ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΪΟΥ

Ύστερα από περίπου δύο μήνες θα μπορέσουμε από αυτή την Κυριακή 17/5 της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, να συμμετάσχουμε πάλι στη θεία Λειτουργία της ενορίας μας.

Όμως, ισχύουν ακόμα κάποια περιοριστικά μέτρα. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, να γνωρίζετε:

1. Παρακαλούμε πολύ ηλικιωμένους ανθρώπους ή κάποιους από τους συνανθρώπους μας που έχουν υποκείμενα νοσήματα (πνευμονολογικά, καρδιακά κλπ.) ή κάποιους που αυτή την εποχή αντιμετωπίζουν κρυολόγημα και βήχουν, να αποφύγουν προς το παρόν να έλθουν στο Ναό.

2. Τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις, υπάρχει μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός προσώπων που μπορούν να παρευρίσκονται στο Ναό. Αυτό σημαίνει ότι ίσως δεν χωρέσουν όλοι μέσα στον κυρίως Ναό και επίσης ότι δεν μπορούμε να κάτσουμε όπου θέλουμε.

3. Για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας, οι θέσεις είναι ήδη καθορισμένες. Ακολουθούμε λοιπόν, τις οδηγίες των Εκκλ. Επιτρόπων και των συνεργατών του Ναού (θα φέρουν διακριτικό σήμα για να τους αναγνωρίζετε) και καθόμαστε όπου μας υποδείξουν, ώστε να διευκολύνουμε την καλύτερη πρόσβαση όλων.

4. Ο Ναός μας θα ανοίξει την Κυριακή περίπου στις 6.30 το πρωί. Οι πρώτοι θα καταλάβουν θέσεις στον κυρίως Ναό. Νέες κοπέλες και κυρίες μπορούν να ανέβουν στον Γυναικονίτη ακολουθώντας κι εκεί τις οδηγίες των συνεργατών μας.

Οικογένειες μαζί με παιδιά ή κάποιοι μεγαλύτεροι άνθρωποι είναι προτιμότερο να εκκλησιαστούν στην ισόγεια αίθουσα του Ναού, όπου θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση με εικόνα και ήχο. Προφανώς οι οικογένειες θα καταλάβουν μαζί κάποιο χώρο. Δεν θα κάτσουν μεμονωμένα.

5. Όταν γεμίσει ο κυρίως Ναός και ο Γυναικονίτης, τότε θα οδηγούμαστε στην ισόγεια αἰθουσα του Ναού, όπου πάλι θα ακολουθούμε τις σχετικές οδηγίες, όμορφα και ήσυχα. Αν γεμίσει και η ισόγεια αίθουσα, τότε αναγκαστικά θα παραμείνουμε στον προαύλιο χώρο. Θα προσπαθήσουμε να υπάρχουν θείες Λειτουργίες και μέσα στην βδομάδα, ώστε να μπορούν να εκκλησιαστούν περισσότεροι.

6. Κεράκι μπορούμε να ανάψουμε είτε πάνω στο Ναό, είτε κάτω στο Παρεκκλήσι.

7. Σε κάθε είσοδο-έξοδο υπάρχουν αντισηπτικά και μαντηλάκια που μπορείτε να χρησιμοποιείτε.

8. Την ώρα της Θείας Κοινωνίας, όσοι βρίσκονται στον κυρίως Ναό και τον Γυναικονίτη, έχουν ετοιμαστεί και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά τηρώντας τις αποστάσεις, προς τον Σολέα, την Ωραία Πύλη.

Όσοι βρίσκονται στην ισόγεια αίθουσα και θέλουν να κοινωνήσουν, δεν θα μετακινηθούν. Θα κατέβει εκεί ο ιερέας.

Όσοι βρίσκονται έξω από τον Ιερό Ναό και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά προς την ισόγεια αίθουσα από τη είσοδο της οδού Θεομήτορος.

9. Όλοι θα θέλαμε να ήταν κάπως αλλιώς τα πράγματα, και να μην χρειάζονταν όλα αυτά. Όμως οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Και να θυμόμαστε πάντα ότι δίνουμε «εξετάσεις» αξιοπρέπειας, σεβασμού και πίστης.

10. Ζητούμε συγγνώμη και ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ να ακολουθήσετε πιστά τις παραπάνω οδηγίες.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Παρασκευή, 7 Αυγούστου 2015

Φάρμακα καί Γιατροσόφια – Κομπογιαννῖτες.

