ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΪΟΥ

Ύστερα από περίπου δύο μήνες θα μπορέσουμε από αυτή την Κυριακή 17/5 της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, να συμμετάσχουμε πάλι στη θεία Λειτουργία της ενορίας μας.

Όμως, ισχύουν ακόμα κάποια περιοριστικά μέτρα. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, να γνωρίζετε:

1. Παρακαλούμε πολύ ηλικιωμένους ανθρώπους ή κάποιους από τους συνανθρώπους μας που έχουν υποκείμενα νοσήματα (πνευμονολογικά, καρδιακά κλπ.) ή κάποιους που αυτή την εποχή αντιμετωπίζουν κρυολόγημα και βήχουν, να αποφύγουν προς το παρόν να έλθουν στο Ναό.

2. Τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις, υπάρχει μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός προσώπων που μπορούν να παρευρίσκονται στο Ναό. Αυτό σημαίνει ότι ίσως δεν χωρέσουν όλοι μέσα στον κυρίως Ναό και επίσης ότι δεν μπορούμε να κάτσουμε όπου θέλουμε.

3. Για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας, οι θέσεις είναι ήδη καθορισμένες. Ακολουθούμε λοιπόν, τις οδηγίες των Εκκλ. Επιτρόπων και των συνεργατών του Ναού (θα φέρουν διακριτικό σήμα για να τους αναγνωρίζετε) και καθόμαστε όπου μας υποδείξουν, ώστε να διευκολύνουμε την καλύτερη πρόσβαση όλων.

4. Ο Ναός μας θα ανοίξει την Κυριακή περίπου στις 6.30 το πρωί. Οι πρώτοι θα καταλάβουν θέσεις στον κυρίως Ναό. Νέες κοπέλες και κυρίες μπορούν να ανέβουν στον Γυναικονίτη ακολουθώντας κι εκεί τις οδηγίες των συνεργατών μας.

Οικογένειες μαζί με παιδιά ή κάποιοι μεγαλύτεροι άνθρωποι είναι προτιμότερο να εκκλησιαστούν στην ισόγεια αίθουσα του Ναού, όπου θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση με εικόνα και ήχο. Προφανώς οι οικογένειες θα καταλάβουν μαζί κάποιο χώρο. Δεν θα κάτσουν μεμονωμένα.

5. Όταν γεμίσει ο κυρίως Ναός και ο Γυναικονίτης, τότε θα οδηγούμαστε στην ισόγεια αἰθουσα του Ναού, όπου πάλι θα ακολουθούμε τις σχετικές οδηγίες, όμορφα και ήσυχα. Αν γεμίσει και η ισόγεια αίθουσα, τότε αναγκαστικά θα παραμείνουμε στον προαύλιο χώρο. Θα προσπαθήσουμε να υπάρχουν θείες Λειτουργίες και μέσα στην βδομάδα, ώστε να μπορούν να εκκλησιαστούν περισσότεροι.

6. Κεράκι μπορούμε να ανάψουμε είτε πάνω στο Ναό, είτε κάτω στο Παρεκκλήσι.

7. Σε κάθε είσοδο-έξοδο υπάρχουν αντισηπτικά και μαντηλάκια που μπορείτε να χρησιμοποιείτε.

8. Την ώρα της Θείας Κοινωνίας, όσοι βρίσκονται στον κυρίως Ναό και τον Γυναικονίτη, έχουν ετοιμαστεί και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά τηρώντας τις αποστάσεις, προς τον Σολέα, την Ωραία Πύλη.

Όσοι βρίσκονται στην ισόγεια αίθουσα και θέλουν να κοινωνήσουν, δεν θα μετακινηθούν. Θα κατέβει εκεί ο ιερέας.

Όσοι βρίσκονται έξω από τον Ιερό Ναό και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά προς την ισόγεια αίθουσα από τη είσοδο της οδού Θεομήτορος.

9. Όλοι θα θέλαμε να ήταν κάπως αλλιώς τα πράγματα, και να μην χρειάζονταν όλα αυτά. Όμως οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Και να θυμόμαστε πάντα ότι δίνουμε «εξετάσεις» αξιοπρέπειας, σεβασμού και πίστης.

