ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΪΟΥ

Ύστερα από περίπου δύο μήνες θα μπορέσουμε από αυτή την Κυριακή 17/5 της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, να συμμετάσχουμε πάλι στη θεία Λειτουργία της ενορίας μας.

Όμως, ισχύουν ακόμα κάποια περιοριστικά μέτρα. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, να γνωρίζετε:

1. Παρακαλούμε πολύ ηλικιωμένους ανθρώπους ή κάποιους από τους συνανθρώπους μας που έχουν υποκείμενα νοσήματα (πνευμονολογικά, καρδιακά κλπ.) ή κάποιους που αυτή την εποχή αντιμετωπίζουν κρυολόγημα και βήχουν, να αποφύγουν προς το παρόν να έλθουν στο Ναό.

2. Τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις, υπάρχει μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός προσώπων που μπορούν να παρευρίσκονται στο Ναό. Αυτό σημαίνει ότι ίσως δεν χωρέσουν όλοι μέσα στον κυρίως Ναό και επίσης ότι δεν μπορούμε να κάτσουμε όπου θέλουμε.

3. Για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας, οι θέσεις είναι ήδη καθορισμένες. Ακολουθούμε λοιπόν, τις οδηγίες των Εκκλ. Επιτρόπων και των συνεργατών του Ναού (θα φέρουν διακριτικό σήμα για να τους αναγνωρίζετε) και καθόμαστε όπου μας υποδείξουν, ώστε να διευκολύνουμε την καλύτερη πρόσβαση όλων.

4. Ο Ναός μας θα ανοίξει την Κυριακή περίπου στις 6.30 το πρωί. Οι πρώτοι θα καταλάβουν θέσεις στον κυρίως Ναό. Νέες κοπέλες και κυρίες μπορούν να ανέβουν στον Γυναικονίτη ακολουθώντας κι εκεί τις οδηγίες των συνεργατών μας.

Οικογένειες μαζί με παιδιά ή κάποιοι μεγαλύτεροι άνθρωποι είναι προτιμότερο να εκκλησιαστούν στην ισόγεια αίθουσα του Ναού, όπου θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση με εικόνα και ήχο. Προφανώς οι οικογένειες θα καταλάβουν μαζί κάποιο χώρο. Δεν θα κάτσουν μεμονωμένα.

5. Όταν γεμίσει ο κυρίως Ναός και ο Γυναικονίτης, τότε θα οδηγούμαστε στην ισόγεια αἰθουσα του Ναού, όπου πάλι θα ακολουθούμε τις σχετικές οδηγίες, όμορφα και ήσυχα. Αν γεμίσει και η ισόγεια αίθουσα, τότε αναγκαστικά θα παραμείνουμε στον προαύλιο χώρο. Θα προσπαθήσουμε να υπάρχουν θείες Λειτουργίες και μέσα στην βδομάδα, ώστε να μπορούν να εκκλησιαστούν περισσότεροι.

6. Κεράκι μπορούμε να ανάψουμε είτε πάνω στο Ναό, είτε κάτω στο Παρεκκλήσι.

7. Σε κάθε είσοδο-έξοδο υπάρχουν αντισηπτικά και μαντηλάκια που μπορείτε να χρησιμοποιείτε.

8. Την ώρα της Θείας Κοινωνίας, όσοι βρίσκονται στον κυρίως Ναό και τον Γυναικονίτη, έχουν ετοιμαστεί και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά τηρώντας τις αποστάσεις, προς τον Σολέα, την Ωραία Πύλη.

Όσοι βρίσκονται στην ισόγεια αίθουσα και θέλουν να κοινωνήσουν, δεν θα μετακινηθούν. Θα κατέβει εκεί ο ιερέας.

Όσοι βρίσκονται έξω από τον Ιερό Ναό και επιθυμούν να μεταλάβουν, θα μετακινηθούν προσεκτικά προς την ισόγεια αίθουσα από τη είσοδο της οδού Θεομήτορος.

9. Όλοι θα θέλαμε να ήταν κάπως αλλιώς τα πράγματα, και να μην χρειάζονταν όλα αυτά. Όμως οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Και να θυμόμαστε πάντα ότι δίνουμε «εξετάσεις» αξιοπρέπειας, σεβασμού και πίστης.

10. Ζητούμε συγγνώμη και ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ να ακολουθήσετε πιστά τις παραπάνω οδηγίες.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Πέμπτη, 30 Νοεμβρίου 2017

Ο δεύτερος πειρασμὸς της Εκκλησίας - Κενοδοξία

Η μάχη δόθηκε στην έρημο. Εκεί όπου ο Χριστός μας κονταροχτυπήθηκε με το πνεύμα του κακού, αμέσως μετά τη Βάπτισή Του στον Ιορδάνη από τον Τίμιο Πρόδρομο.

Σαράντα μερόνυχτα έμεινε τελείως νηστικός. Το τέρας της κολάσεως λύσσαξε. Μετά την τεσσαρακοστή μέρα, κι ενώ η πείνα εκδηλώθηκε βίαιη, το φθονερό φίδι Τον υπέβαλε σε τρείς πειρασμούς. Περιγράφονται λεπτομερώς α­πό τους ιερούς ευαγγελιστές Ματθαίο και Λουκά, με μικρή διαφορά στη σειρά· ο δεύτερος στο Ματθαίο παρουσιάζεται τρίτος από τον Λουκά.

Ο κατά τον Ματθαίο δεύτερος πειρασμός δεν ήταν στιγμιαίος· ακολούθησε τον Κύριο καθόλη τη διάρκεια της δράσεώς Του και κορυφώθηκε πάνω στο Σταυρό, στο Γολγοθά. 
Ήταν ο πειρασμός του εντυπωσιασμού.

