θα θέλαμε να ήταν κάπως αλλιώς τα πράγματα, και να μην χρειάζονταν όλα αυτά. Όμως οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Και να θυμόμαστε πάντα ότι δίνουμε «εξετάσεις» αξιοπρέπειας, σεβασμού και πίστης.

10. Ζητούμε συγγνώμη και ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ να ακολουθήσετε πιστά τις παραπάνω οδηγίες.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Τρίτη, 15 Δεκεμβρίου 2015

Τί λατρεύουμε καί τί προσκυνοῦμε;


Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκης

Στήν Ἐκκλησία πηγαίνουμε γιά νά λατρεύσουμε τόν Κύριό μας Ἰησοῦ Χριστό. Τό ὄνομα τοῦ Κυρίου μας εἶναι μεγάλο καί εἶναι ἀπαραίτητο νά Τόν ἔχουμε στό νοῦ μας καί νά Τόν προσκυνοῦμε.
Τιμᾶμε ἐμεῖς οἱ ὀρθόδοξοι καί τούς ἁγίους, πού ὅλοι ὑπῆρξανΧριστοδείκτες. Τούς τιμᾶμε καί γιά νά τούς μιμηθοῦμε. Καί τάλείψανά τους τιμᾶμε πρεπόντως, ὄχι φυσικά πρωτίστως. Πρῶτο εἶναι τό Εὐαγγέλιο καί ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ καί ἀκολούθως ἄλλα εὐλαβῆ ἐνθυμήματα. Λέει ὁ ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν τιμή τῶν λειψάνων:

«Μετά την διά τοῦ λόγου δύναμιν, δευτέραν ἔχουσι τάξιν οἱ τῶν ἁγίων τάφοι, πρός τό διεγείρειν εἰς τόν ἴσον ζήλον τάς τῶν θεωμένων αὐτούς ψυχάς καί εἴπου τις ἐπιστῇ θήκῃ τοιαύτῃ καί τῆς ἐνεργείας εὐθέως ταύτης σαφῆ λαμβάνει τήν αἴσθησιν» (Ε.Π.Ε. 34,474).

Μετάφρασις: Πρώτη εἶναι ἡ δύναμις τοῦ κηρύγματος. Δεύτερη θέσι ἔχουν οἱ τάφοι τῶν ἁγίων, στό νά διεγείρουν σέ ἴσο ζῆλο πρός τή ζωή τῶν ἁγίων. Νά διεγείρουν τίς ψυχές ἐκείνων, πού πηγαίνουν καί βλέπουν τούς τάφους. Ὅπου δέ ὑπάρχει κάποια λειψανοθήκη, ἀμέσως οἱ ψυχές αἰσθάνονται ὁλοφάνερα τίς θαυμαστές ἐνέργειές της.

• Κάποτε ὑπῆρχαν σέ ἱερούς τόπους, ναούς ἤ μοναστήρια, λείψανα. Ἀλλ’ οὕτε τά ἐκμεταλλεύονταν, οὕτε εὐκαίρως ἀκαίρως τά ἔβγαζαν στούς δρόμους. Τήν ἡμέρα τῆς ἑορτῆς τοῦ ἁγίου, πού βρισκόταν λείψανο, τό ἔβγαζε ὁ λειτουργός ἀπό τό ἱερό βῆμα, στούς αἴνους, τό ἀσπάζονταν μέ εὐλάβεια οἱ ἐκκλησιαζόμενοι (μοναχοί καί λαϊκοί) καί ἀμέσως τό ἀπέσυραν στή θέσι του.


• Τώρα παρατηρεῖται κατάχρησις τῆς τιμῆς τῶν λειψάνων. Γίνονται πομπώδεις μεταφορές. Ἐκτίθενται λείψανα στό κέντρο τοῦ ναοῦ γιά πολλές ἡμέρες (σάν νά τιμῶν­ται περισσότερο καί ἀπό τό... Ἅγιο Ποτήριο!). Ἀποπροσανατολίζεται ὁ χριστιανός ἀπό τό πρωταρχικό του ἔργο στό ναό, πού εἶναι ἡ προσευχή, ἡ καινή διδαχή καί ἡ θεία Κοινωνία.

• Ἕνας ἀθέμιτος ἀνταγωνισμός παρατηρεῖται: Ποιός μητροπολίτης ἤ ποιός προϊστάμενος ναοῦ θά συμφωνήση μέ μοναστήρια ἤ ἄλλα προσκυνήματα, νά φέρη στήν περιφέρειά του περισσότερα λείψανα, ὀνομαστές εἰκόνες τῆς Παναγίας (ἀντίγραφα ὡς ἐπί τό πλεῖστον...) καί νά διαφημίση τόν ἐρχομό τους καί τό ὀργανωτικό πρόγραμμα!!!

Τό θέμα δέν εἶναι μόνο τό οἰκονομικό, πού πολλές φορές συνάγονται οὐκ ὀλίγα χρήματα. Τό θέμα κυρίως εἶναι πνευματικό καί θεολογικό. Δημιουργεῖται ἡ ψευδαί­σθησις στό λαό, ὅτι τακτοποιήθηκε μέ τόν Θεό καί τή συνείδησί του, προσκυνώντας κάποιο λείψανο, ἀμφιβόλου κάποτε γνησιότητας. Καί προβάλλεται ἕνας μαγικός τρόπος εὐλαβείας καί σωτηρίας.

• Τώρα τελευταῖα δέν ἔχουμε μόνο ἀθρόες ὑποδοχές λειψάνων καί εἰκόνων, ἀλλ’ ἔχουμε καί ὑποδοχές καί προσκυνήματα ἀντικειμένων ἤ ἐνδυμάτων ἁγίων, κυρίως νεο­φανῶν.

Στήν ἕδρα νησιώτικης Μητροπόλεως ἔτρεξαν πολλοί νά προσκυνήσουν τήν «παντόφλα» (ἐμβάδα) τοῦ ἁγίου (τάδε)! Σέ μεγάλη πόλι τῆς Βορείου Ἑλλάδος ἔτρεξαν χιλιάδες νά προσκυνήσουν τό «ρασάκι» τοῦ τάδε νεοφανοῦς ἁγίου! Ἀλλοῦ ἔτρεξαν νά προσκυνήσουν τό σκουφάκι του, ἄλλου τή φανέλλα του καί ἀλλοῦ τόν τόπο, ὅπου ὁ ἅγιος ὑπηρέτησε... στρατιώτης!!!

• Τελικά θά μεταβάλλουμε τήν Ἐκκλησία τού Σταυροῦ καί τῆς Ἀναστάσεως σέ θρησκεία τῆς... παντόφλας, τοῦ σκούφου, τοῦ ράσου, τῆς φανέλλας!
Εὐλαβώς παρακαλοῦμε τήν Ἱ. Σύνοδο νά παρέμβη. Διότι πίσω ἀπό ὅλα αὐτά δέν κρύβεται τυπολατρεία μόνον, ἀλλά κάποτε καί «εὐσεβής» ἀπάτη καί ἀγυρτεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...