10. Ζητούμε συγγνώμη και ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ να ακολουθήσετε πιστά τις παραπάνω οδηγίες.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Κυριακή, 22 Σεπτεμβρίου 2019

... Σαν τον πρωτόπλαστο αθώο Αδάμ

Αποτέλεσμα εικόνας για Η Ζωοφιλία των Αγίων και η Αγιοφιλία των ζώων


Ο λύκος και η τάξι της φιλοξενίας

Ένας λύκος πήγε κάποτε στην είσοδο του σπηλαίου, όπου κατοικούσε ο Όσιος Θεόδωρος ο Συκεώτης με τον μαθητή του Μαρτίνο. Βγαίνοντας έξω ο Μαρτίνος, αντίκρυσε τον λύκο, τρόμαξε και τρέμοντας έτρεξε να το πη στον Όσιο. 

Εκείνος χαμογέλασε ήρεμα και του είπε:

-Μη φοβάσαι, δειλέ! Ο λύκος δεν ήρθε να μας κακοποιήση, αλλά, όπως κι εσύ, έχει κι αυτός ανάγκη από τροφή. Πάρε λοιπόν λίγο από το φαγητό μας και δώσε του. Έτσι θα εφαρμόσουμε την ευσπλαγχνία και στα άγρια ζώα.

Ο Μαρτίνος πήρε ψωμί και ένα μήλο, όπως συνήθιζε να κάνη όταν περνούσαν από το σπήλαιο οδοιπόροι, και πλησίασε την είσοδο. Πέταξε στον λύκο μόνο το μήλο και τον έδιωχνε. 

Εκείνος όμως δεν έφευγε. Περίμενε και κάτι ακόμη, λες και γνώριζε το θηρίο την συνήθεια του Γέροντα, να δίνη στους περαστικούς μήλο και ψωμί. Του έριξε τότε ο Μαρτίνος και το ψωμί, και μόνο τότε ο λύκος έφυγε.

ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ


Σαν τον πρωτόπλαστο αθώο Αδάμ

Ο Όσιος Παύλος της Ομπνόρας (1317-1429), διψώντας ακατάπαυστα για την ασκητική ζωή, κατέφυγε σε μία εντελώς απρόσιτη περιοχή των απέραντων ρωσσικών δασών.

Εκεί διάλεξε για κατοικία του την κουφάλα μιας γέρικης φλαμουριάς και πέρασε τρία χρόνια δοξολογώντας τον Θεό μαζί με τ’ αγριοπούλια!

Την ίδια εποχή, πέντε χιλιόμετρα μακρύτερά του, ασκήτευε ο Όσιος Σέργιος του Νούρμα. Ακούγοντας για τους πνευματικούς αγώνες του Οσίου Παύλου, ξεκίνησε να τον συναντήση. Όταν τον βρήκε, αντίκρυσε ένα θέαμα θαυμαστό: 

Ένα πλήθος από πουλιά περικύκλωνε τον Όσιο. Τα μικρότερα μάλιστα ανέβαιναν στους ώμους και στο κεφάλι του και αυτός τα έτρεφε με τα χέρια. Κοντά του μία αρκούδα περίμενε κι αυτή την τροφή της. Αλεπούδες, κουνέλια και άλλα ζώα περιφέρονταν χωρίς έχθρα και ανταγωνισμούς μεταξύ τους και χωρίς να φοβούνται την αρκούδα.

Ήταν μία θαυμαστή εικόνα, που θύμιζε τον πρωτόπλαστο αθώο Αδάμ στον Παράδεισο. Μία εξαίσια φανέρωσι της κυριαρχίας του ανθρώπου πάνω στην δημιουργία!


Η ΘΗΒΑΪΔΑ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ

***

Από το βιβλίο: Η Ζωοφιλία των Αγίων και η Αγιοφιλία των ζώων.
Επιμέλεια, Σίμωνος μοναχού.

Εκδόσεις «Ο Αγιος Στέφανος»
ΑΘΗΝΑΙ 2006

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...