"Όταν ο Χριστός μας 2000 χρόνια πριν έλεγε στους μαθητές και Αποστόλους του να πάνε σ’ όλη τη γη και να διαδώσουν το Ευαγγέλιο της σωτηρίας (Ματθ. 28, 19) είναι βέβαιο ότι γνώριζε ήδη πως η ανθρώπινη εφευρετικότητα θα άνοιγε νέους ορίζοντες προκειμένου να καταργήσει τις αποστάσεις, να διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων και άρα να αυξήσει την διεισδυτικότητα του Θείου Λόγου.
Σήμερα μπροστά στην πραγματικότητα της απίστευτης διάδοσης των νέων τεχνολογιών και κυρίως της προσβασιμότητας στο ίντερνετ από εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπων σ’ όλο τον πλανήτη είναι προφανές ότι η έννοια του ευαγγελισμού δηλαδή της διάδοσης του Λόγου του Θεού στα μήκη και τα πλάτη της γης αποκτά και νέες διαστάσεις και προοπτικές.
To internet αποτελεί ένα μοναδικό «εργαλείο» για την προσέγγιση ειδικά των νέων ανθρώπων, ένα συγκλονιστικό περιβάλλον στο οποίο οι νέες ιδέες και βέβαια οι πάντα επίκαιρες αξίες του Ευαγγελίου μπορούν να βρουν γόνιμο έδαφος να ανθίσουν".

Τρίτη, 3 Απριλίου 2012

Ἡ ἀλήθεια γιά τήν "κουφή" ἑβδομάδα

Συχνά ἀκοῦμε τήν ἄποψη ὅτι  ἡ ἑβδομάδα πού διανύουμε (πρίν δηλαδή τή Μεγάλη Ἑβδομάδα) ἀποκαλεῖται "κουφή" ἤ "βουβή" ἐπειδή δέν ὑπάρχουν ἀκολουθίες ἐν ἀναμονή τῶν Παθῶν. Εἶναι ὅμως ἀληθές αὐτό;

Ὁ εὐσεβής λαός ἀποκαλεῖ συχνά τήν ἑβδομάδα αὐτή «κουφή» ἡ «βουβή» μέ μοναδική δικαιολογία ὅτι τήν Ἑβδομάδα αὐτή δέν τελοῦνται Ἀκολουθίες καί ὡς ἐκ τούτου δέν χτυποῦν οἱ καμπάνες τῶν ἱερῶν ναῶν. Ἡ πραγματικότητα ὅμως εἶναι ἀρκετά διαφορετική. Ἀρκεῖ νά ρίξει κανείς μία ματιά στά Λειτουργικά βιβλία τῆς Ἐκκλησίας μας γιά νά πεισθεῖ ὅτι, ὄχι «βουβή» καί «κουφή» δέν εἶναι αὐτή ἡ Ἑβδομάδα ἀλλά ἀντίθετα εἶναι  πλήρης μηνυμάτων καί θεολογικῶν ἐννοιῶν γύρω ἀπό τό Μυστήριο τοῦ θανάτου ἐν ὄψει ἄλλωστε καί τῆς ἑορτῆς τῆς ἀνάστασης τοῦ Λαζάρου. Παλαιότερα ἡ παραπάνω λαθεμένη ἄποψη γιά τήν "κουφή" ἑβδομάδα ἐκαλλιεργεῖτο καί ἀπό τούς ἴδιους τους ἱερεῖς σάν μία δικαιολογημένη ἴσως προσπάθεια γιά λίγη ξεκούραση λίγο πρίν τόν μεγάλο κόπο τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Ἑβδομάδος. Τό Τυπικό της Ἐκκλησίας μᾶς ὑπαγορεύει καί....
 αὐτήν τήν Ἑβδομάδα τίς Ἀκολουθίες πού τελοῦνται καθ’ ὅλη τή διάρκεια τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς. Δηλ. Ὄρθρο, Ὧρες καί Ἑσπερινό, τό Μεγάλο Ἀπόδειπνο τό ἀπόγευμα, τήν Προηγιασμένη Θ.Λειτουργία τήν Τετάρτη καί τήν Παρασκευή καθώς καί τό Μικρό Ἀπόδειπνο μέ τόν κανόνα τοῦ Ἁγίου Λαζάρου τήν Παρασκευή τό ἀπόγευμα. Ἡ μοναδική Ἀκολουθία πού ἀπουσιάζει εἶναι ἡ Ἀκολουθία τῶν Χαιρετισμῶν  τῆς Παναγίας ἡ ὁποία ἀποτελεῖ καί τήν μοναδική χαρμόσυνη νότα στήν πένθιμη περίοδο πού διανύουμε. Τό γεγονότς ὅτι δέν τελεῖται ἡ χαρμόσυνη  Ἀκολουθία τῶν Χαιρετισμῶν τήν Ἑβδομάδα αὐτή,  ὁδήγησε ἴσως στήν παρεξήγηση. 