Του Κωνσταντίνου Ερρίπη, θεολόγου - Καρδιολόγου  

Ἐρωτήματα
Σέ τί διαφέρει ἕνα φάρμακο ἀπό ἕνα γιατροσόφι; 

Εἶναι δραστικά τά γιατροσόφια ἤ πρόκειται περί ἀπάτης; 

Μήπως οἱ γιατροί τά ἀντιμάχονται, ἐπειδή τά θεωροῦν ἀνταγωνιστικά;

Ἔχουν θεραπευθεῖ μέ αὐτά ἀσθενεῖς, τούς ὁποίους ἀδυνατοῦσαν νά θεραπεύσουν οἱ γιατροί;
Μήπως τά περισσότερα φάρμακα ἀπό φυτά δέν ἔχουν προέλθει;
Ἀπαντήσεις
Τό φάρμακο εἶναι δραστική οὐσία, ἡ ὁποία ὑπεισέρχεται στόν ὀργανισμό καί τοῦ διαφοροποιεῖ τήν λειτουργία πρός ὄφελος τοῦ ἀσθενοῦς.Τό φάρμακο εἶναι φαρμάκι. Εἶναι ξένο πρός τόν ὀργανισμό, γι’ αὐτό καί θέλει μεγάλη προσοχή. Ἐάν δώσεις λιγώτερο δέν θεραπεύει, ἐάν δώσεις περισσότερο κάνεις κακό ἤ καί σκοτώνεις.

Τό ἴδιο καί τό γιατροσόφι, φάρμακο εἶναι κι αὐτό, μέ τίς ἑξῆς ὅμως διαφορές:
- Ὑπάρχει περίπτωση νά εἶναι ἕνα ἀδρανές ὑγρό, σκέτη ἀπάτη. Αὐτός πού στό πουλάει δέν ἐλέγχεται ἀπό κανένα. Τό ἴδιο καί ἐκεῖνος πού ἴσως σοῦ τό χαρίσει (τοῦ ἀρκεῖ τό ἀξίωμα τοῦ γιατροῦ!).
- Ἐάν εἶναι δραστική οὐσία, τότε: σέ ποιές δόσεις θά πρέπει νά τό πάρει ὁ καθένας καί γιά πόσο χρονικό διάστημα; θά πρέπει νά ἐπαναλάβει τήν θεραπεία; μήπως ἀντενδείκνυται μέ τά ἄλλα φάρμακα πού τυχόν παίρνει; μήπως ἐπηρεάζει δυσμενῶς ἄλλες νόσους, ἀπό τίς ὁποῖες τυχόν πάσχει (νεφρική ἀνεπάρκεια, σακχ. διαβήτης, ἀρτηριακή ὑπέρταση, ἀρρυθμία, κλπ.).

Ἄρα
Καί σπουδαία φαρμακευτική οὐσία νά περιέχει τό γιατροσόφι, δέν εἶναι «τιτλοποιημένο». Δέν γνωρίζεις δηλαδή τή δοσολογία του, τίς παρενέργειές του, τίς ἀντενδείξεις του, κλπ. Πέραν τούτου ποτέ δέν εἶσαι σίγουρος γιά τόν τρόπο παρασκευῆς του. Ἀπό ποῦ ἔγινε ἡ συλλογή τοῦ φυτοῦ, ἐάν τό δοχεῖο πού περιέχει τό ὑγρό εἶναι καθαρό, κλπ.
Μπορεῖς νά ἐμπιστευθεῖς μόνο τά γιατροσόφια, τά ὁποῖα ἡ παράδοση καί ἡ πεῖρα ἐτῶν τά ἔχει καθιερώσει ἀλλά καί πάλι μέ ἐπιφύλαξη. Ἄς μή ξεχνάμε τίς βεντοῦζες!
Ὑπάρχουν ἀσθένειες περιοδικά ἐμφανιζόμενες (κολίτιδες, γαστρίτιδες, αἱμορροΐδες, κεφαλαλγίες, κλπ). Ἐάν τύχει νά βελτιωθεῖ ἀπό μόνη της ἡ νόσος τήν ἐποχή πού παίρνει ὁ ἀσθενής καί γιατροσόφι, τότε ἄντε νά τοῦ τό βγάλεις ἀπό τό νοῦ, ὅτι δέν ἔγινε καλά ἀπό αὐτό!

Κομπογιαννῖτες
Ἦταν γιατροί ἐπί Τουρκοκρατίας πού πουλοῦσαν γιατροσόφια. Δύο ἦταν τά χαρακτηριστικά τους. Πρῶτον ὅτι εἶχαν πάντοτε μαζί τους ἔνα μαντήλι δεμένο κόπμο, μέσα στό ὁποῖο εἶχαν τά θεραπευτικά τους βότανα καί δεύτερον διέδιδαν ὅτι προήρχοντο ὅλοι τους ἀπό τήν πρωτεύουσα τῆς Ἠπείρου τά Γιάννενα, γιά νά τούς προσδώσει κῦρος. Κόμπο – Γιαννιῶτες, Κομπογιαννῖτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...