Ύπουλος και φοβερός.

Ο διάβολος ανέβασε τον Κύριο «εις το πτερύγιον του ιερού»· στην άκρη της στέγης του μεγάλου Ναού στην Ιερουσαλήμ, και Τον παρακίνησε να πέσει από εκεί, ώστε, κατά τη βεβαίωση της Αγίας Γραφής, άγγελοι να Τον πιάσουν: «ει υιός εί του Θεού, βάλε σεαυτόν κάτω· γέγραπται γάρ ότι τοίς αγγέλοις αυτού εντελείται περί σού, και επί χειρών αρούσί σε, μήποτε προσκόψης πρός λίθον τον πόδα σου» (Ματθ. δ΄ 6). Τον παρακινούσε δηλαδή να κάνει ένα θαύμα εντυπωσιασμού, για να καταπλήξει τους ανθρώπους.

Η απάντηση του Κυρίου ήταν καταλυτική. Τον απέκρουσε πάλι με λόγο της Γραφής: «ουκ εκπειράσεις Κύριον τον Θεόν σου» (στ. 7). Καθιέρωσε έτσι αιώνιο νόμο της πνευματικής ζωής μέσα στην Εκκλησία Του: Οτιδήποτε δεν είναι απολύτως αναγκαίο, αλλά γίνεται πρός εντυπωσιασμό, είναι απόβλητο. Ο ίδιος ο Κύριος σ᾿ όλη τη διάρκεια της ζωής Του φανέρωσε αυτό τον τρόπο. Ιδιαιτέρως στα τρία περίπου χρόνια της δημόσιας δράσεώς Του τον εφήρμοσε με ακρίβεια. Γι᾿ αυτό και συνιστούσε στους θεραπευμένους τυφλούς: «οράτε, μηδείς γινωσκέτω». Το ίδιο παρήγγειλε και στους μαθητές Του: «μηδενί ειπείν το γεγονός» της Μεταμορφώσεώς Του.

Καί τα παραδείγματα είναι πλήθος.

Τό αποκορύφωμα αυτής της αθορύβου πολιτείας Του φανερώθηκε στο Σταυρό. Τότε που οι άπιστοι Εβραίοι Τον προκαλούσαν: «ει υιός εί του Θεού, κατάβηθι από του Σταυρού» (Ματθ. κζ΄ [27] 40). Ο διάβολος παρόμοια Του είχε πεί: «ει υιός εί του Θεού, βάλε σεαυτόν κάτω», για να φανεί ότι με το στόμα των ασεβών σταυρωτών μιλούσε το δυστυχισμένο πλάσμα του σκότους. Το ίδιο Του έλεγαν και οι αρχιερείς με τους γραμματείς και τους Φαρισαίους· προκαλούσαν ψευδόμενοι: «καταβάτω από του σταυρού και πιστεύσωμεν αυτώ» (Ματθ. κζ΄ [27] 42).

Ο εντυπωσιασμός, δηλαδή η κενοδοξία, είναι πνευματική ασθένεια. Προσ­βάλλει όλους τους ανθρώπους, μικρούς και μεγάλους, κι αυτά ακόμη τα μωρά. Οφείλουμε να είμαστε ειλικρινείς· μέσα μας βρίσκεται το μικρόβιο. Οι ασκητικοί Πατέρες έμεναν έκθαμβοι: Όταν νηστεύω, κενοδοξώ, αλλά και όταν καταλύω τάχα για να μη φανεί η αρετή μου, πάλι κενοδοξώ με την ιδέα ότι είμαι διακριτικός. Όταν φοράω λαμπρά ρούχα, με νικάει, αλλά και όταν τα αλλάζω με φτωχικά, πάλι κενοδοξώ. Όταν μιλάω, με νικάει, αλλά και όταν σωπαίνω, πάλι με νίκησε. «Όπως αν ρίψης την τρίβολον ταύτην, ορθόν το κέντρον ίσταται»· όπως κι αν ρίξεις αυτό το τρίμορφο αγκάθι, όρθιο το κεντρί του στέκεται («Κλίμαξ», Λόγος ΚΑ΄ 5).

Λοιπόν, ως συνασθενείς επισημαίνουμε τον κίνδυνο που παραμονεύει ακόμη και στα πιό άγια έργα. Απειλεί όλους μας. Ελλοχεύει στην προσευχή, στη φιλανθρωπία, σε όλα τα ιερά διακονήματα. Στο κήρυγμα του ιεροκήρυκα, στα άμφια του ιερέως, στη φωνή των ιεροψαλτών, στις μετάνοιες των μοναχών, στις αγρυπνίες των ασκητών, στις συμβουλές των Πνευματικών, στην πέννα των συγγραφέων, σε κάθε διακόνημα και έργο της εκκλησιαστικής ζωής.

Ναί, χρειάζεται προσοχή, απαιτείται επαγρύπνηση, «ίνα μη απολέσωμεν ά ειργασάμεθα» (Β΄ Ιω. 8). Συχνά κόποι μιάς ζωής μπορεί να γίνουν μιά και μόνη μπουκιά για τον διάβολο.

Είναι περίοδος Τριωδίου, παραμονές της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Η όλη ατμόσφαιρα μας παρακινεί σε εσωστρέφεια και ενδοσκόπηση. Είναι και περίοδος αυξημένων πειρασμών. Αλλά και δυνατού πολέμου πρός κάθε κατεύθυνση.

Άς επιχειρήσουμε τον πόλεμο. Ιδιαιτέρως αυτόν της κενοδοξίας. Να εξοντωθεί από την προσωπική μας αλλά και από την όλη εκκλησιαστική ζωή ο δαίμονας του δεύτερου πειρασμού. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...