2 σχόλια:

  1. Διαφωτιστική η παραπάνω ανάρτηση.Όντως υπήρχε άγνοια της πραγματικότητας, για τη συγκεκριμένη εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πλησιάζει Πάσχα. Ημέρα Αγάπης. Για να δούμε θα ακούσουμε και φέτος τους ιερείς ανά την Ελλάδα να λένε: «Δώστε αγάπη στον συνάνθρωπο». (Λες και η αγάπη είναι αντικείμενο). «Αν δεν αγαπάμε τον πλησίον δε θα μας αγαπά ο Θεός». (Αστυνομική αντίληψη). Συνειδητοποιούν άραγε, σε ποιους απευθύνονται; Ο περισσότερος κόσμος έχει μεγαλώσει γαλουχούμενος, με λάθος ερμηνεία της αγάπης
    Να παραθέσω τον χιλιοειπωμένο διάλογο μάνας-παιδιού:
    Π: Θέλω κι άλλες καραμέλες.
    Μ: Όχι, δε θα φας.
    Π: Θέλω, θέλω, θέλω.
    Μ: Όχι.
    Π: Ε, τότε δε σε αγαπάω.
    Μ: ………..
    Π: Μαμά δε σε αγαπάω.
    Μ: Ε, τότε ούτε εγώ σε αγαπάω!!!
    Ο γονιός μεγαλώνει τα παιδιά του λέγοντας- δείχνοντας με τον τρόπο του: Σε αγαπάω, σε φροντίζω, σε προσέχω. Για όλα αυτά, ζητάω καθημερινή υποταγή. Στα δε γεράματα, πρέπει να με αγαπάς, να με φροντίζεις, να με προσέχεις. Όταν μάλιστα δεν τα καταφέρνει όλα αυτά, το ενήλικο πλέον παιδί του, το τρώνε επιπλέον και οι τύψεις, που δεν είναι συνεπές, στην ανταπόδοση αυτή, που του την όρισαν ως αγάπη.
    Απ’ όσο ξέρω ένα από τα λειτουργήματα της εκκλησίας είναι και το διδακτικό. Ας την ΔΙΔΑΞΕΙ λοιπόν την αγάπη. Ας μάθει στον κόσμο της ότι το πνεύμα της είναι να καταλαβαίνουμε ότι αγάπη είναι προσφορά χωρίς αντάλλαγμα. Ότι δεν είναι συναλλαγή. Ότι συμφέρον μας είναι να δίνουμε και όχι να παίρνουμε.
    Δικαίωμα του καθενός βέβαια είναι να επιλέξει την αγάπη η την συναλλαγή. Υποχρέωσή του είναι όμως να παραδεχτεί ότι βρίσκονται σε διαφορετικά επίπεδα.
    Σκέφτηκα να μη σας στερήσω το καυστικό πνεύμα μου. Δεν περιμένω να με αντιπαθήσετε αμέσως, πάρτε το χρόνο σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...